آموزش رفع خطای عدم دسترسی به فایل ها در ویندوز 10

آموزش رفع خطای عدم دسترسی به فایل ها در ویندوز 10

شاید برای شما هم پیش آمده باشد که هنگام کار کردن با ویندوز با خطای عدم دسترسی (Access Denied) به فایل ها مواجه شوید؛ کمی غیرمنطقی به نظر می‌آید که ویندوز کامپیوتر خودتان فایلی را از دسترس شما خارج می‌کند. در همین راستا با ما همراه باشید تا به شما آموزش دهیم که چگونه خطای عدم دسترسی به فایل ها در ویندوز 10 را رفع کنید.

در سیستم‌ عامل ویندوز امکانی وجود دارد که به تمامی کاربران یک سیستم این اجازه را نمی‌دهد که در فایل‌های ویندوز تغییر ایجاد کنند و دسترسی به برخی فایل های خاص را فقط در اختیار ادمین (Administrator) یا ادمین‌های سیستم می‌گذارد. این امکان در مواقعی که یک کاربر میهمان (Guest User) از کامپیوتر شما استفاده می‌کند، بسیار کاربردی است، اما در مواقعی که خود شما در حال کار با سیستم هستید، می‌تواند آزاردهنده باشد. پس اگر سیستم متعلق به شماست و یا از ادمین‌های ویندوز هستید، با طی مراحل زیر می‌توانید از شر خطای عدم دسترسی خلاص شوید.

برطرف کردن خطای عدم دسترسی به فایل ها در ویندوز 10

ابتدا بر روی فایل مورد نظرتان کلیک راست کرده و بر روی Properties کلیک کنید. در Properties به بخش Security رفته و بر روی دکمه Advanced در پایین این بخش کلیک کنید. پنجره‌ای باز می‌شود که در قسمت بالای آن بخشی به نام Owner وجود دارد؛ در سمت راست Owner بر روی Change کلیک کنید. در پنجره بعدی کادری به نام Enter the object name to select قرار دارد که از طریق آن می‌توانید وضعیت دسترسی به فایل مورد نظرتان را تغییر دهید.

در صورت وجود بیشتر از یک ادمین در ویندوز، با تایپ عبارت Administrators اجازه دسترسی را به تمامی ادمین‌ها می‌دهید و یا با تایپ نام کاربری (Username) خود، اجازه دسترسی را فقط به خودتان می‌دهید. در ادامه دکمه Check Names را فشار دهید تا عبارت تایپ‌شده به PCNAME\Administrators یا PCNAME\Username تصحیح شود و بعد بر روی OK کلیک کنید.

در پنجره قبلی، یعنی Advanced Settings، زیر بخش Owner، تیک گزینه تازه ظاهرشده Replace owner on subcontainers and objects را بزنید؛ با این کار امکان تغییر در تمامی محتویات فایل موردنظر برای شما فراهم می‌شود. در نهایت با کلیک بر روی OK تغییرات اعمال‌ شده و خطای عدم دسترسی برای فایل موردنظر شما برطرف می‌شود.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*

یک دیدگاه

  1. سلام ببخشید زمانی که روی گزینه ی change کلیک میشه وقتی پنجره ی user account control باز میشه گزینه ی yes بسته است
    چه کار باید کرد تا درس بشه؟