مقایسه هواوی واچ 2 با اپل واچ 2

مقایسه تصویری هواوی واچ 2 با اپل واچ 2 ؛ رقابتی از جنس نسل دوم

چند روز پیش، نسل دوم ساعت های هوشمند هواوی با نام هواوی واچ 2 (Huawei Watch 2) در نمایشگاه MWC 2017 معرفی شدند. این گجت ها نسبت به مدل قبل از خود کمی بزرگتر و اسپورت‌تر شده و امکانات بیشتری به همراه آورده‌اند. در مطلب امروز قصد داریم تا به مقایسه هواوی واچ 2 با اپل واچ 2 (Apple Watch 2) پرداخته و شباهت‌ها و تفاوت‌های آنها را بررسی کنیم.

پیش از شروع مقایسه هواوی واچ 2 با اپل واچ 2 لازم است بدانید ما دو مدل از نسل دوم ساعت هوشمند هواوی را مد نظر قرار دادیم؛ مدل پایه هواوی واچ 2 و مدل هواوی واچ 2 کلاسیک (Huawei Watch 2 Classic) که مدل کلاسیک از نظر مشخصات و زیبایی جایگاه بهتری دارد. همچنین در مقایسه هواوی واچ 2 با اپل واچ 2 سعی کردیم تا هر دو مدل ساعت هوشمند اپل را نیز وارد بحث کنیم؛ نسخه 42 و 38 میلیمتری، که از نظر امکانات، شباهت زیادی با هم دارند.

در بسیاری از جنبه‌های مقایسه، تفاوتی بین هیچ‌یک از دو نسخه وجود ندارد. در این حالت، تنها تصویر یکی از دو مدل را قرار خواهیم داد.

مقایسه هواوی واچ 2 با اپل واچ 2

اندازه

مقایسه هواوی واچ 2 با اپل واچ 2

هر دو نسخه هواوی واچ 2 به یک اندازه هستند که به طور قابل توجهی بزرگتر از نسل دوم ساعت های هوشمند اپل طراحی و ساخته شده‌اند. در مقایسه هواوی واچ 2 با اپل واچ 2 می‌بینیم که صفحه گرد محصول هواوی حدود 20 درصد از نسخه بزرگتر دیوایس اپل پهن‌تر است. البته ساعت هوشمند چینی‌ها حدود 17 درصد از رقبای آمریکایی خود ضخیم‌تر نیز هست.

جنس بدنه (صفحه جلو)

مقایسه هواوی واچ 2 با اپل واچ 2

مدل پایه هواوی واچ 2 دارای قابی پلاستیکی با صفحه نمایشی محافظت‌شده توسط گوریلا گلس 3 است در حالی که نسخه کلاسیک این ساعت با به‌کار رفتن استیل (فولاد) در آن، درخشش خاصی دارد.

نسخه‌های پایه اپل واچ 2 از آلومینیوم ساخته شده و صفحه جلویی آنها نیز پوششی از گلس Ion-X دارند (تکنولوژی شبیه به گوریلا گلس). اما شما می‌توانید با صرف هزینه بیشتر، مدل فولادی یا سرامیکی این محصولات را با صفحه نمایش یاقوت کبود بخرید.

رنگ‌بندی (صفحه جلو)

مقایسه هواوی واچ 2 با اپل واچ 2

انتخاب رنگ هواوی واچ 2 به پیکربندی آن بستگی دارد؛ نسخه کلاسیک این گجت هوشمند تنها در رنگ خاکستری ساخته شده است، اما نسخه اصلی آن در رنگ‌های نارنجی (فقط در مدل 4G)، خاکستری (مدل‌های غیر 4G) و یا سیاه (هم 4G و هم غیر 4G) قابل سفارش‌اند.

بدنه آلومینیومی اپل واچ 2 نیز در چهار رنگ مختلف پرداخت شده‌اند. البته رنگی خاص نیز برای نسخه پریمیوم این ساعت (بدنه فولادی یا سرامیکی) از سوی اپل در نظر گرفته شده است.

بند

مقایسه هواوی واچ 2 با اپل واچ 2

بندهای همه این محصولات قابل جابه‌جایی و تعویض هستند که اگر از بند اصلی راضی نبودید، بتوانید آن را به سلیقه خودتان عوض کنید.

بند مدل اصلی هواوی واچ 2 از جنس لاستیک و اسپورت بوده در حالی که نسخه کلاسیک آن بندی چرمی دارد که درون آن به‌وسیله نوعی لاستیک تقویت شده است. در سوی دیگر میدان، شما با انتخاب نسل دوم ساعت هوشمند اپل گزینه‌های بیشتری برای انتخاب رنگ و جنس بند خواهید داشت.

اندازه صفحه نمایش

مقایسه هواوی واچ 2 با اپل واچ 2

در مقایسه هواوی واچ 2 با اپل واچ 2 خواهیم دید که ابعاد گرد ساعت هوشمند هواوی به مراتب بزرگتر از شکل مستطیلی ساعت های اپل است. با این حال، اندازه قطری صفحه نمایش واچ 2 اپل (در هر دو مدل) بزرگتر از رقیبی چینی‌ست.

دقت صفحه نمایش

مقایسه هواوی واچ 2 با اپل واچ 2

با وجود تفاوت ابعاد، اما در نهایت همه محصولات تعداد 326 پیکسل در هر اینچ به نمایش می‌گذارند.

تکنولوژی صفحه نمایش همیشه روشن

مقایسه هواوی واچ 2 با اپل واچ 2

با مقایسه هواوی واچ 2 با اپل واچ 2 واضح است که ویژگی نمایشگر همیشه روشن در ساعت اپل وجود ندارد. بنابراین برای دانستن اینکه ساعت چند است، باید اپل واچ 2 را روشن کنید.

صفحه نمایش حساس به فشار

مقایسه هواوی واچ 2 با اپل واچ 2

اپل واچ 2 نمایشگری حساس به فشار دارد که با توجه به میزان فشار انگشت کاربر، گزینه‌های مختلفی را پیش روی او قرار می‌دهد. این قابلیت می‌تواند برای گجتی با صفحه نمایش کوچک، بسیار کاربردی باشد.

قابلیت پیمایش در منوها

مقایسه هواوی واچ 2 با اپل واچ 2

اپل در نسل دوم ساعت های هوشمند خود از یک تکنولوژی به نام “Digital Crown” استفاده کرده که کاربر را قادر می‌سازد تا به راحتی در میان اپلیکیشن‌ها و سایر محتویات گجت پیمایش کند.

محصولات مشابه ساخت کمپانی‌های سامسونگ و ال جی نیز از این تکنولوژی بهره می‌برند اما هواوی هنوز به این جمع اضافه نشده است (البته دو دکمه فیزیکی کنار صفحه نمایش می‌تواند کارهایی مشابه انجام دهد).

مقاومت در برابر آب

مقایسه هواوی واچ 2 با اپل واچ 2

اخذ گواهی IP68 توسط ساعت هوشمند هواوی به این معنی‌ست که در برابر ریختن آب یا افتادن تصادفی درون آب مقاوم است، اما اپل واچ 2 این قابلیت را دارد که تا 50 متر زیر آب دوام داشته باشد. شما می‌توانید ساعت اپل را به زیر دوش یا درون استخر ببرید و یا حتی به عنوان یک ردیاب تناسب اندام در هنگام شنا کردن از آن استفاده کنید.

قابلیت نصب سیم‌کارت

مقایسه هواوی واچ 2 با اپل واچ 2

با مقایسه هواوی واچ 2 با اپل واچ 2 می‌بینیم برخی مدل‌های دیوایس مچی هواوی برخلاف رقیب آمریکایی خود قابلیت نصب سیم‌کارت 4G را دارند که می‌توانید از آنها به طور کاملا مستقل و بدون نیاز به گوشی موبایل استفاده کنید.

جی پی اس (GPS)

مقایسه هواوی واچ 2 با اپل واچ 2

هر دو گجت دارای سیستم جی پی اس هستند.

سنسور ضربان قلب

مقایسه هواوی واچ 2 با اپل واچ 2

این دیوایس‌ها همچنین به سنسور ضربان قلب جهت رهگیری تناسب مجهز هستند.

NFC

مقایسه هواوی واچ 2 با اپل واچ 2

هر دو ساعت از تکنولوژی NFC جهت پشتیبانی از پرداخت موبایلی بهره می‌برند. ساعت اپل از اپل پی (Apple Pay) استفاده می‌کند و ساعت هواوی نیز با اندروید پی (Android Pay) سازگار شده است.

باتری

مقایسه هواوی واچ 2 با اپل واچ 2

معیارهای زیادی در میزان عمر باتری ساعت های هوشمند موثر است. در واقع نمی‌توان طول عمر باتری این دو محصول را بدون انجام تست‌های مشابه سنجید.

سازگاری با سیستم عامل اندروید و آی او اس

مقایسه هواوی واچ 2 با اپل واچ 2

با مقایسه هواوی واچ 2 با اپل واچ 2 می‌بینیم ساعت هواوی قادر است به هر دو سیستم عامل اندروید و iOS متصل شود اما ساعت هوشمند اپل تنها با iOS کار می‌کند.

نرم افزار

مقایسه هواوی واچ 2 با اپل واچ 2

هواوی واچ 2 سیستم عامل اندروید ویر 2 (Android Wear 2.0) را اجرا می‌کند که به تازگی منتشر شده است. این سیستم عامل محدودیت‌های زیادی را از سر راه برداشته و امکانات فراوانی به همراه آورده است. اپل واچ 2 نیز به WatchOS 3 مجهز است.

تاریخ عرضه

مقایسه هواوی واچ 2 با اپل واچ 2

انتظار می‌رود هواوی واچ 2 را تا اواسط فروردین ماه در پشت ویترین فروشگاه‌ها ببینیم در حالی که چند ماهی از عرضه اپل واچ 2 می‌گذرد.

قیمت پایه

مقایسه هواوی واچ 2 با اپل واچ 2

قیمت سری دوم ساعت های هوشمند اپل از 369 دلار شروع شده و بنا به نیاز مشتری به امکانات بیشتر، بالاتر نیز می‌روند. از سوی دیگر، گجت هوشمند هواوی 329 یورو برای مدل اصلی، 379 یورو برای نسخه LTE و 399 یورو برای مدل کلاسیک در کشورهای اروپایی برچسب قیمت خورده است. البته قیمت این محصولات در ایران قطعا به نرخ ارز و البته انصاف فروشنده بستگی دارد.

 

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*