گوشی های بعدی نوکیا از لنزهای کارل زایس برخوردار نخواهند بود

گوشی های بعدی نوکیا از لنزهای کارل زایس برخوردار نخواهند بود

کنفرانس نوکیا در نمایشگاه MWC 2017 که چندی پیش در بارسلون اسپانیا به پایان رسید، بعد از مدت‌ها این حس را به کاربران داد که این برند فنلاندی محبوب دوباره به دنیای گوشی های هوشمند بازگشته است و علاوه بر مدل‌های اندرویدی جدید نوکیا، شاهد بازگشت چند دیوایس قدیمی از اولین سری محصولات این شرکت نظیر نوکیا ۳۳۱۰ نیز بودیم.

البته به غیر از تغییر سیستم عامل اصلی گوشی های نوکیا، چند تغییر مهم دیگر نیز در آنها به وجود آمده است که نشان میدهد تجیهز شدن به پلتفرم اندروید، تنها تغییر دیوایس‌های جدید این برند فنلاندی نبوده است.

مایکروسافت در سال ۲۰۱۳ بخش تولید موبایل کمپانی نوکیا را خریداری کرد. معامله‌ای که از همان ابتدا هم درصد موفقیت بسیار کمی برای آن در نظر گرفته میشد و با گذشت زمان نیز ثابت شد که ترکیب دیوایس‌های نوکیا با سیستم عامل ردموندی‌ها، ترکیب موفقی نیست. این عدم موفقیت در بازار و استقبال نامناسب از سوی کاربران، در نهایت باعث شد که مالکیت بخش موبایل نوکیا بار دیگر دست به دست شود و حالا هم کمپانی اچ ام دی گلوبال، این مالکیت را در اختیار دارد.

بنابراین کاملا طبیعی به نظر می‌رسد که بعد از این همه تغییرات متعدد، شاهد این باشیم که بسیاری از مولفه‌های اصلی که زمانی به عنوان برگ برنده‌ی محصولات نوکیا محسوب می‌شدند، در دیوایس های جدید این کمپانی دیده نشوند. برخورداری از لنزهای کمپانی آلمانی کارل زایس (Carl Zeiss) نیز تا پیش از این به عنوان یکی از ویژگی‌های جذاب گوشی‌های نوکیا محسوب می‌شد که حالا از قرار معلوم، گویا دیگر قرار نیست آنها را بر روی محصولات این کمپانی ببینیم؛ توییتی که به تازگی بر روی حساب کاربری رسمی بخش موبایل نوکیا منتشر شده است، این موضوع را به طور کامل تایید کرده است:

@___Dhruv___ ما مدتی است که دیگر از تکنولوژی‌های کمپانی کارل زایس استفاده نمی‌کنیم

— Nokia Mobile (@nokiamobile) March 5, 2017

دوربین دیوایس‌های جدید نوکیا چه محرومیت‌های دیگری خواهند داشت؟

گوشی های بعدی نوکیا از لنزهای کارل زایس برخوردار نخواهند بود

گفتنی است که در این پرسش و پاسخ بین کاربران و مسئولان حساب کاربری رسمی بخش موبایل نوکیا بر روی توییتر، درباره‌ی تکنولوژی تصویربرداری PureView نیز صحبت‌هایی به میان آمد که با توجه به آنها، به نظر می‌رسد که مایکروسافت این تکنولوژی که به طور اختصاصی بر روی گوشی‌های تحت برند لومیا قرار داشت را بعد از فروش بخش موبایل نوکیا به اچ ام دی گلوبال، برای خود نگه داشته است.

البته شاید این موضوع به این معنا باشد که قرار نیست تا مدت‌ها شاهد عرضه‌ی گوشی هوشمندی مشابه لومیا ۱۰۲۰ با آن دوربین فوق‌العاده‌ی ۴۱ مگاپیسکلی‌اش باشیم، اما این مطمئنا نمیتواند جلوی نوکیا را برای تولید اسمارت فون‌های اندرویدی با امکانات تصویربرداری و دوربین‌های قدرتمند بگیرد. حتی جالب‌ است بدانید که خبرنگاران خبرگزاری فون آرنا که توانسته‌اند دوربین نوکیا ۳۳۱۰ مدل جدید را در کنگره‌ی جهانی موبایل بارسلون از نزدیک تست کنند، باور دارند که دوربین این محصول کیفیتی بسیار بالا و حتی فراتر از گلکسی اس ۷ سامسونگ دارد! بنابراین به نظر می‌رسد که عدم برخورداری از لنزهای کارل زایس و یا تکنولوژی‌های پردازشی مایکروسافت، باز هم نتوانسته است مانع از تولید گوشی‌های هوشمند این برند فنلاندی با قابلیت‌های پیشرفته و ویژه در بحث تصویربرداری شود.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*