ایسر راه اندازی گوشی هوشمند علی بابا را کنسل کرد

ایسر راه اندازی نسخه ای از گوشی های  هوشمند کلود موبایل خود که قابلیت اجرا بر روی سیستم عامل آلیون  را داشته و مبتنی بر سیستم عامل اندروید که توسط شرکت چینی علی بابا توسعه داده شده بود را لغو کرد . این محصول قرار بود محصولی از هر دو شرکت چینی و ایسر با نام ایسر کلود موبایل A800  باشد.

به روزنامه نگاران شانگهای که قرار بود رویداد معرفی این محصول را در روز پنج شنبه 13 دسامبر پوشش دهند اجازه ورود به  دفتر شرکت علی بابا و شرکتهای تابعه آن در سراسر کشور داده نشد ، سخنگوی علی بابا گفت راه اندازی این محصول به دلایل داخلی لغو شده است .
علی بابا که در سال گذشته مشغول طراحی گوشی هوشمند آلیون خود بود بعد از آنکه بیاینه گوگل به شرکت تایوانی ایسر رسید  تولید خود را لغو کرد .
مسئولین این دو شرکت اعلام کردند :

هنگامی که شریک ما یک نامه از گوگل با مضمون اینکه : در صورت راه  اندازی محصول جدید با زمینه آلیون ، گوگل همکاری محصولات اندرویدی خود و نیز مجوز فنی همکاری با ایسر را خاتمه خواهد داد ، ما نیز برای جلوگیری از این اتفاق تولید این گوشی هوشمند جدید را لغو کردیم .

گوگل حاضر به اظهار نظر در این زمینه نشده است اما روزنامه وال استریت به نقل از یک مقام ایسر که نام او فاش نشده گفت : 

که این موضوع با پلت فرم تلفن همراه آلیون که می تواند رقیب جدی اندروید باشد در ارتباط است .

با توجه به محبوبیت اندروید ایسر نمی تواند ریسک عدم پذیرش پشتیبانی از سیستم عامل اندروید بر روی تولیدات خود را پذیرا باشد و این تهدید گوگل می تواند به شدت بر نحوه و میزان معاملات ایسر لطمه بزند .
سخنگوی رسمی ایسر گفت :

ما هنوز هم امیدواریم بتوانیم از آلیون استفاده کنیم و هم اکنون در حال همکاری با گوگل برای حل و فصل مشکلات به وجود آمده هستیم.


منبع : MyBroadband.co.za

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*