اتومبیل خودران فولکس واگن سدریک

اتومبیل خودران فولکس واگن سدریک ؛ دریچه‌ای به سوی فردا

فولکس واگن حضور پررنگی را در نمایشگاه خودرو ژنو سپری می‌کند و شاهد عرضه محصولات مخلفی از سوی این کمپانی آلمانی در طور برگزاری این نمایشگاه بودیم. یکی از جدیدترین آن‌ها، اتومبیل مفهومی خودران فولکس واگن سدریک (Volkswagen Sedric) است که به گرمی پذیرای سرنشینانش بوده و توسط یک تلویزیون بزرگ با پشتیبانی از فرامین صوتی از آن‌ها دستور خواهد گرفت.

اتومبیل خودران فولکس واگن سدریک

این شرکت خودروسازی آلمانی در مراسم رونمایی از این اتومبیل خودران، نشان داد که در آینده‌ای نزدیک مشتریان قادر خواهند بود توسط یک اپلیکیشن موبایلی نظیر Uber یکی از این اتومبیل ها را فراخوانده و مسیر مورد نظر را بپیمایند. این کمپانی در مورد فولکس واگن سدریک می‌گوید:

سدریک کودکان را به مدرسه خواهد برد و سپس والدین آن‌ها را به سر کارشان می‌برد، به صورت مستقل به دنبال یک جای پارک برای خود می‌گردد، خریدهایی که به آن دستور داده‌اید را جمع آوری می‌کند، یک بازدیدکننده از موزه را به ایستگاه بازمی‌گرداند و یک نوجوان را از باشگاه ورزشی بازمی‌گراند (تمامی این‌ها تنها از طریق فشردن یک دکمه و یا فرامین صوتی شما از طریق یک اپلیکیشن موبایلی انجام می‌گیرد) که تماما خودکار، قابل اعتماد و بدون هیچگونه خطری است.

اتومبیل خودران فولکس واگن سدریک

تجهیزاتی مدرن همراه با اتومبیل خودران فولکس واگن سدریک

اما جدای استفاده‌های عمومی از فولکس واکن سدریک، این وسیله نقلیه می‌تواند به صورت شخصی نیز استفاده شود. در واقع ایده این خودروساز داشتن یک ناوگان حمل و نقل در یک نوع اشتراکی است که می‌تواند بلافاصله پس از دستور مشتریان به آن‌ها ملحق شود. این دقیقا همان چشم انداز مشابهی است که رئیس شرکت کادیلاک در ماه نوامبر آن را اعلام کرده بود و سال گذشته ایلان ماسک، مدیرعامل شرکت تسلا نیز در مورد آن سخن گفته بود. فولکس اگن سدریک می‌تواند مشتریانش را شناسایی کرده و به صورت خودکار درب‌های خود را بر روی آنان باز کند. هنگامی که مسافران وارد این اتومبیل خودران می‌شوند می‌توانند با استفاده از یک دستیار مجازی با آن به صحبت پرداخته، به او مسیر پیمایش را اعلام کنند یا حتی در طول سفر به گوش دادن موسیقی پرداخته و یا به دیگر سرگرمی‌های قرار داده شده بپردازند. شیشه جلوی سدریک، یک صفحه نمایش بزرگ آمیخته به تکنولوژی واقعیت افزوده است.

اتومبیل خودران فولکس واگن سدریک

اتومبیل‌های مفهومی معمولا تفکرات آینده‌ی شرکت‌های خودروساز را نشان می‌دهند و ممکن است لزوما آن‌ها هیچگاه به مرحله تولید نرسند. در حال حاضر تمامی خودروسازان بزرگ در سراسر جهان به ساخت چنین محصولات مفهومی می‌پردازند و در کنار آنها به تحقیق درباره خودروهای نسل های آینده خواهند پرداخت.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*