گلکسی نوت 8 سامسونگ

گلکسی نوت 8 سامسونگ با دوربین دوگانه همراه خواهد بود [تحلیل و بررسی]

از آنجایی که این روزها اکثر شایعات و گزارشات مربوط به گلکسی اس 8 (Samsung Galaxy S8) و گلکسی اس 8 پلاس (+Samsung Galaxy S8) است، رسانه‌ها از فبلت پرچمدار سال 2017 کره‌ای‌ها – گلکسی نوت 8 سامسونگ – غافل شده‌اند؛ پرچمداران امسال کره‌ای‌‌ها به زودی و در تاریخ 28 آوریل 2017 (جمعه , 8 اردیبهشت 1396) از راه می‌رسند.

اما متاسفانه این امکان وجود دارد گلکسی اس 8 و نسخه پلاس آن بدون یک ویژگی جدید و جذاب از راه برسند: دوربین دوگانه در پشت. اگر نگاهی به گزارشات و رندر‌های منتشر شده از این محصولات داشته باشید، از قرار گرفتن دو لنز دوربین در پشت محصولات جدید سری اس ناامید خواهید شد. اما هنوز این امیدواری وجود دارد که کره‌ای‌ها این ایده را کاملا نادیده نگرفته و تنها آن را به پرچمدار بعدی – گلکسی نوت 8 – موکول کرده باشند.

اما یک نکته را باید در نظر داشته باشیم؛ برخلاف گلکسی اس 8 و نسخه پلاس آن که دیگر بیشتر مشخصات آنها لو رفته، گلکسی نوت 8 سامسونگ (Samsung Galaxy Note 8) هنوز هم برایمان یک محصول ناشناخته است. با این حال در این مقاله محتوی کافی جهت تحلیل و بررسی احتمال قرارگیری دوربین دوگانه در پرچمدار آینده کره‌ای‌ها را در اختیار داریم.

گلکسی نوت 7 این شرکت حدود 6 ماه پس از دو پرچمدار نسل هفتم سری اس سامسونگ روانه بازار شد و همانطور که اطلاع دارید مشکل انفجار آن آسیب زیادی به شهرت و اعتبار کره‌ای‌ها در بازار زد. با این حال این شکست موجب ناامیدی سران سامسونگ از سری نوت نشد و حتی گزارشاتی مبنی در دست ساخت بودن نوت 8 با کد «عالی» در فضای اینترنت منتشر شده است. این گزارشات آنچنان زیاد نیستند اما در دست ساخت بودن یک محصول جدید را تا حد زیادی تایید می‌کنند.

حالا با در نظر داشتن نکات بالا، اجازه دهید حدس و گمان‌های خود را آغاز کنیم: اگر بخاطر داشته باشید در ماه‌های گذشته مدل آزمایشی از گلکسی اس 8 و اس 8 پلاس سامسونگ با دوربین دوگانه مورد آزمایش و بررسی قرار گرفت که در ادامه کنسل شد. با اینکه هنوز نمی‌دانیم دلیل این موضوع چه بود (مشکلاتی که این تکنولوژی جدید ایجاد می‌کرد و یا تفکرات اقتصادی کره‌ای‌ها) اما یک نکته مهم را می‌توان در اینجا استخراج کرد: سامسونگ یک نسخه آزمایشی و نیمه‌ساخت از گوشی‌های خود با دوربین دوگانه را در آزمایشگاه خود نگه‌داری می‌کند.

چیپست جدید و قدرتمند سامسونگ با نام اگزینوس 8895 هنوز در هیچ محصولی به کار گرفته نشده است و احتمالا اولین بار آن را درون گلکسی اس 8 خواهیم دید. گلکسی نوت 8 سامسونگ نیز به احتمال زیاد از همین تراشه قدرتمند بهره می‌برد، چرا که برادر قبلی آن نیز از تراشه‌ای مشابه با گلکسی اس 7 استفاده کرده بود. اسناد مربوط به این موضوع حدود یک ماه قبل در رسانه‌های کره‌ای به بیرون درز کرد. بسیاری از ویژگی‌ها و مشخصات این تراشه جدید و پرچمدار نشان از قدرت آن جهت پشتیبانی از دوربین دوگانه دارد. احتمالا نسخه‌ اولیه نوت 8 به همراه دو لنز دوربین نیز در حال حاضر در دست ساخت باشد.

گلکسی نوت 8 سامسونگ

به همین ترتیب می‌توان به علاقه کره‌ای‌ها جهت عرضه یک پرچمدار جدید با دوربین دوگانه پی برد. اگر کمی بیشتر دقت کنیم، برخلاف چیپست کوالکام که برای بیشتر محصولات میان‌رده الی پرچمدار اندرویدی مورد استفاده قرار می‌گیرد، تراشه‌های اگزینوس به صورت اختصاصی توسط سامسونگ ساخته می‌شوند و هیچ شرکت دیگری از آن‌ها استفاده نمی‌کند. چرا سامسونگ باید تکنولوژی جدیدی را در تراشه خود مورد استفاده قرار دهد که در آینده نمی‌خواهد از آن بهره ببرد؟

تکنولوژی دوربین دوگانه بدون شک در مراحل ساخت گلکسی اس 8 مورد استفاده قرار گرفت اما به نسخه نهایی محصول نرسید. حالا اگر گلکسی نوت 8 سامسونگ بخواهد متمایز از پرچمداران سری اس به نظر برسد، با قابلیتی ویژه همچون دوربین دوگانه در پشت نیاز مبرمی دارد. اسکنر عنبیه چشم و باتری بزرگ که هر دو از ویژگی‌های متمایز نوت 7 سامسونگ بودند حالا هر دو به نسل جدید پرچمداران سری اس کره‌ای‌ها رسیده‌اند. دو لنز دوربین در بخش پشت می‌تواند یک تمایز مثبت بین نوت 8 با گلکسی اس 8 باشد.

جنبه دیگر ماجرا به رقبای سامسونگ بر می‌گردد. همانطور که اطلاع دارید کمپانی ال جی ماه گذشته از پرچمدار جدید خود با نام ال جی جی 6 (LG G6) در کنگره جهانی موبایل سال 2017 شهر بارسلونا رونمایی کرد. پیش‌فروش این گوشی چندی پیش در کره آغاز شد و شهروندان کره‌ای استقبال خوبی از آن داشتند؛ همچنین پیش‌بینی می‌شود این موفقیت پرچمدار ال جی در سایر کشور‌ها نیز اتفاق بیوفتد. از جمله ویژگی‌های مثبت جی 6 می‌توان به صفحه نمایش بزرگ آن در بدنه مشابه با نسل قبل (به لطف پنل جدید با نسبت ابعاد 9:18) و همچنین دوربین دوگانه در پشت اشاره کرد. سایر رقیبان بزرگ سامسونگ همچون اپل و هواوی نیز از دوربین دوگانه در آیفون 7 پلاس (Apple iPhone 7 Plus) و هواوی پی 9 (Huawei P9) بهره گرفتند. سامسونگ از معدود تولیدکنندگان بزرگی به شمار می‌رود که هنوز تکنولوژی دوربین دوگانه را در محصولاتش به کار نگرفته است. حالا زمان آن رسیده در سال جاری شاهد رونمایی از اولین پرچمدار سامسونگ با دوربین دوگانه باشیم.

طبق اطلاعات رسمی سایت سامسونگ، این شرکت در طراحی دوربین دوگانه محصولاتش، برنامه‌های اختصاصی خود را در نظر دارد؛ دو سنسور، یکی با کیفیت بالا و دیگری یک سنسور ضعیف‌تر. توجه داشته باشید این اطلاعات کاملا رسمی و دقیق هستند. هنوز نمی‌توان منظور سامسونگ از این تصمیم را به خوبی پیش‌بینی کرد، اما از تست‌های مخفیانه سامسونگ بر روی تکنولوژی دوربین دوگانه مطمئن هستیم.

در حال حاضر تنها این پیش‌بینی را داریم که دوربین دوگانه کمپانی سامسونگ چیزی شبیه به فناوری پرچمدار قدیمی شرکت اچ‌تی‌سی – وان ام 8 (HTC One M8) باشد، جایی که سنسور ثانوی آنچنان قدرتمند نبود و تنها برای افکت‌های خاص مورد استفاده قرار می‌گرفت. با این حال علی رغم ایده خوبی که در این زمینه وجود داشت، نتیجه نهایی و کیفیت خروجی دوربین دوگانه پرچمدار اچ‌تی‌سی آنچنان درخشان نبود. البته آن محصول زمانی از راه رسید که تکنولوژی دوربین دوگانه هنوز آنجور که باید پیشرفت و تکامل نیافته بود.

تراشه اگزینوس 8895 پشتیبانی کاملی از رزولوشن بالای 28 مگاپیکسل برای هر دو دوربین جلو و عقب را به همراه دارد. بنابراین احتمال قرار گرفتن دو سنسور 28 مگاپیکسلی در بخش پشتی پرچمدار چند ماه دیگر سامسونگ وجود دارد. با این حال هنوز اطلاعات مربوط به این بخش برایمان واضح نیست؛ تراشه اسنپدراگون 835 نیز محدودیت 32 مگاپیکسلی را تنها با یک سنسور تضمین می‌کند، در حالی که دوربین‌های دوگانه در حال حاضر با محدودیتی 16 مگاپیکسلی برای هر لنز مواجه هستند. به هر حال دسترسی‌های سخت‌افزاری کنونی با آنچه زمان ام 8 اچ‌تی‌سی در دسترس‌ بود قابل قیاس نیست و حالا باید جنبه نرم‌افزاری بیشتر از قبل مورد توجه قرار گیرد.

از آنجایی که گوشی‌های سامسونگ همیشه در بخش حالت‌ها و امکانات تصویربرداری درخشان ظاهر شده‌اند، با ظهور دوربین‌های دوگانه باید منتظر غافلگیری‌های جدید کره‌ای‌ها در گلکسی نوت 8 سامسونگ باشیم. یکی از این قابلیت‌های محتمل مشابه با چیزی است که در محصولات دیگر شرکت‌ها دیدیم؛ تصویر‌برداری با فوکوس بر روی یک جسم در حالی که محوطه پشتی آن تار شده باشد. این تکنولوژی جدید قابلیت‌های دیگری نظیر زوم اپتیکال و جلوه‌های تصویری را نیز در بر خواهد داشت.

گلکسی نوت 8 سامسونگ

با این حال هنوز زود است بخواهیم پیرامون سنسور و لنز‌های گلکسی نوت 8 سامسونگ اظهار نظر کنیم. در حال حاضر تنها اطلاعاتی از محدودیت دوربین‌های دوگانه این محصول داریم. سامسونگ در این محصول به احتمال زیاد از لنز‌های متنوعی بهره خواهد گرفت. شاید هم یک سنسور تک رنگ و یک سنسور رنگی در بدنه دستگاه تعبیه گردد. اگر بخواهیم پیش‌بینی‌هایی فراتر از این اندازه داشته باشیم، احتمال قرار گرفتن دوربین حرارتی نیز وجود دارد.

حرف پایانی

باز هم باید بر روی حرف اول خود تاکید کنیم: هرچه در بالا خواندید پیش‌بینی و تحلیل بوده و هنوز اطلاعات رسمی و حقیقی به دستمان نرسیده است. با این که برخی شواهد نشان از در دست ساخت بودن محصولی با دوربین دوگانه می‌دهند، اما هنوز هم نمی‌توان از همراهی گلکسی نوت 8 سامسونگ و تکنولوژی دوربین دوگانه مطمئن بود.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*