دکمه هوم گلکسی اس 8

انتشار جزئیاتی از دکمه هوم گلکسی اس 8 و صفحه نمایش گلکسی نوت 8

چند ماه گذشته را صرف پوشش خبرها و شایعات مربوط به دو پرچمدار جدید سامسونگ یعنی گلکسی اس 8 (Samsung Galaxy S8) و گلکسی اس 8 پلاس (+Samsung Galaxy S8) کردیم. حالا نیز چیزی تا پایان این انتظار چند ماهه باقی نمانده است و این دو پرچمدار به زودی رونمایی خواهند شد. با این حال هنوز هم انتشار شایعات مربوط به آنها ادامه دارد. امروز گزارشی جدید از دکمه هوم گلکسی اس 8 در رسانه‌ها منتشر شد.

کمپانی اپل در گوشی آیفون 6 اس (Apple iPhone 6s) از تکنولوژی لمس سه‌بعدی (3D Touch) رونمایی کرد و کم کم آن را به تمامی محصولاتش رساند. اما گفته می‌شود آیفون 8 (Apple iPhone 8) از پنل‌های OLED بهره خواهد گرفت. راهکار اهالی کوپرتینو برای به کارگیری تاچ سه‌بعدی در این صفحات چیست؟ همانطور که می‌دانید، سامسونگ شریک تجاری و تامین‌کننده پنل‌های OLED اپل به شمار می‌رود؛ کره‌ای‌ها احتمالا به راهکاری در اینجا دست یافته‌اند.

دکمه هوم گلکسی اس 8

امروز گزارشاتی در رسانه‌های کره‌جنوبی پیرامون همین موضوع منتشر شده‌اند. گفته می‌شود سامسونگ به تکنولوژی حساس به فشار لمسی در صفحات OLED خود رسیده و حتی آن را در رویداد MWC دو هفته قبل برای برخی شرکای تجاری خود رونمایی کرده است. در این گزارش آمده است احتمالا در حاشیه مراسم رونمایی کره‌ای‌ها از گلکسی اس 8 در 29 مارس، از این تکنولوژی جدید نیز رونمایی می‌شود.

البته باید به کلمه «محدود» در وصف این تکنولوژی توجه داشته باشید؛ احتمالا تکنولوژی لمس حساس به فشار تنها در نوار پایینی محصولات قرار می‌گیرد و دکمه هوم مجازی جدید را تحت پوشش قرار خواهد داد. بدین ترتیب با لمس آرام یا کمی پرفشار‌تر می‌توانید منوهای مختلفی را به کمک دکمه هوم باز کنید. همچنین برخی گزارشات حاکی از تکامل این فناوری جدید در پرچمدار بعدی سامسونگ – گلکسی نوت 8 (Samsung Galaxy Note 8) – هستند. خوشبختانه انتشار گزارشات مربوط به این فبلت اندرویدی پرچمدار نیز کم کم در حال منتشر شدن هستند و ساعاتی قبل مقاله‌ای مربوط به قرار گرفتن دوربین دوگانه در Galaxy Note 8 را در گجت نیوز منتشر کردیم.

گوشی هواوی پی 9 پلاس (Huawei P9 Plus) نیز در صفحه OLED خود از فناوری خاصی مشابه با تکنولوژی لمس سه بعدی اپل بهره می‌گیرد که نام آن نیز Force Touch است. بنابراین در حال حاضر نمونه‌هایی از فناوری لمس حساس به فشار در پنل‌های OLED نیز در بازار وجود دارد. کره‌ای‌ها اخیرا پتنت این تکنولوژی خود را نیز ثبت کرده‌اند تا با نحوه عملکرد آن بیشتر آشنا شویم؛ بی صبرانه منتظر قرار گرفتن این فناوری جدید سامسونگ در دکمه هوم گلکسی اس 8 ، گلکسی نوت 8 و همچنین آیفون 8 هستیم.

دکمه هوم گلکسی اس 8

همانطور که می‌دانید هم‌اکنون قابلیتی در اندروید 7.0 نوقا قرار گرفته است که با نگه داشتن آیکون‌ها در هوم‌اسکرین، میانبر‌هایی از برنامه را نمایش می‌دهد. اما حالا باید ببینیم راهکار سامسونگ در دکمه هوم گلکسی اس 8 و شاید گلکسی نوت 8 خود چه خواهد بود. بنابراین جنبه نرم‌افزاری این فناوری نیز می‌تواند کاربران را غافلگیر کند. نظر شما در مورد این خبر چیست؟

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*