رابط کاربری گوگل پیکسل

رابط کاربری زیبای گوگل پیکسل را در گوشی های اندرویدی خود تجربه کنید

رابط کاربری اندروید خام در محصولات اختصاصی کمپانی گوگل همیشه بسیار ساده و روان بوده است و برخلاف گوشی‌های اندرویدی سامسونگ، ال جی و دیگر شرکت‌ها خبری از تنظیمات و منوهای پیچیده و متعدد در آن نیست. شاید این یک نکته منفی تلقی شود اما حقیقت آن است که بسیاری از کاربران همین سادگی و سرعت بالا را به اینترفیس شلوغی همچون گوشی‌های سامسونگ ترجیح می‌دهند. رابط کاربری گوگل پیکسل (Google Pixel) بسیار زیبا و جذاب است.

به لطف قابلیت شخصی‌سازی و انعطاف پذیری بالای سیستم‌عامل محبوب گوگل، هیچ کاری در گوشی‌های اندرویدی غیر ممکن است. در همین راستا امروز می‌خواهیم نحوه شبیه سازی رابط کاربری گوگل پیکسل در گوشی‌های اندرویدی شرکت‌های دیگر را به شما آموزش دهیم.

رابط کاربری گوگل پیکسل در گوشی اندرویدی شما

در این مقاله می‌خواهیم به شما کمک کنیم رابط کاربری گوشی خود را تا آنجا که امکان دارد به شکل اندروید خام در دو گوشی Google Pixel و پیکسل ایکس ال (Google Pixel XL) در آورید. چرا؟ چرا که نه! واقعیت این است که در این راه بدون روت بودن گوشی نمی‌توان از مرزی فراتر برویم، اما ما تلاش خود را خواهیم کرد. خب! بهتره بریم سراغ اصل مطلب. قدم به قدم تا شبیه سازی رابط کاربری پیکسل گوگل در گوشی‌های اندرویدی…

قدم اول

شبیه سازی پیکسل لانچر (Pixel Launcher)

هیچ راه دیگری در پیش رو نیست! باید حتما اپلیکیشن محبوب و پر کاربرد Nova Launcher را نصب کنید. این برنامه بهترین لانچر کاستوم برای کاربران اندرویدی به شمار می‌رود و ابزار‌های مناسبی جهت شبیه‌سازی پیکسل لانچر را در اختیار ما قرار می‌دهد. البته این نکته را در نظر داشته باشید که نسخه رایگان لانچر نووا توانایی و امکانات نسخه پولی را نداشته و نمی‌تواند کمک شایانی به ما کند. بنابراین بهتر است نسخه پولی آن را از فروشگاه خریداری کرده و یا از سایت‌های دانلود ایرانی دریافت کنید.

لینک Nova Launcher در فروشگاه

رابط کاربری گوگل پیکسل

قدم دوم

راه اندازی لانچر

از آنجایی که جهت شبیه‌سازی پیکسل لانچر در اپلیکیشن Nova باید مراحل متعددی را پیگیری کنید، ما تمامی این مراحل را طی کرده و فایل پشتیبان آن را آماده کرده‌ایم. کافیست این فایل را دانلود کرده و در اپلیکیشن Nova Launcher اجرا کنید (import). می‌توانیم در اینجا پیرامون هرآنچه که در تولید این فایل انجام داده‌ایم صحبت کنیم، اما نیازی به این کار نیست. کافیست این فایل پشتیبان را دانلود کرده، در گوشی خود قرار دهید و به کمک بخش Backup & import اپلیکیشن آن را اجرا نمایید.

دانلود این فایل پشتیبان آماده از گوگل درایو

قدم سوم

آیکون‌ها

رابط کاربری گوگل پیکسل

آیکون‌های جدید و مدرن در دو گوشی گوگل پیکسل و همچنین پیکسل ایکس ال طراحی بسیار جذاب و منحصر به‌فردی دارند؛ همین عامل بسیاری از کاربران اندرویدی را به شبیه‌سازی رابط کاربری گوگل پیکسل در گوشی‌های خود وسوسه می‌کند. با این که نمی‌توان این آیکون‌ها را به صورت مستقیم از جایی دریافت کرد، اما خوشبختانه پک آیکون‌های متعددی در فروشگاه گوگل پلی قرار دارند که به صورت رایگان یا پولی در دسترس کاربران قرار گرفته‌اند.

اگر می‌خواهید شبیه‌ترین پک آیکونی گوگل پلی به پیکسل لانچر را در اختیار داشته باشید، پیشنهاد ما پک آیکون‌های Ciao Studio’s Pixel Icon Pack است. این برنامه را باید با قیمت 0.99 دلار خریداری کنید. با این حال اگر نمی‌خواهید هزینه‌ای را در این راه بپردازید، از پک آیکون‌های Saurabh Gupta’a Pixel Icon Pack استفاده کنید. آیکون‌های این اپلیکیشن نیز شباهت زیادی به پیکسل لانچر دارند.

اگر می‌خواهید پک آیکون‌ دیگری را برای ادامه کار دانلود کنید، کافیست به این لینک در فروشگاه گوگل پلی بروید.

قدم چهارم

از نوار جابجایی اندروید غافل نشوید!

با اینکه بدون روت کردن گوشی نمی‌توان نوار جابجایی کاملا مشابهی با پیکسل گوگل در اختیار داشت، اما خوشبختانه اپلیکیشنی در فروشگاه قرار دارد که می‌تواند مشکل ما در این زمینه را حل کند. با این حال لازمه دیگر طی کردن این مرحله از آموزش ما، گوشی اندرویدی است که به شما امکان فعال کردن یک نوار جابجایی (Navigation Bar) در خود را بدهد. در نهایت کافیست برنامه Pixel’s navigation Bar را دانلود کنید. بدین ترتیب بخش بعدی از عملیات شبیه سازی اندروید به رابط کاربری گوگل پیکسل طی می‌شود.

نحوه عملکرد این برنامه بسیار ساده است. آن را بر روی گوشی نصب کرده و فعال کنید تا سایر مراحل به صورت خودکار طی شوند. به همین سادگی…

تنها نکته منفی در اینجا، در اختیار نداشتن انیمیشن جذاب دکمه هوم دستیار گوگل است که با لمس طولانی فعال می‌شود. اما به هر حال نمی‌توان همه چیز را به سادگی به دست آورد!

رابط کاربری گوگل پیکسل

مرحله پنجم

جادوی تصویر زمینه

این مرحله از آموزش بسیار ساده و سر راست است. بسیاری از تصاویر زمینه گوگل پیکسل و پیکسل ایکس ال را می‌توان در اپلیکیشن والپیپر گوگل پیدا کرد. این برنامه را از اینجا دانلود کرده و تصویر مورد نظر را بر روی صفحه‌نمایش گوشی خود قرار دهید.

رابط کاربری گوگل پیکسل

مرحله ششم (اختیاری)

دستیار هوشمند گوگل

دستیار جدید و اختصاصی گوگل در پرچمداران جدیدش برای سایر محصولات اندرویدی نیز طراحی شده است اما ممکن است شما هنوز آن را در گوشی خود در اختیار نداشته باشید. اگر این دستیار را با تغییر زبان انگلیسی به زبانی دیگر غیر فعال کرده‌اید، دوباره با تغییر این آپشن اندروید، آن را فعال نمایید. نمایی از رابط کاربری هوم اسکرین گوشی اندرویدی پس از طی کردن شش مرحله بالا:

رابط کاربری گوگل پیکسل

حالا می‌توان گفت گوشی اندرویدی شما شباهت زیادی به رابط کاربری گوگل پیکسل دارد! به شما تبریک می‌گوییم، موفق شدید! اگر سوالی در مورد این شش مرحله دارید منتظر شنیدن آن در بخش نظرات هستیم.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*