گران ترین خودروهای شاسی بلند جهان

با گران ترین خودروهای شاسی بلند جهان آشنا شوید

تا همین چند سال پیش گزینه‌های زیادی در بازار خودروهای SUV یا شاسی بلند وجود نداشت و قیمت اکثر این خودروها زیر 100 هزار دلار بود؛ اما امروزه تقاضا برای شاسی بلندهای لوکس و مجلل به طور قابل توجهی افزایش پیدا کرده و خودروسازانی که پیش‌تر از این هیچ گاه SUV نساخته بودند اکنون به سمت محصولات این کلاس هجوم آورده‌اند. در این مطلب قصد داریم شما را با گران ترین خودروهای شاسی بلند جهان آشنا کنیم؛ البته باید به یاد داشته باشید که در آینده نزدیک، خودروسازان دیگری مانند لامبورگینی، استون مارتین و رولزرویس نیز SUVهای جدیدی معرفی می‌کنند که می‌تواند لیست گران ترین خودروهای شاسی بلند جهان را دچار تغییراتی کند.

گران ترین خودروهای شاسی بلند جهان در حال حاضر

5. رنج روور اس وی اتوبیوگرافی (Range Rover SVAutobiography)

اولین بار نزدیک به نیم قرن پیش بود که لندروور این خودروی لوکس را به عنوان پیشگام این کلاس معرفی کرد. در واقع این شرکت، پیش از هر خودروساز دیگری دست به تولید یک SUV لوکس زد. امروزه خودروی رنج روور (Range Rover) در مدل‌های مختلفی تولید و عرضه می‌شود اما در حال حاضر پرچمدار این گروه، SVAutobiography است که با فاصله محوری کشیده، کابین لوکس و فرست کلاس و پیشرانه 5 لیتری V8 سوپرشارژ به یکی از گران ترین خودروهای شاسی بلند جهان تبدیل شده است. این خودرو با قیمت 200 هزار دلار یعنی بیش از دو برابر قیمت 85 هزار دلاری نسخه پایه رنج روور عرضه می‌شود.

گران ترین خودروهای شاسی بلند جهان

4. پورشه کاین توربو اس (Porsche Cayenne Turbo S)

شاید رنج روور پیشگام ایده SUVهای لوکس باشد اما یکی از خودروهایی که به این کلاس اعتبار بخشید، پورشه کاین توربو اس بود. این خودرو یکی از بهترین محصولات پورشه و حتی گروه فولکس واگن به شمار می‌رود. اینک می‌توانید نسخه اصلی کاین را با قیمت 60 هزار دلار خریداری کنید اما پورشه کاین توربو S همراه با لیست پرباری از آپشن‌ها با قیمت 200 هزار دلار به فروش می‌رسد. البته نمونه کم‌آپشن‌تر این خودرو را می‌توان با قیمت کمتر یعنی حدود 160 هزار دلار نیز تهیه کرد. علاوه بر آن، کاین توربو اس با موتور 570 اسب بخاری یکی از سریع‌ترین شاسی بلندهای بازار نیز محسوب می‌شود و در کمتر از 4 ثانیه از صفر به سرعت 96 کیلومتر در ساعت می‌رسد.

گران ترین خودروهای شاسی بلند جهان

3. بنتلی بنتایگا مولینر (Bentley Bentayga Mulliner)

بنتلی از مدت‌ها پیش در نظر داشت تا یک شاسی بلند فوق لوکس و مجلل را تولید کند تا سرانجام مدل بنتایگا را در سال 2015 معرفی و با مدل 2016 به بازار عرضه کرد. بنتایگا که اولین SUV بنتلی محسوب می‌شد با قیمت 230 هزار دلار به فروش می‌رسد که با اضافه شدن آپشن‌های سفارشی، این قیمت افزایش پیدا می‌کند. علاوه بر آن، بنتلی یک نسخه جدید به نام بنتایگا مولینر را معرفی کرده که هنوز قیمت دقیق آن مشخص نیست اما قطعا بیشتر از 250 هزار دلار خواهد بود.

گران ترین خودروهای شاسی بلند جهان

2. تسلا مدل ایکس پی 100 دی (Tesla Model XP100D)

این نخستین SUV تسلا و تنها خودروی تمام الکتریکی حاضر در لیست گران ترین خودروهای شاسی بلند جهان است. بالاترین تیپ تسلا مدل X تحت مدل P100D وارد بازار شد و قیمتی در حدود 140 هزار دلار دارد و حتی از گران‌ترین نسخه مرسدس بنز GLS یعنی GLS63AMG با قیمت 124 هزار دلار نیز گران‌تر است. کسی که این خودرو را می‌خرد در واقع صاحب یک نیروگاه مطلق فناوری می‌شود؛ خودرویی که مجهز به درب‌های گالوینگ در جلو است و شتاب خیره‌کننده 2.9 ثانیه برای رسیدن از صفر به سرعت 96 کیلومتر در ساعت را در اختیار قرار می‌دهد. از همه مهم‌تر این که تمامی این امکانات بدون سوزاندن قطره‌ای سوخت فسیلی حاصل می‌شود.

گران ترین خودروهای شاسی بلند جهان

1. مرسدس میباخ جی 650 لانداولت (Mercedes Maybakh G650 Landaulet)

بالاترین SUV مرسدس بنز GLS را فراموش کنید چرا که میباخ جی 650، در حال حاضر گران‌ترین شاسی بلند این برند آلمانی محسوب می‌شود. قیمت پایه G500 از 122 هزار دلار آغاز می‌شود و این قیمت در نسخه G63AMG به 140 هزار دلار و در G65AMG به 220 هزار دلار می‌رسد. علاوه بر آن، مدل G500 4×4² نیز عرضه شده که حدود 200 هزار دلار قیمت دارد. این پایان کار نیست و گران‌تر از این مدل‌ها هم وجود دارد. G63 6×6 با قیمت بیش از 500 هزار دلاری یکی از گران‌ترین شاسی بلندهای جهان است. اکنون عضو دیگری نیز به این خانواده اضافه شده و G650 Landaulet جدیدترین SUV لوکس این برند به شمار می‌رود که با پیشرانه V12 توئین توربو، سقف عقبی جمع‌شونده و لیست بلندبالایی از امکانات و تجهیزات عرضه می‌شود. این SUV خارق‌العاده در تعداد محدود و تنها 99 دستگاه تولید خواهد شد و قیمت آن نیز هنوز مشخص نیست؛ اما می‌توان انتظار داشت که به گران‌ترین SUV مرسدس و حتی جهان تبدیل شود.

گران ترین خودروهای شاسی بلند جهان

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*