مدیرعامل Oppo و Vivo: لجاجت اپل باعث شکست آن‌ها در چین شد

مدیرعامل Oppo و Vivo: لجاجت اپل باعث شکست این شرکت در چین شد

دوان یونگ پینگ، موسس چندین کمپانی تولید کننده گوشی در چین مانند اوپو و ویوو، در مصاحبه‌ی اخیر خود با وبسایت بلومبرگ بیان کرد که فروش آیفون در بازار چین رو به کاهش است چراکه اپل شیوه‌ی قیمت‌گذاری خود را در این بازار تغییر نمی‌دهد. آقای دوان به این موضوع اشاره کرد که قیمت گوشی اپل آیفون 7 در چین معادل 780 دلار است که برابر درآمد یک ماه برخی از مردم است. حتی مدل ارزان‌تر آیفون SE نیز در حدود 476 دلار در این کشور به فروش می‌رسد. با این حال، این شرکت حاضر نیست که قیمت‌های خود را کاهش دهد و همین لجاجت اپل باعث کاهش فروش آن‌ها در بازار چین و هند شده است.

سال 2016 برای اپل سال دشواری بود چراکه این برند دیگر جزو سه برند برتر در کشور چین نیست. در حال حاضر، هواوی، اوپو، ویوو و شیائومی به ترتیب در رده‌های اول تا چهارم قرار دارند و اپل در جایگاه پنجم قرار دارد. به گفته‌ی دوان، لجاجت اپل باعث شده که سودآوری این شرکت در چین با مشکل مواجه شود. با وجود آنکه فروش محصولات اپل در بازارهایی مانند چین و هند دچار مشکل شده است، اما این شرکت همچنان بر فروش محصولات خود با قیمت و حاشیه‌ی سود بالا اصرار دارد و همین موضوع باعث زیان آن‌ها شده است.

آقای دوان می‌گوید:

اپل به دلیل مشکلاتی که در کسب و کار خود دارد نتوانست ما را در چین شکست دهد. شاید آن‌ها در برخی مواقع بسیار لجاجت می‌کنند. آن‌ها تاکنون محصولات بسیار عالی مانند سیستم عامل iOS طراحی کرده‌اند اما ما در سایر بخش‌ها از آن‌ها جلوتر هستیم.

اپل به تازگی فروشگاه‌های خود را در هند راه‌اندازی کرده است اما به طور متوسط، مردم هند روزانه درآمدی معادل با 3.10 دلار دارند. در حال حاضر، آیفون 5 اس پر فروش ترین محصول اپل در هند است اما اپل امیدوار است که مدل 32 گیگابایتی آیفون 6 که به تازگی عرضه شده، بتواند محبوبیت بیشتری در بازار این کشور به دست آورد.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*