تولید گوشی های آیفون در هند

اپل رسما تولید گوشی های آیفون در هند را آغاز خواهد کرد

همچنان کاهش فروش آیفون های اپل با افزایش رقابت برندهای محلی ادامه دارد و به نظر می‌رسد بازارهای موبایل ایالات متحده و اروپایی نیز دیگر به مرز اشباع رسیده باشند. بنابراین یکی دیگر از بزرگترین بازارهای موبایل جهان که البته یکی از توسعه نیافته‌ترین بازارها را نیز در اختیار دارد، چشم اپل را به خود گرفته است. منظور ما بازار موبایل هند است؛ پس از ماه‌ها مذاکرات با دولت هند، اپل در نهایت آماده است تا با تولید گوشی های آیفون در هند ، نخستین فاز این همکاری دوجانبه را در دومین کشور پرجمعیت جهان آغاز کند.

ظاهرا تولیدکننده تایوانی Wistron قصد دارد به مدت 4 الی 6 هفته تولید گوشی های آیفون 6 (iPhone 6) و آیفون 6 اس (iPhone 6s) را در شهر بنگلور انجام داده و در این بین به مدت 3 ماه نیز تولید گوشی آیفون اس ای (iPhone SE) را به صورت ترکیبی آغاز کند. یکی از مقامات هندی به وال استریت ژورنال گفته است: “تقریبا همه چیز آمده‌ی راه اندازی فاز نخست پروژه تولید گوشی های آیفون در هند و شهر بنگلور است.”

بیشتر بخوانید:

ساخت آیفون های اپل در هند از اواسط اردیبهشت سال آینده آغاز می‌شود

تولید گوشی های آیفون در هند باعث کاهش 100 دلاری قیمت آیفون ها در هند می‌شود

اما چرا اپل تصمیم گرفته کارخانجات خودش را به هندوستان منتقل کند؟ آیفون های اپل در حال حاضر گوشی های بسیار گران قیمتی برای خریداران هندی هستند و بازار هند نیز یک بازار بالقوه و بسیار بزرگ برای اپل خواهد بود. تولید این محصولات به صورت محلی کمک می‌کند تا با حذف بسیاری از مالیات‌های وارداتی دولتی، قیمت آیفون ها در حدود 100 دلار کاهش پیدا کند. اپل با مذاکرات خود تلاش کرده تا در ازای این کار، از معافیت‌های مالیاتی سنگین دولت هندوستان بهره‌مند شود، اما این مذاکرات بسیار دشوار بوده است و اطلاعات غیررسمی اعلام می‌کنند که دولت هند هنوز هم بسیاری از خواسته‌های اپل را نپذیرفته است. با این اوصاف، یک مقام نزدیک به نارندرا مودی (نخست وزیر هند) اعلام کرده است:

ما سعی خواهیم کرد تا بسیاری از خواسته های آن‌ها را در حد امکان بپذیریم، اما آن‌ها نیز باید بسیاری از محدودیت‌های ما را درک کنند.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*