ابرهای وحشتناک

تماشا کنید: ابرهای وحشتناک Undulatus Asperatus، یادآور روز قیامت!

برای اولین بار در سال 2014 بود که درباره دسته جدیدی از ابرها با گوین پرتور پینی (Gavin Pretor-Pinney) موسس وب سایت Cloud Appreciation Society صحبت کردیم. از نظر وی، این وب سایت برای دوست‌داران آسمان و ابرها تاسیس شده است. طی سال‌های متمادی، افراد زیادی از سرتاسر دنیا تصاویری از ابرهای وحشتناک برای وی ارسال می‌کنند. از نظر آن‌ها، این ابرها ظاهری غیر معمول داشته و نحوه حرکتشان بسیار ترسناک و عجیب است. اگرچه برای این دسته از ابرها نام آندولیتس اسپیراتوس (Undulatus Asperatus) برگزیده شده، اما هنوز هیچ اسمی به صورت رسمی برایشان وجود ندارد.

چند روز قبل، سازمان جهانی هواشناسی بعد از 9 سال برای نخستین برای تصمیم گرفت آندولیتس اسپیراتوس را به صورت رسمی به عنوان دسته‌ای جدید از ابرها ثبت کند. سازمان جهانی هواشناسی بالاخره در نسخه آپدیت شده اطلس ابرهای بین‌المللی، ابرهای وحشتناک مورد نظر گوین پرتور پینی را شناسایی کرد و نام آن را به اسپیریتیس (Asperitas) تغییر داد. بعد از گذشت نیم قرن، این ابرها را باید نخستین اطلاعاتی دانست که به اطلس ابرهای بین‌المللی اضافه می‌شوند.

ابرهای وحشتناک

مشاهده ابرهای وحشتناک آندولیتس اسپیراتوس تداعی‌کننده لحظه وقوع محشر و یا حمله بیگانگان است

گوین پرتور پینی، این ابرهای وحشتناک را امواج محلی در پایه ابر تشریح کرد که برخی اوقات بسیار صاف و یک دست بوده و در برخی مواقع دیگر به صورت خال خال دیده می‌شوند. شکل این ابرها در برخی مواقع به صورت نزولی رو به سمت تیزی ابر است، به نحوی که انگار فرد بیننده در حال تماشای سطح یک دریای بسیار نا آرام از زیر آب است. وجود سطوح مختلف نور و ضخامت در ابر سبب می‌شوند افکت‌های مختلف، مهیج و گهگاه ترسناکی ایجاد شوند، به همین دلیل مردم آن‌ها را به نام ابرهای وحشتناک می‌شناسند. یکی از دلایلی که به وحشتناک شدن این ابرها دامن می‌زند، تشکیل آن‌ها در ارتفاع‌های کم است. ابرهای وحشتناک آندولیتس اسپیراتوس توسط جبهه‌های آب و هوایی که در اتمسفر، امواج دارای موج بسیار زیاد ایجاد می‌کنند، تشکیل می‌شوند.

بر اساس گفته‌های مشاهده‌کنندگان این ابرهای وحشتناک، حین دیدن آن‌ها تصور وقوع قیامت و پایان عمر زمین و یا تهاجم موجودات فضایی به ذهن می‌آید. تنها حسی که از دیدن آن‌ها به دست می‌آید، ترس است و فرد بیننده بدون شک تصور می‌کند اتفاق بدی در راه است. اگرچه این ابرهای وحشتناک تنها حس ترس و بیم را در دل بیننده می‌پرورانند، اما مشاهده آن‌ها قدرت طبیعت و بخش ناچیزی از قدرت خالق هستی را به انسان یادآور می‌شود.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*

یک دیدگاه

  1. سلام خیلی ممنون عالی بود
    واقعا به قدرت خدای عزیز و مهربان پی میبریم