گلکسی S8 و گلکسی S8 پلاس

7 چیزی که گلکسی S8 و گلکسی S8 پلاس را به گوشی های بهتری تبدیل می‌کرد

سرانجام سامسونگ به صورت رسمی گوشی های گلکسی S8 و گلکسی S8 پلاس را معرفی کرد و به شایعات بی‌شماری که در حال انتشار بود، پایان داد. همان‌طور که اننظار می‌رفت این گوشی های جدید با طراحی متفاوت، توجه بسیاری از کاربران را به خود جلب کردند. اگرچه گلکسی S8 و گلکسی S8 پلاس واقعا جذاب هستند، اما مواردی وجود دارد که می‌توانست این اسمارت فون ها را به محصولات بهتری تبدیل کند. درادامه به توضیح این موارد خواهیم پراخت.

اشتباه نکنید؛ ما نمی‌گوییم گلکسی S8 و گلکسی S8 پلاس گوشی های زیبا یا جذابی نیستند. اما واقعا مواردی وجود دارد که می‌توانست در کنار صفحه نمایش “Infinity Display” و یا حاشیه‌های بسیار کم، پرچمداران سامسونگ را کامل‌تر از قبل کند. با این‌وجود نظر مدیران چیز دیگری بود.

حافظه رم 

گلکسی S8 و گلکسی S8 پلاس

سازندگان قرار است نسخه‌ای مخصوص از گوشی های گلکسی S8 و گلکسی S8 پلاس را با 6 گیگابایت حافظه رم در اختیار شهروندان چینی قرار دهند. اما چرا خبری از عرضه نسخه 6 گیگابایتی برای بازار جهانی نیست؟

نسخه تخت گلکسی S8 و گلکسی S8 پلاس ؟!

پیش از معرفی رسمی گوشی های جدید سامسونگ، شایعات بسیاری منتشر شده بود که نشان می‌داد گلکسی اس 8 و اس 8 پلاس با صفحه نمایش خمیده تولید و روانه بازار می‌شوند. اما حالا که نمایشگر گوشی های جدید سامسونگ با دو طرف خمیده طراحی شده، می‌توان گفت که دیگر هیچ محصولی از سری “Galaxy S” با صفحه نمایش تخت تولید نخواهد شد.

گلکسی S8 و گلکسی S8 پلاس

اما حقیقت این است که برخی از کاربران هنوز هم گوشی هایی با صفحه نمایش تخت را ترجیح می‌دهند. به هر صورت مدیران تصمیم خود را گرفته‌اند.

دوربین دوگانه

بسیاری از پرچمداران امروزی به سیستم دوربین دوگانه در بخش پشتی مجهز شده‌اند که می‌تواند تصاویر را با کیفیت و دقت بالاتری ثبت کند. اما بر خلاف بسیاری از این محصولات، Galaxy S8 و +Galaxy S8 از این سیستم استفاده نمی‌کنند.

گلکسی S8 و گلکسی S8 پلاس

هرچند، بر اساس شایعات این احتمال وجود دارد که گلکسی نوت 8 (Samsung Galaxy Snote 8) با چنین سیستمی روانه بازار تلفن های همراه شود.

دوربین اصلی بهتر

گلکسی S8 و گلکسی S8 پلاس

ما نمی‌خواهیم بگوییم دوربین گوشی های جدید سامسونگ توانایی بالایی در ثبت تصاویر ندارد، اما واقعا تفاوت چندانی میان آن و نسل قبل از این گوشی ها دیده نمی‌شود. به‌علاوه دقت سنسور به‌کار گرفته‌شده مثل قبل یعنی 12 مگاپیکسل است.

چه بلایی بر سر دکمه هوم آمد؟

گلکسی S8 و گلکسی S8 پلاس

بر اساس اطلاعات موجود و تریلری که به صورت رسمی منتشر شد، صفحه نمایش Infinity Display این گوشی با نسبت تصویر 18.5:9 سامسونگ را مجبور به حذف کلید فیزیکی و انتقال آن به بخش پشتی کرده است. ما نیز به چنین تصمیمی احترام می‌گذاریم. اما چرا حالا از این کلید تنها به عنوان سنسور اثر انگشت استفاده می‌شود؟

طول عمر باتری

گلکسی S8 و گلکسی S8 پلاس همانند نسل قبلی یعنی اس 7 (Samsung Galaxy S7) و اس 7 اج (Samsung Galaxy S7 edge) از باتری‌های 3 هزار و 3500 میلی‌آمپر ساعتی بهره می‌برند و هیچ تفاوتی از این نظر میان آنها وجود ندارد.

گلکسی S8 و گلکسی S8 پلاس

با اینکه تراشه گوشی های جدید سامسونگ با لیتوگرافی کوچکتر 10 نانومتری تولید شده‌اند، اما عملکرد آنها نسبت به قبل تفاوت چندانی نداشته و حتی گزارش‌های رسمی، از عملکرد ضعیف‌تر در تماس تلفنی خبر دارند!

سازگاری با واقعیت مجازی

گلکسی S8 و گلکسی S8 پلاس

همان‌طور که در جریان هستید همزمان با معرفی نسل جدید گوشی های هوشمند سری گلکسی S، سامسونگ از نسخه جدید هدست گیر وی آر رونمایی کرد. حال این پرسش مطرح می‌شود: چرا این اسمارت فون ها برای سازگاری بیشتر به صفحه نمایش های 4K مجهز نشده‌اند؟

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*

2 دیدگاه

  1. تا الان به نظر من بهترین گوشی سونی اکسپریا ایکس زد پریمیوم

  2. سامسونگ عقب افتاد و سونی سبقت گرفت