ال جی جی 6

آیا ال جی جی 6 توان مقابله با گلکسی اس 8 را دارد؟

بی راه نیست اگر بگوییم بخش عظیمی از خبرهای تکنولوژی در هفته گذشته به پرچمدار جدید سامسونگ، گلکسی اس 8 (Galaxy S8) مربوط می‌شد. رونمایی از اس 8 به قدری مهم و پر سر و صدا بود که حتی از فروغ ال جی جی 6 هم تا حدود زیادی کاسته شد. اما اینک می‌خواهیم مقایسه‌ای اجمالی بر هر دو گوشی داشته باشیم و از دید یک کاربر عادی به آن‌ها بنگریم.

متعارف یا تکراری، مسئله این است

حتما پرچمدار 2016 ال جی را به یاد دارید؛ جی 5 که نسخه نازیبایی از نوکیا آشا 311 (Nokia Asha 311) به شمار می‌آمد در زمینه طراحی به راحتی در مقابل پرچمداران سامسونگ و اپل رقابت را واگذار می‌کرد و وقتی نوبت به کارایی می‌رسید، طراحی ماژولار این گوشی هم حرف‌های زیادی برای گفتن نداشت. در سال جدید ال جی قصد ندارد دوباره در زمینه طراحی ظاهری مغلوب شود و با پرچمداری متعارف، همه فن حریف و زیبا پا به میدان گذاشته است. با توجه به طراحی مشابه ال جی جی 6 با گلکسی اس 8، این دو گوشی رقیبان مستقیم یکدیگر محسوب می‌شوند و این موضوع کار را برای نماینده ال جی دشوار می‌کند. اما چرا؟

طراحی 

از آنجایی که زندگی مدرن امروزی با تکنولوژی‌ها و گجت‌های فراوانی ادغام شده و همه انسان‌ها به طور ذاتی دوست دار زیبایی هستند، طبیعتا گجت‌های نازیبا از دور خارج می‌شوند. این موضوع درباره تلفن‌های هوشمند نیز صدق می‌کند و اگر متوجه جایگاه موبایل در زندگیمان باشیم، از فرآیند چندماهه طراحی یک تلفن همراه تعجب نخواهیم کرد.

با نگاه کردن به جی 6 می‌توان دریافت ال جی نیز متوجه میزان اهمیت مهم‌ترین گجت زندگی روزمره‌مان شده و طراحی پرچمدارش را به کلی متحول کرده است. پس از پایان یافتن رقابت بر سر کاهش ضخامت گوشی‌ها، کیفیت دوربین و تعداد پیکسل نمایشگر در سال‌های اخیر، حالا نوبت به اندازه صفحه نمایش رسیده و هر شرکتی که بتواند نمایشگر بزرگتری را در بدنه‌ای کوچک‌تر جای دهد از دیگران سبقت می‌گیرد. ال جی نیز پیشگام این عرصه بوده و نمایشگر جی 6 را با حداقل حاشیه روانه بازار می‌کند؛ اما همیشه اولین همان بهترین نیست. گرچه طراحی پرچمدار جدید ال جی زیبا، جذاب و یکپارچه است اما در مقایسه با طراحی بی نقص گلکسی اس 8 رنگ می‌بازد.

چند سالی می‌شود که به گرد بودن گوشه‌های صفحه نمایش موبایل‌ها عادت کرده‌ایم ولی اینک به نظر می‌رسد طراحی خمیده گوشه‌ها به یک آپشن جذاب تبدیل شده و البته میزان خمیدگی آن افزایش یافته است. طراحی خمیده گوشه‌ها سبب شده تا ظاهر اس 8 (به واسطه نمایشگر خمیده‌اش) چندین سال از زمان خود جلوتر باشد و در مقابل، ظاهر ال جی جی 6 یادآور پرچمداران قدیمی‌تر این شرکت است.

با همه این تفاسیر، انتخاب میان یکی از دو گوشی مورد بحث به هیچ عنوان ساده نیست و تا حدود زیادی به سلیقه افراد بازمی‌گردد. برخی طراحی کاملا جدید و جذاب اس 8 را می‌پسندند و برخی هم طراحی آشنا و زیبای پرچمدار ال جی را.

بازاریابی

نمی‌توان منکر نقش موثر تبلیغات و بازاریابی بر فروش یک محصول شد. همه ما در طول روز با تبلیغات زیادی در فضای اینترنت، تلویزیون و معابر شهری مواجه می‌شویم اما فقط بهترین تبلیغ نظرمان را جلب می‌کند. برای آنکه در بازار فوق اشباع تلفن همراه بتوان یک کالای جدید را وارد کرد باید مارکتینگ و بازاریابی گسترده‌ای انجام شود که نه تنها بتواند در مقابل رقیبان حال حاضر، بلکه در برابر رقیبان آینده نیز قد علم کند. بهتر است نگاهی به تبلیغات ال جی درباره پرچمدار جدیدش داشته باشیم:

آیا نکته جالب توجهی در ویدیوی بالا مشاهده کردید؟ متاسفانه ما نیز با شما هم عقیده‌ایم. ویدیوی تبلیغاتی ال جی جی 6 به طرز دردناکی حوصله سر بر بود. عمق فاجعه هنگامی مشخص می‌شود که این ویدیو دقیقا یک روز پیش از معرفی گلکسی اس 8 از تلویزیون‌ها پخش شد؛ یعنی بهترین و آخرین فرصت برای برتر نشان دادن جی 6 نسبت به اس 8 که تیم تبلیغات ال جی آن را هدر دادند. حال بد نیست به تماشای ویدیوی تبلیغاتی زیبا یا شاید هم خنده دار سامسونگ برای هدست گیر وی آر (Gear VR) بنشینیم:

با اینکه محور اصلی تبلیغ در ویدیوی بالا حول گلکسی اس 8 نبود اما سامسونگ به خوبی توانست لوازم جانبی پرچمدارش را به نمایش بکشد و معرفی کند. پر واضح است سامسونگ نه تنها برای مارکتینگ اس 8، بلکه برای بازاریابی لوازم جانبی آن هم زمان زیادی صرف کرده و قصد دارد حداکثر سهم بازار را به خود اختصاص دهد. در سمت دیگر ال جی قرار دارد که با بازاریابی ضعیف به دنبال شناساندن پرچمدار 2017 خود است و می‌توان گفت مهم‌ترین دلیلی که پرچمدار ال جی راه سختی را برای رقابت با اس 8 پیش رو دارد، تبلیغات و مارکتینگ پر نقص ال جی است. اگر ال جی به این رویه تکراری و ناموفق بازاریابی برای پرچمدار جدیدش ادامه دهد، با وجود کیفیت بسیار بالای این گوشی، آینده‌ای روشن‌تر از جی 5 در انتظار جی 6 نخواهد بود.

قیمت گذاری

یکی از مهم‌ترین فاکتورهایی که به هنگام خرید تلفن همراه مورد توجه قرار می‌گیرد قیمت آن است. همانطور که پیش‌تر هم پیش‌بینی می‌شد، گلکسی اس 8 نسبت به اس 7 با قیمت بالاتری به فروش می‌رسد و حتی از رقیب مستقیم خود، ال جی جی 6، 100 دلار گران‌تر است. جالب است بدانید جی 6 با برچسب قیمت 650 دلاری، هم قیمت با بهای زمان معرفی اس 7 پشت ویترین فروشگاه‌ها قرار گرفته است. مدیران سامسونگ برای توجیه قیمت بالای محصولشان به امکانات و نوآوری‌های ایجاد شده در پرچمدارشان اشاره دارند اما برای یک کاربر معمولی که از سخت افزار داخلی گوشی‌ها اطلاعی ندارد، از دستیار مجازی استفاده نمی‌کند و به نتایج بنچمارک‌ها بی توجه است، پرداختن 100 دلار بیشتر برای یک گوشی با ظاهر و امکانات مشابه منطقی نیست. زمانی ورق به سمت ال جی برمی‌گردد که متوجه می‌شویم در عمل نیز گلکسی اس 8 امکانات متمایزکننده بیشتری نسبت به ال جی جی 6 در خود ندارد و دو گوشی به ظاهر تقریبا یکسان هستند.

جمع‌بندی

ال جی جی 6 پتانسیل تبدیل شدن به یک موفقیت بزرگ را دارد

گرچه کمی برای مشخص کردن برنده این رقابت زود است اما می‌توان با توجه به معرفی زودتر ال جی جی 6 نسبت به گلکسی اس 8 و فروش نه چندان بالای این گوشی در این مدت، برنده را پیش‌بینی کرد. طبق سنت هرساله، به نظر می‌رسد نهایتا اس 8 بتواند گوی رقابت را از تمام گوشی‌های اندرویدی برباید، اما جی 6 نیز رقیب سرسختی به شمار می‌آید که با قیمت پایین‌تر خود کاربران عادی را راضی نگه می‌دارد. ال جی در پرچمدار جدیدش دست به کارهای زیادی زده و توانسته برخلاف جی 5، یک پرچمدار تمام عیار بسازد و اگر استراتژی بازاریابی‌اش را مورد بازنگری قرار دهد، مسلما می‌تواند به فروش مناسبی از این گوشی دست یابد.
در پایان از شما برای تماشای مقایسه اولیه دو پرچمدار کره‌ای دعوت می‌کنیم.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*

22 دیدگاه

  1. این مقایسه کاملا جهت دار بود
    و کسی که این مقاله ی مقایسه رو نوشته،معلومه که کاملا روی برند خاصی تعصب داره.

  2. هر دو شون کنار گوشی هارو از آیفون کپی کردن

  3. من به تازگی یک سامسونگ samsung galaxi J3 2016 خریده ام.فقط بگم که امکان انتخاب کارتmicroSDبه عنوان مکان پیشفرض نداره، منم نمی خواهم روت بشه وگارانتیش بپره.sdk-tools روش جواب نداد و….
    ازهمه بدتر حتی فایل مننجر درست وحسابی رویش نصب نیست.عوضش تا دلت بخواد آفتابه لگن هفت صد دست.مثلا اکسل،ورد،پاورپوینت روش نصبه.( هرکدوم بالای صدمگا جاگرفتند )باتری وشارژرش شدیدا ازLGکم میاره و…
    قضاوت باقیش باخودتون.

    • سامسونگ فقط برندشو بگیر نه این گوشیای رده دوم مثل گلکسی a و گوشیهای رده سوم مثل گلکسی j . من اگه چاقو بذارن بیخ گلوم سمت گلکسی j نمیرم حالا بگو گلکسی جی هزار. سری اس سامسونگم خیلی قبول ندارم در مقابل سری نوتش. فقط سری نوت. گوشیم نوت2 هست و گوشی بعدیم احتمالا نوت 8

  4. S7 که من دارم فوق العادس و حتما s8 از اونم بهتره،سامسونگ عالیه،اپل فقط پول برندشو میگیره و ال جی و سونی هم رقابتو واگذار کردن ،شک نکنید الان سامسونگ و اپل هستن که باهم رقابت میکنن!!!

  5. سامسونگ لوکس ؟ ،سامسونگ پلاستیکه ، باید بره دمپایی تولید کنه

  6. سامسونگ لوکس ؟ ،سامسونگ پلاستیکه

  7. من ال جیو دوست دارم خواهم داشت ولی سامسونگ امسال بهتر عمل کرد وسونی از هر دو بهرتر با دوربینش

  8. الجی همیشه دوست داشتنی بوده وهست..

  9. سامسونگ بهتره است ولی

  10. گوشى هاى تکرارى و یک شکل تقریبا مى توان گفت طراحى گوشى ها به بن بست رسیده و نیاز به یک انقلاب طراحى احساس مى گردد و این کار فقط از دست شرکت اپل بر مى آید همانگونه که با تولید آیفون انقلاب کرد و الان تمامى شرکت ها طراحى گوشى هاى خودشان را از آیفون تقلید کرده و مى کنند

  11. لوگوی اسم سامسونگ زشته ، همیشه هم گوشیهاش کند میشن

  12. سامسونگ همیشه برتر بوده و هست

  13. این دوست عزیز کی میاد این ګوشی ها رو شکنجه کنه

  14. برتری سامسونگ به ال جی آشکارتر از اونه ‌که بخوایم بحث کنیم هرچقدر گوشیهای ال جی از نظر سخت افزاری آزار دهنده هستند سامسونگ از همه جهات با فاصله زیاد برتره

  15. باید سوالتونو برعکس بیان کنید

  16. بازاریابی الجی کم از سامسونگ نداره کم اینکه می بینیم تیزرهای تبلیغاتی الجی به نسبت دوره پیش بهتر و بیشتر دیده میشن. الجی در دو الی سه مورد کاستی هایی داره 1- پردازنده به ظاهر ضعیف تر و قدیمی 2- ظاهر ساده و پیش پا افتاده
    به نظر من دو دلیل اصلی برنده شدن سامسونگ 1- برندسازی بهتر و سابقه بیشترش 2- ظاهر لوکس و جذاب تر سامسونگ

    • والا من که از جی دارم از زمان g2تا الان که منتظر g6ام واز نظر دوام خیلی ازون سامسونگ دغل باز جلوتره با این تفاوت که از جی خدمات پس از فروش اشغاله واقعأقطعات یدکش کم پیدا ولی باور کنین من تا حالااز۱۰-۱۲تعمیر کار تخصصی موبایل پرسیدم که از لحاظ فنی کدوم بهتره بلااستثنا از تکنو لوژی ساخت نانوی از جی راضی بودن میگفتن ال جی فقط نباید تاچ ال سی دی ش بشکنه بقیش ممکن نیس خراب شه
      بهر حال خدمات پس از فروش رو کنار بگذارید بقیش عالیه

      • سلام دوست عزیزشما از کی پرسیدین و بهتون گفت الجی هیچیش خراب نمیشه؟؟؟؟؟؟؟؟توروخدا تحقیق کنید بعد مطلبتون رو بفرستید برادر من خودم الجی جی۳ داشتم بعداز یک سال بردش سوخت،شما یک سر برید تو صفحات الجی G3,G4,G5,V10,V20 نظرات کاربرارو بخونید متوجه میشید که چقدر مشکل سوختن برد و مشکل سایه انداختن وجود داره.من نمیگم سامسونگ بهتره ولی شما هم طبق سلیقه ی خودتون نطر ندید خواهشا منم گول همین نظرهایی همچون شمارو خوردم که الجی خریدم وبه احتمال زیاد فعلا الجی نمیخرم