سیستم عامل مک اپل

ویندوز 10 ، چهار برابر محبوبتر از سیستم عامل مک اپل است

اپل شب گذشته میزبان یک رویداد خبری بود و طی آن اطلاعات مختلفی از پلتفرم های خودش را در اختیار اصحاب رسانه قرار داد. این شرکت همچنین از نسخه آپگرید شده کامپیوتر مک پرو خود نیز رونمایی کرد و رسما اعلام کرد نسل جدید آن پس از گذشت 5 سال از زمان عرضه نسل اول، سال آینده عرضه خواهد شد. اما مهم‌تر از این‌ها، آمار تازه‌ای که اپل از کاربران سیستم عامل مک (Mac) منتشر کرده است، نشان می‌دهد که آن‌ها همچنان به آینده امیدوار هستند.

به گزارش اپل سیستم عامل مک هم اکنون صاحب نزدیک به 100 میلیون کاربر فعال است. از آنجایی که مایکروسافت به طور سنتی بازار دسکتاپ و لپ تاپ را تحت سلطه خود قرار دارد، میزان نسبتا کم کاربران پلتفرم دسکتاپی اپل چندان هم نمی‌تواند تعجب برانگیز باشد. در عوض اپل هرچه در این بازار ضعیف است، همراه با آیپد و آیفون های خود در بازار موبایل قدرتمند ظاهر شده است.

بیشتر بخوانید:

50 درصد گیمرها در ویندوز 10 مایکروسافت؛ سیستم عامل ردموندی همچنان پرچمدار دنیای بازی‌های کامپیوتری

سیستم عامل مک در آینده فراگیرتر خواهد شد

آمار انتشار یافته توسط این شرکت نشان می‌دهد که مایکروسافت همچنان فرمانروای دسکتاپ ها است. در حالی که بسیاری معتقدند نزدیک به 1 میلیارد کامپیوتر مجهز به ویندوز در سراسر جهان مشغول فعالیت هستند، آمار رسمی مایکروسافت که برگرفته از رفت و آمد کاربران به فروشگاه اپلیکیشن های این پلتفرم است نشان می‌دهد که ویندوز 10 نزدیک به 400 میلیون این آمار را در اختیار خود قرار داده است. بنابراین ویندوز 10 نه تنها از تمامی نسخه های پیشین سیستم عامل ویندوز مایکروسافت برتر است، بلکه 4 برابر محبوبتر از سیستم عامل Mac اپل است.

سیستم عامل مک اپل

البته نباید متصور شوید که اپل هیچگاه از کسب و کار دسکتاپی خود سودی نمی‌برد، چرا که دقیقا برعکس این قضیه است. این کمپانی رسما اعلام کرد که درآمد حاصله از تجارت بر روی مک آن‌ها نزدیک به 25 میلیارد دلار بوده است که با این مبلغ می‌توان بودجه  کل چیزی حدود 100 شرکت بزرگ را تامین کرد. از این میزان، 80 درصد فروش کل سیستم عامل مک مربوط به لپ تاپ های سری مک بوک (MacBook) بوده و تنها 20 درصد حاصل از فروش دسکتاپ های مک پرو (Mac Pro) و آی مک (iMac) بوده است. بدون شک با به روزرسانی و دادن جان دوباره‌ای به سری های دسکتاپی این پلتفرم، اپل می‌تواند حرف های بیشتری را در بازار دسکتاپی بزند.

با تمام این تفاسیر به گفته‌ی اپل، فروش لپ تاپ های سری مک بوک پرو (MacBook Pro) افزایشی 20 درصدی را در سه ماهه مالی نخست سال نسبت به مدت زمان مشابه در سال گذشته به خود دیده است. حال باید دید پس از عرضه نسل جدید Mac Pro ، عرضه نسل جدید نمایشگر حرفه‌ای و همچنین به روزرسانی مدل های حرفه‌ای iMac ، اپل چه پیشرفتی را در دنیای دسکتاپی تجربه خواهد کرد. ظاهرا نسل جدید مک پرو سال آینده عرضه خواهد شد، اما آی مک های جدید این شرکت احتمالا اواخر سال جاری به فروش خواهند رسید.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*