قابلیت‌ های جدید وان پلاس 3 و 3 تی

قابلیت‌ های جدید وان پلاس 3 و 3 تی در راه هستند

یکی از مزایای خرید از کمپانی‌های گوشی‌ساز کوچک اما بسیار محبوب این است که آن‌ها زمان کافی برای توسعه آپدیت و قابلیت‌ های جدید برای گوشی های خود دارند. کمپانی‌های بزرگ و البته محبوبی همچون سامسونگ، تعداد زیادی گوشی موبایل در هر سال عرضه کرده و دیگر زمان برای توسعه به‌روزرسانی برای تمامی آن‌ها ندارد. به عنوان یکی از این گوشی‌سازان موفق باید به وان پلاس (OnePlus) اشاره کرد. عرضه قابلیت‌ های جدید وان پلاس 3 و 3 تی (OnePlus 3 و OnePlus 3T) در قالب یک به‌روزرسانی سیستم عامل، نمونه‌ای از تلاش‌های این شرکت برای همیشه آپدیت نگه داشتن محصولات خود است.

کاربران به زودی از قابلیت‌ های جدید وان پلاس 3 و 3 تی در بستر اندروید 7.1.1 بهره می‌برند

بعد از اینکه وان پلاس همکاری خود را با Cyanogen Inc به عنوان محبوب‌ترین شرکت عرضه‌کننده رام‌های سفارشی اندروید قطع کرد، توسعه اندروید سفارشی‌سازی شده خود تحت عنوان OxygenOS را آغاز و تلاش کرد تا روی پاهای خود بایستد. به لطف ماهیت و دنیا باز اندروید، همواره توسعه‌دهندگان و گوشی‌سازان می‌تواند امکانات مورد نظرشان را بعد از صرف زمان کافی، به این سیستم عامل بیفزایند. قابلیت‌ های جدید وان پلاس 3 و 3 تی که کاربران به زودی در قالب یک آپدیت سیستم عامل دریافت خواهند کرد، از جمله نتایج تلاش‌های اخیر وان پلاس است. گفتنی است مهمترین مزیت این به‌روزرسانی، بهره بردن از قابلیت‌ های اندروید نسخه 7.1.1 است. به عبارت دیگر، جدیدترین نسخه OxygenOS بر پایه اندروید 7.1.1 بنا شده است.

قابلیت‌ های جدید وان پلاس 3 و 3 تی

به عنوان یکی از قابلیت‌ های جدید وان پلاس 3 و 3 تی بعد از دریافت به‌روزرسانی، باید به اضافه شدن یک حالت جدید با نام Do Not Disturb اشاره کرد که کاربرد اصلی آن حین اجرای بازی های اندرویدی است. با فعال‌سازی این حالت، دکمه‌های ناوبری حین بازی قفل شده و از لمس اشتباهی آن‌ها جلوگیری می‌شود. افزودن یک حالت شب (Night Mode) خودکار را باید یکی دیگر از قابلیت‌ های جدید وان پلاس 3 و 3 تی دانست؛ به این ترتیب کاربران دیگر نیاز ندارند آن را در شب به صورت دستی فعال و در روز بعد مجددا غیر فعال کنند.

قابلیت‌ های جدید وان پلاس 3 و 3 تی

دو مورد از قابلیت‌ های جدید وان پلاس 3 و 3 تی بسیار جالب به نظر رسیده و تقریبا شبیه به امکاناتی هستند که اخیرا گوشی‌سازان بزرگ، در محصولات خود ارائه می‌کنند. یکی از این موارد Secure Box نام داشته و به کمک آن می‌توان فایل‌هایی نظیر تصاویر و ویدیوها را در داخل یک صندوق قفل کرد. از این پس تنها فردی که پین کد گوشی را می‌داند، قادر به دسترسی به این فایل‌ها خواهد بود. این قابلیت را باید شبیه به ویژگی KNOX موجود در برخی از گوشی های سامسونگ دانست. وان پلاس همچنین در تلاش است تا قابلیت پرداخت با موبایل را در پرچمداران خود توسعه دهد، به همین دلیل شاهد معرفی Quick Pay توسط این شرکت در هند هستیم. بر خلاف دیگر سیستم‌های پرداخت موبایلی، این سیستم بر اساس QR کد کار می‌کند. متاسفانه این روش امنیت کمتری داشته و کار با آن کمی مشکل‌تر است.

کاربرانی که پیش از این در برنامه Open Beta شرکت وان پلاس ثبت نام کرده‌اند، می‌توانند از قابلیت‌ های جدید وان پلاس 3 و 3 تی استفاده کنند. موارد ذکر شده در بالا تنها گوشه‌ای از امکانات جدید این دو گوشی هستند. امیدواریم تا این امکانات، به زودی در قالب یک آپدیت رسمی سیستم عامل، برای تمامی گوشی های وان پلاس 3 و 3 تی عرضه شوند.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*