جان چن ماموریت دگرگونی بلک بری را با موفقیت به پایان رساند

جان چن ماموریت دگرگونی بلک بری را با موفقیت به سرانجام رساند

در حدود چهار سال پیش، جان چن (John Chen) به عنوان مدیر عامل شرکت بلک بری (BlackBerry) منصوب شد. قبل از انتصاب چن، کمپانی بلک بری در وضعیت مناسبی به سر نمی‌برد، اما با کمک استراتژی‌های این مدیر جدید، پس از گذشت چهار سال، خبر رسمی موفقیت ماموریت دگرگونی بلک بری و افزایش سوددهی این کمپانی منتشر شده است. با ما همراه باشید.

جان چن فردی با شخصیت آرام و متین، متولد هنگ کنگ و یک بیزنس من بریتانیایی-آمریکایی است که به خاطر توانایی‌های مخصوصش، با ماموریت دگرگونی بلک بری و خارج کردن این کمپانی از باتلاق مالی که در آن گرفتار شده بود، انتخاب شد. چن با استراتژی تمرکز بر نقاط قوت، تغییرات قابل توجهی در این کمپانی به وجود آورد.

تحلیلگر مالی، پل ترایبر (Paul Treiber)، به تازگی با اشاره به خروج بلک بری از لیست شرکت‌های دارای ریسک سرمایه‌گذاری، از توقف وابستگی بلک بری به جریان نقدی خارجی (مانند درآمدهای حاصل از دسترسی کاربران به خدمات بلک بری) خبر داد و اعلام کرد که ضررهای مالی ناشی از ساخت محصولات سخت‌افزاری این کمپانی متوقف‌ شده است. تمرکز این کمپانی در حال حاضر بر روی بازار نرم افزاری بوده و در حال تلاش برای ورود به بازار گجت ها و لوازم خانگی است.

هندست های بلک بری که توسط پیمانکارانی چون TLC و Infracom تولید می‌شوند، به همراه تبلت‌ ها و گجت های پوشیدنی این کمپانی همگی از سیستم عامل اندروید، به جای سیستم عامل منسوخ شده‌ی BlackBerry OS 10 پشتیبانی می‌کنند.

جان چن ماموریت دگرگونی بلک بری را با موفقیت به پایان رساند

ماموریت دگرگونی بلک بری به لطف استراتژی‌های چن برای تولید محصولات کم ریسک، موفق شد

به اعتقاد چن، نقطه قوت بلک بری یعنی امنیت نرم افزاری، جایگاه خاصی در بازار دیوایس های الکترونیکی دارد. کمپانی بلک بری قادر خواهد بود با کمک سرمایه‌گذاران جدید و پیشرفت‌های مالی صورت گرفته، با تمرکز بر روی نقاط قوت محصولاتش، جایگاه خود را در بازار مستحکم‌تر کند. درست است که کیبورد QWERTY، که مختص اسمارت فون های بلک بری است، طرفدار زیادی در میان مردم ندارد، اما با وجود مدیریت جان چن و استراتژی‌های او برای تولید تلفن‌های با ریسک کم و به تعداد زیاد، آینده روشنی برای این کمپانی پیش‌بینی می‌شود.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*