اتومبیل پرنده

امکان پیش خرید نخستین اتومبیل پرنده دنیا در سال جاری

انسان‌ها از سال‌ها قبل ایده پرواز در آسمان به وسیله خودروهای پرنده را در سر می‌پرورانند. حتی با رسیدن به سال 2017 نیز به نظر می‌رسد این ایده به آینده‌ای تقریبا دور تعلق دارد، اما سرعت پیشرفت تکنولوژی بیش از آن چیزی است که تصورش را می‌کنید. استارتاپ AeroMobil واقع در کشور اسلواکی، چندی پیش اعلام کرد در سال جاری یک اتومبیل پرنده را عرضه خواهد کرد. گفتنی است برخلاف نمونه اولیه رونمایی شده در سال 2014 توسط همین شرکت، اتومبیل پرنده کنونی کاملا به صورت یک محصول تجاری عرضه خواهد شد.

استارتاپ AeroMobil که اخیرا سرمایه آن 3.2 میلیون دلار افزایش داشته، تصمیم دارد اتومبیل پرنده خود را در نمایشگاه Top Marques Monaco رونمایی کند. این نمایشگاه در بیستم آوریل (سی و یکم فروردین) برگزار خواهد شد. بر اساس گفته‌های سازنده، محصول جدید آن‌ها علاوه بر یک اتومبیل چهار چرخ عادی و متداول، یک هواپیما کاملا یکپارچه بوده و از نیروی محرکه هیبریدی قدرت می‌گیرد.

از اتومبیل پرنده AeroMobil چه اطلاعاتی در دسترس است؟

متاسفانه به جز این دسته از اطلاعات کلی ارائه شده توسط خود شرکت، هنوز از جزییات پروژه اتومبیل پرنده استارتاپ AeroMobil و مشخصات دقیق آن اطلاعی نداریم، مخصوصا اینکه نمی‌دانیم چنین محصولی، چقدر قیمت داشته و چه طبقاتی از مردم قادر به خرید آن خواهند بود. در عوض، می‌دانیم مشخصات این اتومبیل پرنده بعد از رونمایی آن در نمایشگاه Top Marques Monaco در دسترس عموم قرار گرفته و زمان پیش فروش آن نیز در سال جاری خواهد بود.

اتومبیل پرنده

البته، با در نظر گرفتن اطلاعات به دست آمده از زمان عرضه نمونه اولیه محصول این شرکت در سال 2014 به نتایج خوبی درباره مشخصات آن می‌رسیم. به عنون نمونه، برای به حرکت در آوردن آن باید از بنزین متداول عرضه شده در پمپ بنزین‌ها استفاده کرد. همانطور که می‌دانید هر وسیله پرنده (به جز عمود پروازها) برای گرفتن سرعت کافی پیش از بلند شدن از زمین نیاز به طی مسافت مشخصی دارند. از قرار معلوم این مسافت برای اتومبیل پرنده AeroMobil زیاد نبوده و یک مسیر مستقیم دویست متری برای آن کفایت می‌کند. خوشبختانه در مسیر برگشت نیز به یک باند طولانی برای فرود نیاز نیست و به محض اولین برخورد آن به زمین، بعد از طی کردن حدود پنجاه متر متوقف خواهد شد. حداکثر سرعت این وسیله 124 مایل بر ساعت (200 کیلومتر بر ساعت) اعلام شده است.

در زمینه خودروهای پرنده، اهمیت قوانین و مقررات درست به اندازه اهمیت جنبه‌های تکنولوژیک توسعه آن‌ها است. از آنجایی که طبق ادعای شرکت AeroMobil، اتومبیل پرنده آن‌ها یک خودرو چهار چرخ عادی بوده و از طرفی می‌تواند در زمان دلخواه راننده به پرواز در بیاید، از نظر قانونی برای استفاده از آن هم باید گواهینامه رانندگی خودرو و هم مجوز لازم برای خلبانی داشت. اگرچه جذابیت، هیجان و رسیدن به آرزوی همیشگی انسان برای پرواز در زمان دلخواه جنبه‌های ظاهری چنین پروژه‌هایی هستند، اما اهداف اتومبیل پرنده AeroMobil بیش از این موارد است.

 اتومبیل پرنده AeroMobil

این شرکت تصمیم دارد کارایی حمل و نقل شخصی را بیش از پیش افزایش داده و مخصوصا آن را بیشتر به سمت روش‌های طبیعت‌دوستانه نزدیک کند. این اهداف، با انجام سفرهای منزل به منزل در فواصل کوتاه با سرعتی به مراتب بیشتر از قبل امکان‌پذیر می‌شود. از بین رفتن ترافیک‌های سنگین، مزیت انکار ناپذیر دیگر ماشین‌های پرنده است. اهمیت استفاده از چنین وسایل نقلیه‌ای، در مناطق دارای زیر ساخت‌های جاده‌ای محدود و یا حتی بدون زیر ساخت بیشتر مشخص می‌شود.

 اتومبیل پرنده AeroMobil

شنیدن نام اتومبیل پرنده و مخصوصا دیدن طرح‌های گرافیکی و حتی نمونه‌های اولیه از آن اتفاق جدیدی نیست، اما تبدیل شدن آن‌ به یک محصول تجاری، اتفاقی است که تا حداقل چند ده سال آینده انتظارش را نداشتیم. آیا حقیقتا شرکت AeroMobil توانسته به این موفقیت بسیار بسیار بزرگ دست پیدا کند؟

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*