سخت افزار داخلی هواوی پی 10

کالبدشکافی سخت افزار داخلی هواوی پی 10

اگرچه اخیرا شاهد عرضه گوشی هایی همچون نسخه 2017 گوشی هواوی Y5 نیز بوده‌ایم، اما هواوی پی 10 (Huawei P10) را باید مهمترین محصول عرضه شده در مدت اخیر توسط غول چینی دنیای گوشی های هوشمند دانست. این مدل را می‌توان به نوعی نسخه کوچکتر پرچمدار پیشین این شرکت یعنی هواوی میت 9 (Huawei Mate 9) دانست. به عنوان نمونه، هواوی در همکاری با شرکت لایکا (Leica)، برای هر دو مدل یک دوربین اصلی دوگانه در نظر گرفته است. از آنجایی که محصول جدید از ابتدا معرفی توجه افراد زیادی را به خود جلب کرده است، بد نیست نگاهی به سخت افزار داخلی هواوی پی 10 نیز بیندازیم.

سخت افزار داخلی هواوی پی 10 به شکل هنرمندانه‌ای چیده شده است

همانطور که متوجه شده‌اید، شباهت میان دو پرچمدار اخیر هواوی به معنی نزدیک بودن مشخصه‌های سخت افزاری آن‌ها است. از آنجایی که میت 9 دارای صفحه نمایشی 6 اینچی و پی 10 دارای صفحه نمایشی 5.1 اینچی است، شاهد جاسازی بسیار خوب سخت افزار داخلی هواوی پی 10 هستیم تا به این وسیله مشکلی از لحاظ کمبود جا احساس نشود. به عنوان یکی دیگر از بخش‌های جالب این کالبدشکافی سخت افزار داخلی هواوی پی 10 باید به اندازه فیزیکی باتری 3 هزار و دویست میلی‌آمپر ساعتی آن اشاره کنیم که تقریبا کل عرض دستگاه را پوشانده است.

سخت افزار داخلی هواوی پی 10

گفتنی است در سخت افزار داخلی هواوی پی 10 شاهد بخش‌های غیر قابل تعویضی نیز هستیم، اما شرکت سازنده همه تلاش خود را کرده تا با کاهش تعداد این دسته از قطعات به میزان ممکن، قابلیت تعمیر پرچمدار جدید خود را افزایش دهد.

بیشتر بخوانید:کدام گوشی‌های هوشمند به راحتی تعمیر شده و کدام یک تعمیرکار را به چالش می‌کشند؟

همانند بسیاری دیگر از گوشی‌ های هوشمند، سخت‌ترین قسمت کالبدشکافی سخت افزار داخلی هواوی پی 10 جداسازی صفحه نمایشی شیشه‌ای از بدنه فلزی دستگاه است. به محض جدا کردن اتصال آن‌ها، از صفحه نمایش تنها یک پوسته فلزی باقی می‌ماند. در هر صورت بخش قابل توجهی از سخت افزار داخلی هواوی پی 10 به بدنه آن محکم شده‌ و قطعات بین باتری و پنل صفحه نمایش، ساندویچ (فشرده) شده‌اند.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*