ماشین پرنده Lilium Jet اولین پرواز خود را با موفقیت انجام داد + ویدیو

به تازگی سازندگان ماشین پرنده Lilium Jet ، از موفقیت آمیز بودن اولین پرواز این وسیله نقلیه عمود پرواز (VTOL) خبر داده‌اند.

تولید ماشین پرنده و خلاص شدن از شر ترافیک‌های سنگین شهری، ایده جدیدی نیست و طی سال‌های اخیر بسیاری از شرکت‌های کوچک و بزرگ مشغول تحقیق و مطالعه روی تولید چنین وسایلی بوده‌اند. ولی به نظر زمان زیادی تا محقق شدن این رویا باقی نمانده و در آینده‌ای نه چندان دور، شاهد عمومی شدن خودروهای پرنده خواهیم بود چرا که اخیرا استارتاپ آلمانی “Lilium Aviation” با انتشار ویدیویی جدید، از آزمایش موفقیت‌آمیز نمونه اولیه وسیله نقلیه عمود پرواز، دو نفره و تمام الکتریکی خود خبر داده‌اند.

ماشین پرنده Lilium Jet

ماشین پرنده Lilium Jet از 12 باله متحرک و 36 موتور جت جداگانه که روی بال‌های 10 متری آن قرار گرفته‌اند، برای حرکت استفاده می‌کند. هنگام تیک آف، باله‌های متحرک به سمت پایین حرکت می‌کنند و پس از بلند شدن، آرایشی افقی به خود می‌گیرند تا امکان حرکت رو به جلو وجود داشته باشد.

در این آزمایش، اتومبیل پرنده آلمانی‌ها از راه دور کنترل می‌شد و اولین پرواز سرنشین‌دار Lilium Jet قرار است در آینده نزدیک انجام شود. اما نکته قابل توجه در رابطه با این وسیله جدید، مصرف بسیار آن است. به گفته سازندگان، محصول جدید آنها با 90 درصد انرژی مصرفی کمتر نسبت به پهپادهای کنترلی مشابه، مسافتی 300 کیلومتری (183 مایلی) را با حداکثر سرعت کروز 300 کیلومتر بر ساعت (183 مایل بر ساعت) طی می‌‌کند که فوق‌العاده است.

ماشین پرنده Lilium Jet

هرچند، وسایل حمل و نقل هوایی الکتریکی که امروزه شاهد تولید نمونه‌های آزمایشی آنها هستیم، در آغاز راه بوده و به زمان زیادی برای کامل شدن نیاز دارند. در واقع تامین انرژی، مهم‌ترین چالش پیش روی مهندسان است. عموما خودروهای الکتریکی موجود با باتری‌های هزار پوندی (حدودا 450 کیلوگرمی)، مسافت‌های حداکثر 300 مایلی (482 کیلومتری) را با یک بار شارژ شدن می‌پیمایند. به علاوه، پیچیده‌ترین هواپیماهای الکتریکی نیز به سختی (بدون در نظر گرفتن تیک آف و فرود) با سرعت 99 مایل بر ساعت (148 کیلومتر بر ساعت)، یک ساعت در هوا باقی می‌مانند. اما پاتریک نیتن (Patrick Nathen)، یکی از بنیان‌گذاران شرکت Lilium با اشاره به مصرف برق فوق‌العاده پایین این خودرو پرنده، معتقد است که تکنولوژی پیشرفته باتری آنها، برنامه‌های این شرکت را عملی خواهد کرد.

این‌ها در واقع همان باتری‌هایی هستند که در خودروهای تسلا می‌توان پیدا کرد.

اگرچه سازندگان به سختی روی قابلیت پرواز خودمختار این ماشین پرنده کار می‌کنند، اما هدف اصلی آنها، استفاده از انسان برای هدایت Lilium Jet است. به همین منظور، از چتر نجات نیز در این وسیله نقلیه پیشرفته استفاده شده و سیستمی با نام “Flight Envelope Protection System” مانع انجام حرکات نمایشی یا عبور از پارامترهای پروازی خواهد شد.

این وسیله نقلیه جدید قرار است به صورت 5 نفره تولید شود؛ در نتیجه چیزی که پیشتر در برنامه “Jetsons” دیده بودید، در آینده‌ای نه چندان دور محقق خواهد شد. به علاوه، پیش‌بینی می‌شود از ماشین پرنده Lilium Jet بتوان به عنوان تاکسی های هوایی نیز استفاده کرد. در این صورت کاربران می‌توانند با رساندن خود به سکوهای اختصاصی، از سفری سریع و ایمن لذت ببرند.

ماشین پرنده Lilium Jet

ماشین پرنده Lilium Jet مخصوص ثروتمندان نیست!

هرچند، شاید تصور کنید تنها افراد ثروتمند می‌توانند از ماشین پرنده Lilium Jet استفاده کنند؛ اما پاتریک نیتن از کاهش هزینه‌ها تا حدی که همه مردم توانایی استفاده از آن را داشته باشند، سخن می‌گوید.

در حال حاضر، یک تاکسی با هزینه بسیار بالای 55 دلار، شما را از منقطه منهتن به فرودگاه “JFK” می‌رساند. اما با استفاده از جت‌های عمود پرواز شرکت Lilium، در 5 دقیقه و با پرداخت تنها 6 دلار می‌توان به این فرودگاه رسید.

ماشین پرنده Lilium Jet

تا به امروز، بشر برای تولید ماشین های پرنده تلاش زیادی داشته و با پیشرفت تکنولوژی و وجود سیستم‌های مختلف، خوشبختانه حالا این رویا یک قدم به واقعیت نزدیک‌تر شده است.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*