موجودات فضایی

10 نژاد ترسناک موجودات فضایی در فیلم های علمی تخیلی

داستان ها و فیلم های علمی تخیلی بسیاری پیرامون موجودات فضایی ساخته شده و گونه های مختلفی از بیگانگان به تصویر کشیده شده است. در این مطلب نگاهی داریم به 10 نژاد ترسناک موجودات فضایی در فیلم ها و داستان های علمی تخیلی.

معرفی 10 نژاد ترسناک موجودات فضایی !

1- «درنده» در فیلم شکارچیان (Predators)

موجودات فضایی

یکی از نژاد‌های احتمالی برای موجودات فضایی ، نژاد «درنده» در فیلم شکارچیان است. در نسخه‌های ابتدایی این فیلم، شکارچیان به زمین می‌آیند تا مراسم شکار موجودات را به اجرا بگذارند. اگر ما به طور اتفاقی یا از سر کنجکاوی، به سیاره‌ی شکارچیان سفر کنیم، چه اتفاقای در انتظارمان خواهند بود؟ در نسخه سوم این فیلم که در سال 2010 به نمایش درآمد، گروهی از سربازان با گذشته‌ای تاریک، به یک جنگل ناشناخته فرود می‌آیند. طولی نمی‌کشد که در می‌یابند در سیاره‌ای فرازمینی هستند! این سربازها در گذشته‌ی خود، به راحتی افراد دیگر را به قتل می‌رساندند، اما اکنون خودشان طعمه‌ای لذیذ برای موجودات فضایی یا شکارچیان هستند. با تماشای این فیلم، به سرعت می‌توان دریافت که سفر به سرزمین فرازمینی ها ، تا چه اندازه می‌تواند خطرناک و غیرقابل پیش‌بینی باشد. حتی اگر به اندازه‌ی کافی هوشیار و زرنگ باشید، باز هم در سیاره‌ای بیگانه به دام افتاده‌اید و همواره باید در انتظار یک رویداد ترسناک باشید!

2- «دلقک‌ها» در فیلم دلقک‌های قاتل از فضای خارج از جو (Killer Klowns from Outer Space)

موجودات فضایی

با گذشت چند دهه از عرضه این فیلم کمدی از سال 1988، هنوز موضوع دلقک هراسی در میان مردم دیده می‌شود. علت اصلی این پدیده را می‌توان به فیلم دلقک‌های قاتل نسبت داد. در این فیلم، گروهی از موجودات بیگانه با ظاهری مشابه دلقک‌های سیرک، توسط سفینه خود به زمین آمده و با اسلحه‌های خود انسان‌ها را تهدید می‌کنند. با وجود آنکه سفینه فضایی دلقک‌ها، تنها چند نوع مختلف از بالون‌های هوایی است، اما نقش و نگارهای موجود بر آنان، نشان‌ از رفتارهای ترسناک دلقک‌ها با زمینیان دارد. با وجود آنکه در این فیلم، دلقک‌ها علاقه‌ای به ربودن انسان به سیاره‌ی خود ندارند، باز هم تصور چنین رویدادی می‌تواند موضوع دلقک هراسی را در میان مردم رواج دهد.

3- «خاکستری‌ها» در کتاب ارتباط (Communion)

موجودات فضایی

خاکستری‌ها، ترسناک‌ترین گونه از موجودات فضایی هستند. بسیاری از پرونده‌های آدم ربایی توسط فرازمینی ها را به این نژاد از موجودات فضایی نسبت داده‌اند. کتاب مشارکت (Communion) از وایتلی استریبر (Whitley Strieber) بر مبنای تجربه شخصی او، از ربوده شدن توسط موجودات بیگانه منتشر شده است. به گفته‌ی استریبر، برخورد با خاکستری‌ها بسیار ترسناک بوده و صدمات روانی زیادی را در پی خواهد داشت. او در این کتاب، به روایت ربایش توسط موجودات فضایی از نژاد خاکستری‌ها پرداخته و از آن دوران به عنوان «زمان‌های گمشده» یاد می‌کند.

4- موجودات فضایی با زبان سومریان باستان در فیلم نوع چهارم (The Fourth Kind)

موجودات فضایی

سازندگان این فیلم، شدیدا اصرار دارند که وقایع به تصویر کشیده شده در آن مبتنی بر رویدادهایی کاملا واقعی هستند. بر اساس باورهای قدیمی، بین سال‌های 1960 تا 2000 میلادی در شهر نوم در غرب آلاسکا، وقایع ماوراء الطبیعه‌ای روی داده است که تعدادی از آنان در این فیلم به تصویر کشیده می‌شود. گونه‌ای از موجودات فضایی که در این فیلم حضور دارند، در تاریکی شب قربانیان خود را انتخاب می‌کنند. هدف اصلی آنان، کودکان بوده و در برخی مواقع نیز والدین آنان را هدف قرار می‌دهند. در افسانه‌های شهر نوم، می‌خوانیم که طی 40 سال، تعداد 20 نفر از اهالی این شهر کوچک ربوده شده و بررسی‌های اداره پلیس نیز نتیجه‌ای در بر نداشته است. موجودات فضایی که در این فیلم به تصویر کشیده شده‌اند، دارای یک زبان سومری بوده‌اند که از آن‌ها به عنوان قدیمی‌ترین گونه‌های فرازمینی ها در سیاره زمین یاد می‌شود.

5- «موجودات بیگانه» در فیلم فراموش شدگان (The Forgotten)

موجودات فضایی

مادری عزادار با نام تلی (Telly)، در غم از دست دادن پسر خود در یک سانحه‌ی هوایی به سر می‌برد. یک روز که تلی از خواب بیدار می‌شود، رویدادی عجیب و غریب رخ می‌دهد؛ هیچکسی جز او، حتی به خاطر ندارد که او و همسرش صاحب فرزند بوده‌اند! با توجه به این اتفاق، اطرافیان با او همانند یک فرد دیوانه برخورد می‌کنند. خوشبختانه، وجود حس مادرانه در تلی، در انتهای ماجرا همه چیز را به حالت واقعی خود تغییر می‌دهد. موجودات فضایی، با ساخت یک صحنه‌ی غیر واقعی از سقوط هواپیما، فرزند او را ربوده و حافظه‌ی تمامی اطرافیان و سازمان‌های دولتی مرتبط با این واقعه را پاک کرده بودند. موجودات بیگانه در فیلم فراموش شدگان، از ظالم‌ترین آدم‌ربایان در کهکشان شناخته می‌شدند.

6- «خاکستری‌ها» در فیلم آسمان‌های تاریک (Dark Skies)

موجودات فضایی

بر اساس باورها، افسانه‌ها، فیلم‌های تخیلی و بسیاری از پرونده‌های حل نشده در زمینه ربایش انسان توسط موجودات فضایی ، می‌توان بیگانگان را موجوداتی فراتر از تصورات پیش‌بینی کرد. آن‌ها با دارا بودن علم و تکنولوژی بسیار پیشرفته، می‌توانند انسان‌ها را با نقشه‌های شوم خود سردرگم کنند. درست همانند آنچه که فیلم آسمان‌های تاریکی در تلاش است تا برای بیننده به تصویر بکشد! خانواده‌ای 4 نفره در حومه‌ی شهر زندگی می‌کنند. وقوع اتفاقات عجیب و غریب و غیر قابل توضیح، والدین را به کار گذاشتن دوربین در سرتاسر خانه وادار می‌کند. به زودی مشخص می‌شود که پای فرازمینی ها در میان است. این خانواده برای رمزگشایی از این اتفاقات ترسناک، به سراغ مردی می‌روند که ادعا می‌کند با موجودات فضایی ارتباط دارد. توضیحات او درباره موجودات فضایی بدین گونه است که بیگانگان، علاقه‌ای به بر هم زدن جامعه نداشته و سعی می‌کنند با کنترل کردن اشخاص، آنان را همچون موش آزمایشگاهی تحت کنترل خود درآورند.

7- «بیگانگان» در سریال تلویزیونی پرونده‌های ایکس (X Files)

موجودات فضایی

قسمت 20 از فصل سوم سریال پرطرفدار پرونده‌های ایکس، به حضور بیگانگان در زمین اختصاص دارد. اتومبیل شخصی یک دختر و پسر جوان، در راه برگشت به خانه به طور ناگهانی متوقف می‌شود. در این زمان، یک گروه از بیگانگان خاکستری آنان ربوده و در ادامه، با گونه‌ای غول پیکر از بیگانگان فضایی رو به رو می‌شوند. شایعاتی وجود دارند که بیگانگان حضور یافته در این اپیزود از سریال را به عنوان موجوداتی واقعی معرفی می‌کنند!

8- موجودات فضایی در فیلم «آتش در آسمان» (Fire in the Sky)

موجودات فضایی

همانند کتاب ارتباط (Communion)، فیلم آتش در آسمان نیز بر مبنای داستانی واقعی از ربودن انسان منتشر گردیده است. طرفداران این فیلم، مدعی هستند که فیلم آتش در آسمان، ترسناک‌ترین نوع برخورد موجودات فضایی را به تصویر کشانده است. بیگانگان این فیلم، از نوع بی‌رحم‌ترین فرازمینی ها بوده و در مقایسه با موجودات کتاب Communion، بسیار ترسناک‌تر هستند.

9- بیگانگان در انیمیشن مریخ به مادر نیاز دارد (Mars Needs Moms)

موجودات فضایی

مریخ، به عنوان یکی از مهم‌ترین سیاره‌های منظومه شمسی شناخته می‌شود. بسیاری بر این باورند که سیاره سرخ، در گذشته پذیرای حیات بوده و بر همین اساس، داستان‌ها و افسانه‌های متعددی از موجودات مریخی روایت شده است. انیمیشن مذکور، یک گونه‌ی ترسناک از فرازمینی‌ ها را به شکلی متفاوت به تصویر می‌کشاند. میلو یک پسرک جوان است که با مادر خود رابطه‌ای صمیمانه ندارد. یک نسل ناشناخته از موجودات فضایی که در زیر پوسته سیاره مریخ زندگی می‌کنند، همواره به شکلی دقیق زندگی زمینیان را زیر نظر دارند. سرپرست مریخی‌ها، تصمیم دارد که مادرِ میلو را برای پرورش دادن نسل آینده ربات‌های مریخی مورد استفاده قرار دهد. یک شب، صحبت‌های میلو با مادرش بر سر قوانین خانه بالا گرفته و میلو به شدت عصبانی می‌شود. او در اوج عصبانیت به مادرش می‌گوید که زندگی او بدون مادرش ساده‌تر است. فردای آن شب، میلو برای عذرخواهی مادرش به اتاق می‌رود، اما در کمال تعجب متوجه می‌شود که او توسط فرازمینی ها ربوده شده است. مریخی‌ها سعی دارند که با منتقل کردن او به یک مجموعه زیرزمینی، ذهنش را به کلی تخلیه کنند و نسل جدیدی از ربات‌های پرورش‌دهنده را راه‌اندازی کنند.

10- بیگانگان در فیلم «سانتا کلاوز مریخ را فتح می‌کند» (Santa Claus Conquers the Martians)

موجودات فضایی

این فیلم کمدی تخیلی، محصول سال 1964 میلادی، داستان جالبی از بیگانگان فضایی را روایت می‌کند. به نظر می‌رسد که ما انسان‌ها، تنها موجوداتی هستیم که عشق، احساس، دوست داشتن هم‌نوع و … را درک می‌کنیم. در بسیاری از فیلم‌ها، افسانه‌ها، پرونده‌های برخورد نزدیک و ..، شاهد برخوردهایی غیر احساسی و کاملا قاطعانه از بیگانگان هستیم. اما در فیلم فتح مریخ توسط بابانوئل، جریان اندکی متفاوت است! این بار موجودات فضایی مریخی با پوست سبز رنگ خود، بابانوئل را از زمین می‌ربایند تا کودکان مریخی هم بتوانند از او جوایز سال جدید دریافت کنند!

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*

11 دیدگاه

  1. سلام یک فیلم فضایی ترسناک از موجودات فضایی خاکستری چندین سال پیش تو تلویزیون پخش میکرد که این موجودات فضایی خاکستری انسان ها رو میگرفتن و پوست انسان رو میپوشیدن و تنها تفاوتشون با انسان ها رنگ و شکل چشم هایشان بود که چشم هایشان را برای لو نرفتن با عینک میپوشاندند و خون شان هم سفید رنگ بود وقتی تیر میخوردند (اسم فیلمش چی بود؟

  2. قبل از نابودگر باید موجود فضایی بیگانه رو مینوشتید

  3. Alien
    از همشون ترسناک تره

  4. فک کنم کسی فیلم Alien رو ندیده

  5. ترسناکترینشون همون مورد اوله.

  6. سلام
    قبلا درخواست کردم مطلبی راجع به جمجمه های کریستالی شکل منتشر کنید.ممنون اگه مد نظر داشته باشید

  7. خیلی جالب بود تشکر.اقای صابری اگر امکانش هست کتابهایی رمان یا سرگذشت های واقعی برخورد سوم با مضمون بیگانگان که ترجمه هم شده اند معرقی کنید

    • حتما، بنده در حال مطالعه کتاب ارابه خدایان به نویسندگی «اریک فون دنیکن» و ترجمه «دکتر محمد علی نجفی» هستم، کتاب خیلی خوبیه، به دوست‌داران شدیدا توصیه میشه این کتاب رو از دست ندید

      • اقای صابری. کتاب دکتر نرودا در پنج جلد پی دی اف رو از دست ندید… اون کتاب افسانه نیست و حقیقت یک افشاگره در مورد بیگانگان… در سایت های ایرانی هست… در مورد ارکان ها و تناسخ اجباری.. و به دام انداختن روحی و ارتباط ادم و حوا با اهریمنان و قبول میوه ممنوعه (جسم)… و کلی افشاگری از اهریمن های سماوی و هوش مصنوعی…. تا نخونید درک نمیکنید