درخواست فیبر نوری

چگونگی درخواست فیبر نوری برای مشترکان مخابرات

مشترکان مخابرات می‌توانند برای درخواست فیبر نوری به پورتال این شرکت مراجعه کنند و با وارد کردن شماره تلفن منزل، از تحت پوشش بودن محدوده خود استعلام بگیرند.

تانوما یا تار نور مخابرات ایران به معنای فیبر نوری تا منازل بوده و سرویس جدیدی است که به جای استفاده از کابل مسی، از فیبر نوری برای انتقال اطلاعات تا محل زندگی مشتری بهره می‌برد. با استفاده از این تکنولوژی می‌توان سرویس‌های مختلفی از جمله تلفن، اینترنت، سرویس‌های چندرسانه‌ای و سایر سرویس‌های مبتنی بر بستر دیتا را با سرعت و کیفیت بسیار بالاتر از کابل مسی در اختیار مشترکان قرار داد.

درخواست فیبر نوری

بر اساس اعلام شرکت مخابرات ایران، مشترکان می‌توانند برای درخواست فیبر نوری به پورتال این شرکت مراجعه کنند و پس از وارد کردن شماره تلفن منزل یا محل کار خود، از این که امکانات فیبر نوری برایشان وجود دارد یا خیر استعلام بگیرند. اگر منطقه مشترک تحت پوشش فیبر نوری باشد، مراحل ثبت نام و تبدیل به فیبر نوری انجام می‌شود و در غیر این صورت، مشترکان می‌توانند برای درخواست فیبر نوری به صورت رایگان اقدام کنند. با ارائه سرویس فیبر نوری، هر یک از بسته‌های موجود در پورتال مخابرات در بخش تانومای اینترنت برای مشترکان در دسترس خواهد بود.

اگر مشترکان ADSL در محدوده تحت پوشش باشند، می‌توانند برای جایگزینی فیبر نوری به جای کابل مسی درخواست بدهند. مشترکانی که در حال حاضر بر روی ADSL هستند باید شماره تلفن خود را در پورتال وارد کنند تا تحت پوشش بودن یا نبودن محدوده خود را استعلام بگیرند. اگر محدوده کاربر تحت پوشش باشد، فرایند راه اندازی فیبر نوری حداکثر 48 ساعت طول خواهد کشید.

درخواست فیبر نوری به صورت رایگان

در صورتی که منطقه کاربر تحت پوشش نباشد، وی می‌تواند در پورتال به طور رایگان درخواست فیبر نوری بدهد و یا با مراجعه به مرکز مخابرات محل خود در نوبت قرار بگیرد. به گفته مسئولان شرکت مخابرات، طراحی فیبر نوری طبق نیاز کاربران است و با جمع‌آوری دیتابیس، همه می‌توانند در اولویت توسعه باشند.

همچنین همان‌طور که گفته شد، درخواست تبدیل کابل مسی به فیبر نوری برای مشترکان، رایگان خواهد بود و تنها در زمان عقد قرارداد بر اساس طرح‌های ارائه شده، هزینه پرداخت می‌شود. در حال حاضر بسته ‌های اینترنت مخابرات بسیار متنوع بوده و کاربران می‌توانند بسته به نیاز خود، هر یک از این بسته‌ها را خریداری کنند.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*

یک دیدگاه

  1. همش حرف مفته اصنم رایگان نیست هزینه حدود پنج ملیون برای تعویض یا خرید کابل نوری در بندرعباس میگیرن