اسنپدراگون 845

اسنپدراگون 845 احتمالا نخستین تراشه 7 نانومتری کوالکام است

بر اساس شایعاتی که روز گذشته منتشر شده است، احتمالا اسنپدراگون 845 به عنوان اولین تراشه 7 نانومتری کوالکام پیش روی کاربران قرار گیرد.

گلکسی اس 9 به اسنپدراگون 845 تجهیز می‌شود

پیش از این اعلام شد که گلکسی اس 9 (Samsung Galaxy S9) به تراشه اسنپدراگون 845 با فناوری ساخت 7 نانومتری تجهیز می‌شود. بعد از گذشت حدود دو هفته، حالا نیز شاهد انتشار اطلاعاتی هستیم که علاوه بر تایید اخبار قبلی، از احتمال معرفی این تراشه تا اوایل سال 2018 میلادی خبر دارند. به علاوه، انتظار می‌رود سامسونگ با تکیه بر برنامه قبلی برای معرفی محصولات سری گلکسی اس، پرچمدار آینده خود از این خانواده را در کنگره جهانی موبایل 2018 به صورت رسمی معرفی کند.

همراه با کوالکام، احتمالا سال آینده شاهد معرفی چیپست های دیگری با فناوری ساخت 7 نانومتری از سوی هواوی، مدیاتک، سامسونگ و انویدیا نیز خواهیم بود. تراشه های قدرتمند فعلی همچون اسنپدراگون 835 و اگزینوس 8895 با لیتوگرافی 10 نانومتری تولید شده‌اند و روی آوردن سازندگان به فناوری ساخت 7 نانومتری می‌تواند علاوه بر کاهش اندازه تراشه، عملکرد آن را 25 تا 30 درصد بهبود بخشد. کاهش ابعاد گوشی‌های آینده و مصرف برق نیز از دیگر ویژگی‌های قابل توجه لیتوگرافی‌های کوچکتر هستند.

کوالکام قرار است روز سه‌شنبه طی مراسمی اختصاصی در چین، اسنپدراگون 660 را همراه با دو تراشه میان رده دیگر معرفی کند؛ به همین جهت درز اطلاعاتی جدید از اسنپدراگون 845 در کنفرانس 19 اردیبهشت این شرکت دور از انتظار نخواهد بود.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*