رابط کاربری سیستم عامل Fuchsia

تصاویر جدیدی از رابط کاربری سیستم عامل Fuchsia منتشر شد

به تازگی تصاویر و ویدویی جدید از رابط کاربری سیستم عامل Fuchsia شرکت گوگل منتشر شده است که محیط آن را به خوبی نشان می‌دهند.

اولین اطلاعات از سیستم جدید گوگل موسوم به “Fuchsia”، تابستان سال گذشته در اختیار کاربران قرار گرفت و اعلام شد کرنل مگنتا (Magenta) جایگزین کرنل فعلی سیستم عامل اندروید یعنی «لینوکس» می‌شود. به علاوه، این سیستم نرم افزاری متن باز، فراتر از محیطی برای وارد کردن فرمان‌های مختلف بوده و یک رابط کاربری اختصاصی برای گوشی های هوشمند و تبلت ها دارد.

پیمایش در رابط کاربری سیستم عامل Fuchsia که با نام آرمادیلو (Armadillo) آن را می‌شناسیم، به صورت عمودی بوده و شامل بخش‌های مختلفی همچون تصویر پروفایل، تاریخ فعلی، مکان و آیکون باتری می‌شود. بالای این موارد، بخشی با عنوان کارت های استوری (Story cards) وجود دارد که در واقع محلی برای نمایش اپلیکیشن های اخیر است. پایین‌تر از پروفایل نیز لیستی از پیشنهادات مختلف دیده می‌شود. با ضربه زدن به پروفایل هم بخشی همچون تنظیمات سریع اندروید (Quick Settings) پیش روی کاربران قرار خواهد گرفت.

یکی دیگر از قابلیت‌های جذاب سیستم عامل جدید گوگل، امکان لمس و نگه داشتن انگشت روی اپلیکیشن مورد نظر و اجرای آن در کنار یک اپلیکیشن دیگر است؛ در این صورت صفحه نمایش به دو بخش تقسیم شده و کاربران می‌توانند در صورت تمایل، برنامه سومی را هم اضافه کنند. به واسطه کیت توسعه نرم افزاری و چند سکویی”Flutter” نیز امکان پورت آسان و سریع نرم افزارهای نوشته شده توسط توسعه‌دهندگان اندرویدی وجود خواهد داشت.

اگرچه هنوز گوگل علت وجود Fuchsia OS را مشخص نکرده است، اما برخی کاربران، آن را جایگزین احتمالی سیستم عامل اندروید می‌دانند. با این حال شاید کمی برای یش‌بینی آینده Fuchsia زود باشد.

تصاویر رابط کاربری سیستم عامل Fuchsia

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*