گوگل کروم ویندوز 10 اس

شاید گوگل کروم هیچگاه به ویندوز 10 اس راه نیابد!

موتورهای قدرت دهنده مرورگر کروم، قادر به پشتیبانی از ویندوز 10 اس (Windows 10 S) نیستند و با توجه به رقابت گوگل و مایکروسافت، شاید هیچگاه آن به نسخه جدید ویندوز 10 راه نیابد.

سیاست‌های دقیق مایکروسافت حول محور اپلیکیشن ها در ویندوز 10 اس شاید باعث جلوگیری گوگل از عرضه کروم (محبوب‌ترین مرورگر وب جهان) برای این سیستم عامل شود. و همچنین، اگر گوگل در نهایت تصمیم برای حمایت از تنها نسخه‌ی ساده‌ی ویندوز بگیرد این می‌تواند باعث شود تا کاربران کامپیوترهای مجهز به سیستم عامل ویندوز 10 اس از اپلیکیشن متفاوتی برای وب گردی خود استفاده کنند.

ZDNet تایید کرده است اپلیکیشن های فروشگاه ویندوز که در وب مرور می‌کنند باید از موتورهای HTML و JavaScript قدرت بگیرند که توسط پلتفرم ویندوز ارائه شده‌اند. در ویندوز، کدهای زمینه کروم از این موتورها استفاده نمی‌کنند. ویندوز 10 اس تنها به کاربران اجازه‌ی نصب اپلیکیشن ها از طریق فروشگاه ویندوز را می‌دهد، بنابراین با چنین شرطی به نظر می‌رسد که هیچگونه امکانی جهت اجرای کروم بر روی این پلتفرم وجود نخواهد داشت، مگر آنکه گوگل بر روی مرورگری کار کند که از موتورهای محبوب مایکروسافت استفاده کنند. حتی اگر این امکان نیز وجود داشته باشد، کاربران قادر نخواهند بود کروم را به عنوان مرورگر پیشفرض ویندوز خود انتخاب کنند.

ویندوز 10 اس

آیا گوگل از موتورهای جدیدی برای نسخه ویندوز 10 اس کروم استفاده می‌کند؟

اما گوگل سیاست‌هایی را پیش از این برای چنین مواردی در پیش گرفته است؛ به طور مثال می‌توان به نسخه آی او اس کروم اشاره کرد که این کمپانی به جای موتور Blink خود از موتور WebKit بر روی آن استفاده کرده بود. این دقیقا از کدهای زمینه پایه یکسانی با مرورگر سافاری اپل برخوردار است، اما رابط کاربری دقیقا یکسان با سایر نسخه‌های کروم را ارائه می‌کند. اگر گوگل بخواهد کروم را به ویندوز 10 اس بیاورد، به نظر می‌رسد نیازمند در پیش گرفتن چنین سیاستی است. این کمپانی باید تصمیم خود را بگیرد، شاید گوگل گزینه‌ی ساخت یک نسخه‌ی سازگار با Windows 10 S را برگزیند. هرچند، همانطور که گفتیم حتی اگر به این کار دست بزند، درست همانند سافاری بر روی آیفون‌ها، این مرورگر پس از مایکروسافت اج به عنوان مرورگر دوم ویندوز عمل خواهد کرد.

مایکروسافت پس از معرفی این نسخه محدود، خیلی سریع اعلام کرد که خریداران می‌توانند تا پایان سال به صورت رایگان سیستم عامل خود را به نسخه پرو ویندوز 10 ارتقا دهند و از اپلیکیشن هایی به جز فروشگاه ویندوز نیز بهره‌مند شوند، اما پس از آن هزینه‌ی این مهاجرت 49 دلار خواهد بود. بنابراین اگر پس از سال جاری قصد داشته باشید از مرورگرهایی به جز اج استفاده کنید، مستلزم پرداخت هزینه‌ای 49 دلاری خواهید بود. سایر پلتفرم‌ها نظیر آی او اس و کروم او اس (مایکروسافت رسما برای رقابت با آن ویندوز 10 اس را تولید کرده است) نیز از قوانینی تقریبا مشابه با این پلتفرم جدید مایکروسافت برخوردارند.

و درست همانند اپل و گوگل، مایکروسافت نیز عنوان می‌کند که دلیل پشت این قضیه، تامین امنیت کاربران است.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*