به زودی باتری گوشی های هوشمند در 5 دقیقه شارژ خواهد شد!

به زودی باتری گوشی های هوشمند در 5 دقیقه شارژ خواهد شد!

امروزه تکنولوژی شارژ سریع در اکثر پرچمداران بازار دیده می‌شود که باتری گوشی های هوشمند را در مدت زمان کمی شارژ می‌کند. اما با تلاش‌های یک استارت‌آپ اروپایی، این زمان به زودی به کمترین حد ممکن خواهد رسید.

در گذشته، با ورود گوشی های هوشمند به بازار، مشکلی اساسی در همه آنها وجود داشت؛ زمان مورد نیاز برای شارژ باتری این گجت های نوظهور نه‌تنها طولانی و خسته‌کننده بود، بلکه پس از شارژ، طول عمر کوتاهی داشته و به سرعت خالی می‌شدند. اما امروزه به لطف بهره‌گیری از تکنولوژی شارژ سریع، زمان پر شدن باتری گوشی به طور قابل توجهی کوتاه‌تر شده و به نظر می‌رسد در آینده‌ای نزدیک، حتی کمتر نیز شود.

این تکنولوژی توسط استارت‌آپ اروپایی StoreDot در خلال رویداد CES 2015 معرفی شده بود و حال بنا به گفته مدیرعامل این شرکت، با گذشت دو سال از زمان رونمایی، آمادگی لازم برای ورود به بازار و به‌کارگیری آن در باتری گوشی های هوشمندی که در سال 2018 تولید خواهند شد، به وجود آمده است.

آیا شارژ باتری گوشی در 5 دقیقه امکان‌پذیر است؟

این بدین معناست که سازندگان اسمارت فون ها در سال 2018 قادر خواهند بود تا با استفاده از تکنولوژی ساخته‌شده توسط کمپانی StoreDot و به‌کارگیری آن در محصولاتشان، زمان مورد نیاز برای شارژ باتری گوشی های موبایل را به 5 دقیقه کاهش داده و انقلابی بزرگ در زمینه تولید تلفن همراه رقم بزنند. البته برخی از تحلیلگران دنیای دیجیتال این ادعا را قبول نداشته و آن را رد کرده‌اند.

بن وود (Ben Wood)، یکی از همین تحلیلگرانی‌ست که در موسسه CCS Insight مشغول به کار بوده و عقیده دارد رسیدن به چنین زمان کمی بسیار سخت بوده و خطراتی را به دنبال خواهد داشت

باید خطرات ناشی از انجام این کار را نیز در نظر گرفت. تجربه به من آموخته که همیشه نسبت به این موضوع بدبین باشم.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*