باج افزار WannaCry

آسیب‌رسانی باج افزار WannaCry به 16 بیمارستان در بریتانیا

حملات گسترده باج افزار WannaCry موجب توقف امور در 16 بیمارستان در بریتانیا شده است. این حمله از ساعت 12:30  روز جمعه آغاز شد و سیستم‌های رایانه‌ای را با مشکلات بسیاری روبرو کرد.

به گزارش گاردین بر اثر حملات باج افزار WannaCry از روز جمعه، هنگامی که کارمندان برای دسترسی به کامیپوتر تلاش می‌کنند با تقاضای 300 دلار به صورت بیت کوین مواجه می‌شوند. در نتیجه این حملات سایبری، بسیاری از امور بیمارستانی مختل شده و بی‌نظمی زیادی به وجود آمده است. به عنوان مثال در این بیمارستان‌ها، امکان دسترسی به سوابق پزشکی بیماران وجود ندارد و حداقل یک بیمارستان تمامی عملیات‌های غیر فوری خود را لغو کرده است.

بیمارستان های انگلیس

مختل شدن فعالیت بیمارستان‌ها بر اثر حمله باج افزار WannaCry

طبق بیانیه اداره بهداشت ملی انگلیس، بدافزار WannaCry مقصر تمامی این اتفاقات شناخته شده و حملات سایبری، فعالیت‌های بیمارستان‌ها را تحت تاثیر قرار داده است. البته بر اساس این بیانیه، تاکنون هیچ نشانه‌ای مبنی بر در خطر بودن اطلاعات بیماران مشاهده نشده است. به گفته مسئولان اداره بهداشت ملی و بیمارستان های انگلیس، هم‌اکنون اقدامات لازم برای برطرف کردن مشکلات به وجود آمده در حال انجام است تا هر چه سریع‌تر فعالیت‌های بیمارستان‌ها به حالت عادی بازگردد.

علاوه بر آن این حملات موجب آسیب دیدن بسیاری از سازمان‌ها در سراسر جهان از جمله آب و برق اسپانیا شده و روسیه نیز جزو کشورهایی است که بیشترین خسارت را از حملات اخیر دیده است.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*