بررسي تخصصي آخرين نسل از اولترابوک هاي سري 9 سامسونگ

به جرات میتوان گفت که یکی از رقابتی ترین بازارهای دستگاه های الکترونیکی در اختیار الترابوک هاست. با آنکه مدت زمان زیادی از تولید و عرضه آنها نمیگذرد اما به مرور شاهد عرضه دستگاه هایی بهتر، قدرتمندتر و باریک تر، از شرکت های مختلف در این بازار هستیم.در اين پست به بررسي تخصصي نسل جدید الترابوک سری ۹ سامسونگ (۹۰۰XC-A02) ميپردازيم با ما همراه باشيد.

جعبه گشایی :

{photo}91/07/23/1{/photo}

مشخصات کلی :

  • صفحه نمایش : ۱۳.۳ اینچی با رزولوشن ۱۶۰۰ در ۹۰۰ پیکسل
  • پردازنده : ۱.۹ گیگاهرتزی Core i7 اینتل
  • رم : ۴ گیگابایت DDR3
  • حافظه داخلی : ۲۵۶ گیگابایت SSD
  • گرافیک : اینتل ۴۰۰۰
  • ارتباط : Wifi ، بلوتوث ۴.۰
  • ابعاد : ۲۱.۸۴ در ۱.۲۷ در ۳۱.۲۴ سانتیمتر
  • وزن : ۱.۲ کیلوگرم

طراحی و کیفیت ساخت :

نسل جدید الترابوک سری ۹ سامسونگ (۹۰۰XC-A02) در حالت کلی دارای یک طراحی بسیار زیبا و جذاب میباشد. این دستگاه فوق العاده باریک، سبک و جمع و جور است. بدنه آلومینیومی این دستگاه دارای طراحی بسیار ساده و در عین حال بسیار چشم نوازی است. بدنه آن کاملا در برابر ضربات ناگهانی مقاوم بوده و از استحکام لازم برخوردار میباشد. اما شاید بزرگ ترین نقطه ضعف آن به جا ماندن اثر انگشت بر روی بدنه آن است که در بعضی مواقع این آثار به سختی پاک میشوند.

نسل جدید الترابوک سری ۹ سامسونگ دارای ابعادی برابر با ۱۲.۳ در ۰.۵۰ در ۸.۶ اینچ (۲۱.۸۴ در ۱.۲۷ در ۳۱.۲۴ سانتیمتر) و وزن ۱.۲ کیلوگرم میباشد. ضخامت این تبلت در ضخیم ترین قسمت آن ۱۲۷ میلیمتر است. این الترابوک تا حدودی از مک ایر شرکت اپل سبک تر میباشد.

در مجموع این الترابوک بسیار شیک، ساده، دارای وزنی سبک، ضخامتی کم، کیفیت ساخت بالا و عالی است.

{photo}91/07/23/2{/photo}

پورت ها :

در سمت چپ این الترابوک یک پورت Mini HDMI، یک درگاه USB3.0، پورت کوچک شبکه ( تبدیل این پورت، همراه دستگاه ارسال میشود و در درون جعبه آن قرار دارد) و ورودی شارژر دستگاه میباشد. در سمت راست آن یک پورت USB 2.0، یک درگاه مشترک هدفون/میکروفون، پورت Mini VGA و یک میکروفون اضافی قرار دارد. در سمت راست و به نوعی زیر الترابوک نیز یک کارت خوان ۴x1 وجود دارد.

همانند دیگر دستگاه های مشابه ، در بالای صفحه نمایش یک وب کم ۱.۳ مگاپیکسلی اچ دی نیز دیده میشود.

{photo}91/07/23/3{/photo}

کیبورد :

به نظر می رسد در هنگام کار با صفحه کلید این الترابوک جدید سامسونگ با مشکلی روبرو نمی شوید. صفحه کلید این الترابوک دارای ۸۰ دکمه و بک لایت میباشد. فاصله دکمه ها از یکدیگر مناسب بوده که باعث میشود عمل تایپ کردن با این دستگاه راحت باشد.

تاچ پد این الترابوک بسیار نرم و روان میباشد. این تاچ پد به خوبی طراحی شده و دکمه های مربوط به کلیک راست و چپ در زیر آن طراحی شده و مشخص نمیباشد. همراه با نرم افزاری که سامسونگ برای این الترابوک عرضه کرده است، کاربر قادر خواهد بود قابلیت های مولتی تاچ آن را طبق سلیقه خود تنظیم نماید.

تاچ پد این الترابوک دارای ۳ قابلیت Scroll Scope، Flat type و Gesture UI میباشد. شما قادر خواهید بود تا با حرکت ۲ انگشت از بالا به پایین و یا بلعکس عمل اسکرول را انجام دهید. اگر این کار را با ۳ انگشت انجام دهید بین تب ها میتوانید حرکت کنید و با حرکت ۴ انگشت می توانید نمایی کلی از تمامی پنجره های باز را ببینید و پنجره مورد نظر خود را انتخاب کنید.

{photo}91/07/23/4{/photo}

صفحه نمایش :

معمولا هنگامی که نام سامسونگ به میان می آید ما شاهد صفحه نمایش هایی با کیفیت خوب هستیم. صفحه نمایش این دستگاه نیز از آنجایی که تولید سامسونگ میباشد از این قاعده مستثنی نیست. صفحه نمایش ۱۳.۳ اینچی آن از نوع +LED HD با رزولوشن ۱۶۰۰ در ۹۰۰ پیکسل میباشد. در بخش روشنایی این صفحه نمایش از تکنولوژی SuperBright Plus بهره میبرد و روشنایی آن ۴۰۰ نیت است. زاویه دید، یکی از نقاط قوت این الترابوک میباشد. بد نیست بدانید که سامسونگ در این التربوک از صفحه نمایش مات استفاده کرده است.

به دلیل نوع صفحه نمایش این الترابوک، کاربر به راحتی قادر خواهد بود در محیط باز و در زیر نور آفتاب بدون هیچ مشکل خاصی کار کند.

وضوح +HD:

دیگر برای مشاهده جزئیات به زحمت نخواهید افتاد. صفحه‌نمایش این محصول دارای وضوح +HD است و فضای بیشتری را در اختیار شما قرار می‌دهد، ضمن اینکه تصاویر و متن‌ها را با وضوحی بسیار بالا به نمایش درمی‌آورد. با این نمایشگر می‌توانید راحت‌تر از چند برنامه همزمان استفاده کنید، کارها را آسان‌تر به انجام برسانید و از بیشترین جزئیات تصاویر و فیلم‌های موردعلاقه‌تان بهره‌مند شوید.

صفحه‌نمایش SuperBright Plus:

نمایشگر این نوت بوک از نوع SuperBright Plus است و ۴۰۰nit روشنایی دارد. این نمایشگر با داشتن صفحه‌نمایش ضد انعکاس (anti-reflective ) به شما امکان می‌دهد که در محیط بیرون از منزل و در زیر نور خورشید هم تصویر آن را به خوبی مشاهده کنید. صفحه‌نمایش این دستگاه دارای زاویه‌ دید ۱۷۰ درجه‌ای است و در نتیجه، شما می‌توانید محتویات آن را از زوایای مختلف ببینید.

تنظیم خودکار نور پس‌زمینه:

با سامسونگ سری ۹، همه‌چیز چه در روز، و چه در شب به خوبی انجام می‌شود. نور پس‌زمینه صفحه‌نمایش و صفحه‌کلید این نوت‌بوک، بسته به شرایط نوری محیط، به طور خودکار تغییر می‌کند. با این حساب، شما همواره بهترین میزان روشنایی را در شرایط مختلف خواهید داشت و از بیشترین راحتی در زمان کار با دستگاه برخوردار خواهید شد، چه در مکان‌های تاریک و چه در محیط‌های پر نور.

کارایی :

این سری الترابوک های سامسونگ در ۲ مدل عرضه میشوند. مدل اول دارای یک پردازنده ۱.۷ گیگاهرتزی Core i5، چهار گیگابایت رم DDR3 و حافظه داخلی ۱۲۸ گیگابایتی SSD میباشد و مدل دوم با پردازنده ۱.۹ گیگاهرتزی Core i7 اینتل، ۴ گیگابایت رم و ۲۵۶ گیگابایت SSD عرضه میشود.

با نگاهی به این مشخصات به راحتی میتوان متوجه سرعت فوق العاده این دستگاه شد. سرعت باز شدن برنامه های مختلف بر روی این الترابوک شگفت انگیز است و اجرای ویدیو های اچ بر روی این دستگاه کم نظیر میباشد.

دستگاهی که ما در حال بررسی آن هستیم، مدل دوم با پردازنده Core i7-3517U میباشد که پردازنده ای ۲۲ نانومتری با ۴ مگابایت Cashe و حداکثر توان مصرف ۱۷ وات میباشد. به لطف این پردازنده قدرتمند شرکت اینتل و حافظه فوق العاده سریع SSD آن، این دستگاه در مدت زمان بسیار کوتاهی بوت میشود.

بد نیست بدانید این نوع حافظه SSD که در این الترابوک از آن استفاده شده است دارای سرعت خواندن ۵۲۰ مگابایت بر ثانیه و سرعت ذخیره اطلاعات ۴۳۰ مگابیت بر ثانیه میباشد.

در دل این پردازنده از یک پردازشگر گرافیکی اینتل ۴۰۰۰ اچ دی استفاده شده است.

سرعت بیشتر با Samsung Fast Solutions
:
 

بوت سریع‌تر (Fast Booting):

دیگر وقتتان صرف انتظار برای بوت شدن دستگاه نمی‌شود. سری ۹ سامسونگ با به‌کارگیری Samsung Fast Solutions، از بالاترین سرعت بوت در دنیا (تنها ۹.۸ ثانیه*) برخوردار شده است. بنابراین دیگر نیازی نیست که برای آغاز کار با نوت‌بوکتان منتظر بمانید.


آماده‌به‌کار، در کمتر از ۲ ثانیه (Fast Start)

با استفاده از قابلیت روشن شدن فوری(Instant On) می‌توانید به‌سرعت شروع بکار کرده یا سرگرمی‌هایتان را دنبال کنید. با Fast Start، نوت‌بوک شما در ۱.۴ ثانیه* از حالت کم‌مصرف (Sleep) به حالت آماده‌به‌کار وارد می‌شود. این حالت کم‌مصرف ترکیبی و جدید، سرعت بالای بازیابی حالت Sleep را با پایداری Hibernation ترکیب کرده است.

دسترسی سریع‌تر به داده‌ها (Fast Data Access)

به سرعت به داده‌ها و اطلاعات مورد نیازتان دسترسی پیدا کنید! «درایو سخت جامد» (SSD) در مقایسه با دیسک‌های سخت، سرعت راه‌اندازی سیستم و دسترسی به اطلاعات را به مقدار محسوسی افزایش می‌دهد. ضمناً از آنجا که این درایوها دارای قطعات متحرک نیستند، کمتر در معرض آسیب قرار می‌گیرند.
سرعت به عواملی مانند پیکربندی سیستم، پردازنده، SSD، نرم‌افزارهای مورد استفاده و تنظیمات اتصال بیسیم، وابسته است.


ورود به صفحه تنظیمات، تنها با یک اشاره:

کار پیکربندی و انجام تنظیمات نوت‌بوک‌ هیچ‌گاه به این سادگی نبوده است. اکنون لازم نیست که هربار به Control Panel سر بزنید. با استفاده از Samsung Easy Settings می‌توانید تنظیمات نوت‌بوک را تغییر دهید و بهینه‌ترین حالت کارکرد را برای وضعیت فعلی انتخاب کنید. این نرم‌افزار را می‌توان با فشردن یک کلید میان‌بر در صفحه‌کلید، اجرا کرد. برای تنظیم، فعال‌سازی و غیرفعال‌سازی بخش‌های اصلی و کارکردهای معمول دستگاه در Easy Settings، گام‌های بسیار کوتاهی را باید طی کرد. این نرم‌افزار با مجموعه‌نرم‌افزاری سامسونگ به شکل یکپارچه درمی‌آيد و باعث می‌شود که نوت‌بوکتان با سرعت بیشتری بوت شود و سریع‌تر به کار بپردازد.

کلیک‌پد باکیفیت:

با کلیک‌پد multi-touch بزرگ این نوت بوک، از کنترل بهتر و کاهش جابجایی دست لذت ببرید. این کلیک‌پد، دارای پوششی شیشه‌ای و نوعی حسگر تصویری است که راهی آسان و به‌روز را برای استفاده از نوت‌بوک به شما معرفی می‌کند. این کلیک‌پد اشاره‌ها و حرکات مختلفی جاروبی، را تشخیص می‌دهد و با کمک سیستم تشخیص سه‌بعدی تصاویر،امکان بهره‌مندی از شیوه پیمایش جدیدی را برای کاربر فراهم می‌کند.

باطری :

الترابوک جدید سری ۹ سامسونگ از یک باطری ۴ سلولی Li-pio بهره میبرد که طبق ادعای سامسونگ میتوان با یک بار شارژ کردن تا ۹ ساعت از آن استفاده نمود. در بررسی هایی که توسط ما انجام شد عملکرد فوق العاده باطری آن کاملا محسوس بود. این دستگاه بدون شک یکی از بهترین باطری ها را در بین مدل های مشابه خود دارد.

سیستم عامل :

این الترابوک همراه با نسخه ۶۴ بایتی ویندوز ۷ Home Premium  عرضه میشود. در کنار این سیستم عامل، سامسونگ نرم افزار های مخصوص خود را نیز قرار داده است که به عنوان مثال میتوان به Norton Internet Security اشاره کرد.

بخش های دیگر :

تاکنون تقریبا با تمامی مشخصات این الترابوک آشنا شده اید. اما ویژگی ها و مشخصات این دستگاه به موارد اعلام شده محدود نمیشود. الترابوک جدید سری ۹ سامسونگ همراه با اسپیکرهای استریو ۳ واتی ( ۲ اسپیکر ۱.۵ واتی )، تکنولوژی صوتی SoundAlive، بلوتوث ۴.۰، وای فای، WiDi و ویژگی Sleep-n-Charge USB عرضه می شود.

{photo}91/07/23/5{/photo}

جمع بندی :

شاید هنوز الترابوکی تولید و عرضه نشده باشد که بتواند توان رقابت یا کنار زدن مک بوک ایر شرکت اپل را داشته باشد اما با در نظر گرفتن مشخصات فنی، طراحی و قابلیت های این الترابوک میتوان به جرات اعلام کرد که الترابوک جدید سری ۹ سامسونگ رقیبی قدرتمند برای مک ایر خواهد بود. این الترابوک دارای قیمتی حدود ۱۴۰۰ دلار برای مدل core i5 و ۱۷۰۰ دلاری برای مدل core i7 دارد. بدون شک در صورتیکه خریدار مشکلی با قیمت این دستگاه نداشته باشد، الترابوک جدید سری ۹ سامسونگ یکی از بهترین انتخاب های ممکن در بین سایر الترابوک ها می باشد.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*