ربات Reem پلیس دبی

25 درصد نیروهای پلیس دبی را تا سال 2030 ربات‌ها تشکیل خواهند داد

پلیس دبی در نظر دارد تا سال 2030 میلادی 25 درصد کل نیروهای خود را با ربات هایی به نام REEM جایگزین کند. این ربات ها گزارش دهنده و ثبت کننده جرایم هستند.

احتمالا تا به حال برای شما هم پیش آمده است که یک افسر پلیس شما را در حین رانندگی با سرعت زیاد و یا صحبت کردن با تلفن دیده باشد اما از شما بگذرد و به جای جریمه کردن کمی شما را نصیحت کند. هر چه که هست آن فرد هم یک انسان است و می‌تواند به منطق و احساسات پاسخ دهد.

متاسفانه چنین قضیه‌ای در ربات ها صدق نمی‌کند، اما باعث کارآمدتر شدنشان شده است و به همین خاطر پلیس دبی قصد دارد تا سال 2030 میلادی، ربات های پلیس را جایگزین 25 درصد کل نیروهای انسانی خود کند. به نقل از CNN انتظار می‌رود پلیس دبی امروز از ناوگان رباتیک خود که توسط کمپانی اسپانیایی PAL Robotics طراحی شده رونمایی کند.

ربات Reem پلیس دبی

ربات REEM پلیس دبی

ربات REEM پلیس دبی یک گزارش نویس جرایم است و قدرت حل آنها را ندارد

ربات REEM دارای قد 1 متر و 60 سانتی‌متر است و درست شبیه به آنچیزیست که در تصویر بالا مشاهده می‌کنید. البته توجه داشته باشید که قرار نیست از این ربات برای حل جرایم مختلف استفاده شود، بلکه قرار است در واقع از آن به عنوان یک گزارش نویس جرایم مورد استفاده قرار گیرد. با توجه به مدل اولیه ساخته شده از این ربات، REEM به لطف مجهز بودن به یک نمایشگر بر روی قفسه سینه خود به کاربران اجازه‌ی گزارش تخلف، ثبت گزارش‌ها، پرداخت جریمه‌های ترافیکی و غیره را بدهد. با این حال شرکت سازنده تدابیری جهت تبدیل آن‌ها به یک افسر پلیس تمام و کمال را نیز اندیشیده است.

همانطور که ما گفتیم، ربات ها کارآمدتر از افسران انسان هستند، آن‌ها نیازی به استراحت، مرخصی، خواب و یا کار در محدوده ساعتی مشخص ندارند. با این حال می‌توان گفت که در عوض آن‌ها کیفیت افسران واقعی را نداشته و نمی‌توانند به خوبی انسان‌ها از پس کارها برآیند. ما حدس می‌زنیم که پلیس دبی تنها می‌خواهد از آن‌ها در مواردی خاص مورد استفاده قرار دهد و بیشتر باید به عنوان یک دستیار هوشمند بر روی ربات های REEM حساب باز کرد.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*