لپ تاپ هواوی میت بوک دی

لپ تاپ هواوی میت بوک دی معرفی شد ؛ محصول ویندوزی ارشد هواوی

در این مطلب مشخصات فنی لپ تاپ هواوی میت بوک دی را بررسی کرده و قابلیت‌ها و ویژگی‌های لپ تاپ Huawei MateBook D را عنوان خواهیم کرد. این محصول را باید جدیدترین لپ تاپ ویندوزی هواوی دانست.

هواوی در کنار معرفی چند محصول اندرویدی جدید، سه دستگاه قدرت گرفته از ویندوز 10 را نیز معرفی کرد. در این بین یک تبلت هیبریدی و دو لپ تاپ به چشم می‌خورند. بعد از معرفی تبلت هواوی میت بوک E و لپ تاپ هواوی میتک بوک ایکس نوبت به بزرگترین مدل بین آن‌ها می‌رسد. در ادامه مشخصات و قابلیت‌های لپ تاپ هواوی میت بوک D را بررسی خواهیم کرد.

لپ تاپ هواوی میت بوک دی

هواوی میت بوک ایکس را لپ تاپی منحصربه‌فرد از لحاظ ظاهری عنوان کردیم که حتی ظرفیت باتری نیز در آن فدای زیبایی در طراحی و ظرافت شده است. در عوض قرار نیست تا با مشاهده لپ تاپ هواوی میت بوک دی شگفت‌زده شویم. این محصول یک لپ تاپ عادی 15.6 اینچی است که به جای طراحی و بدنه بیشتر بر روی مشخصات فنی و مخصوصا حافظه آن کار شده است.

از نظر طراحی هیچ مشخصه خاصی نمی‌توان در لپ تاپ هواوی میت بوک دی پیدا کرد، به جز اینکه حاشیه‌های نمایشگر آن کم بوده و در مقایسه با بیشتر لپ تاپ‌های عادی 15.6 اینچی ضخامت کمتری دارد. وزن لپ تاپ هواوی میت بوک دی 1.9 کیلوگرم است. این دستگاه دارای ابعاد 35.8 در 23.9 در 1.69 سانتی‌متر است.

لپ تاپ هواوی میت بوک دی

صفحه نمایش 15.6 اینچی لپ تاپ هواوی میت بوک دی دارای رزولوشن فول‌ اچ‌دی بوده و حداکثر میزان روشنایی آن 350 نیتس است. با باز کردن دستگاه کیبورد زیبا و تخت آن را مشاهده می‌کنید که در گوشه بالای سمت راست آن کلیک پاور قرار گرفته است. حسگر اثر انگشت لپ تاپ هواوی میت بوک دی نیز در همین دکمه قرار گرفته است. این سبک از پیاده‌سازی را باید شبیه به گوشی های هوشمند دانست.

لپ تاپ هواوی میت بوک دی

یکی از مزایای اصلی لپ تاپ هواوی میت بوک دی پورت‌های قرار گرفته در آن است. در میت بوک ایکس، به دلیل طراحی ظریف دستگاه تنها دو پورت یو اس بی نسخه C وجود دارد، اما در لپ تاپ هواوی میت بوک دی یک ورودی کابل شارژ، پورت جک صوتی 3.5 میلی‌متری، دو پورت یو اس بی نسخه 3.0، یک پورت یو اس بی نسخه 2.0 و همچنین یک پورت اچ دی ام آی دیده می‌شود. به این ترتیب از نظر اتصالات مشکلی وجود نداشته و همانند زمان استفاده از میت بوک ایکس نیازی به استفاده از دانگل و وفق‌دهنده‌های یو اس بی نسخه C نخواهید داشت.

لپ تاپ هواوی میت بوک دی

در بالاترین نسخه هواوی میت بوک دی ترکیبی از حافظه‌های HDD و SSD به کار رفته است

در بین محصولات ویندوزی جدید معرفی شده قدرتمندترین دستگاه از نظر قدرت پردازشی و همچنین حافظه را باید لپ تاپ هواوی میت بوک دی دانست. کاربران می‌توانند یکی از نسخه‌های دارای پردازنده Core i5 و یا Core i7 که هر دو جزو نسل هفتم پردازنده‌های اینتل هستند را انتخاب کنند. اگرچه اطلاعات بیشتری از این پردازنده‌ها در دسترس نیست، اما با توجه به سبک طراحی میت بوک دی پیش‌بینی می‌کنیم این پردازنده‌ها از سری کم مصرف U باشند. وظیفه پردازش‌های گرافیکی نیز بر عهده کارت گرافیک اینتل HD Graphics 620 خواهد بود. کاربران نیازمند به پردازش‌های گرافیکی بیشتر می‌توانند از نسخه دارای کارت گرافیک انویدیا GeForce 940MX با ظرفیت 2 گیگابایت استفاده کنند.

لپ تاپ هواوی میت بوک دی

در بخش حافظه نیز به کاربران حق انتخاب داده شده است. آن‌ها می‌توانند از بین نسخه‌های دارای حافظه رم 4 تا 16 گیگابایت و یا ظرفیت داخلی 128 گیگابایت تا 1 ترابایت یکی را انتخاب کنند. پایین‌ترین و البته ارزانترین نسخه دارای 4 گیگابایت حافظه رم و 500 گیگابایت ظرفیت داخلی از نوع HDD است. برترین نسخه لپ تاپ هواوی میت بوک دی به 16 گیگابایت حافظه رم و 128 گیگابایت ظرفیت داخلی از نوع SSD مجهز شده است. در این نسخه یک هارد دیسک 1 ترابایتی از نوع HDD نیز به چشم می‌خورد.

یکی از قابلیت‌های جدید و منحصربه‌فرد لپ تاپ‌های میت بوک دی و همچنین میت بوک ایکس مجهز شدن آن‌ها به سیستم صدای Dolby Atmos است. نیرورسانی به تمامی سخت افزارهای یاد شده توسط یک باتری 43.3 وات ساعتی (سه هزار و هشت‌صد میلی‌آمپر ساعتی) انجام می‌گیرد. با استفاده از دوربین جلویی 1 مگاپیکسلی این لپ تاپ می‌توان به راحتی به چت ویدیویی پرداخت. لپ تاپ هواوی میت بوک دی در سه رنگ خاکستری، طلایی و آبی عرضه خواهد شد که قیمت این لپ تاپ نیز بسته به نسخه آن متفاوت است.

لپ تاپ هواوی میت بوک دی

به عنوان نمونه قیمت نسخه دارای 8 گیگابایت حافظه رم، 1 ترابایت ظرفیت داخلی، پردازده اینتل Core i5 و کارت گرافیک انویدیا 940MX حدود 900 دلار است. اگر به همین نسخه یک هارد SSD دارای ظرفیت 128 گیگابایت اضافه کنیم، قیمت آن به هزار دلار افزایش پیدا خواهد کرد. با انتخاب نسخه دارای پردازنده اینتل Core i7 باید هزار و صد دلار پرداخت کنید. لپ تاپ میت بوک دی با وجود داشتن پورت‌های بیشتر، نمایشگر بزرگتر و حافظه بیشتر قیمت به مراتب کمتری از میت بوک ایکس 13 اینچی دارد.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*