اتوبوس زیرزمینی

رونمایی از یک اتوبوس زیرزمینی توسط شرکت بورینگ متعلق به ایلان ماسک

ایلان ماسک (Elon Musk) و یکی از شرکت‌های متعلق به او به نام بورینگ (Boring) از یک اتوبوس زیرزمینی رونمایی کرد. این اتوبوس برقی از شیشه ساخته شده و دارای فضای کافی برای مسافران است.

پیش از این بسیاری از محققان، ایلان ماسک، مغز متفکر تسلا و اسپیس ایکس، را به خاطر غیرممکن بودن اجرای پروژه اتوبوس زیرزمینی مورد شماتت قرار می‌دادند. وی حدود 6 ماه پیش از طرح بلندپروازانه‌ای برای ساخت یک تونل عجیب پرده‌برداری کرده بود و اکنون ساخت این تونل توسط ماشین‌های حفاری به پایان رسیده است.

ایجاد چنین تونل های زیرزمینی عظیمی معمولا بسیار پرهزینه است. قطر یک تونل یک طرفه باید حدود 9 متر باشد و با قراردادن وسایل نقلیه بر روی ریل الکتریکی، قطر آن را می‌توان تا نصف این میزان کاهش داد و کاستن قطر تونل موجب کاهش سه تا چهار برابری هزینه حفاری می‌شود. در حال حاضر ایلان ماسک به دنبال توسعه نسل جدید ماشین های حفاری تونل است که از نمونه‌های فعلی کوچک‌تر و قدرتمندتر باشند و با قدرت سه برابری نسبت به ماشین‌های کنونی، بتوانند به صورت مداوم حفاری کنند. گفتنی‌ست که حفاری تونل‌های مواصلاتی یکی از مواردی است که هیچ سرمایه‌گذاری از سوی دولت آمریکا در آن نشده و این موضوع می‌تواند سود پروژه ایلان ماسک را افزایش دهد.

جدیدترین اطلاعات از اتوبوس زیرزمینی

ماسک به تازگی اطلاعات جدیدی را از روند پیشرفت جدیدترین پروژه خود در توییتر منتشر کرده است. طبق اطلاعات منتشر شده، سرعت این اتوبوس زیرزمینی برقی تقریبا 200 کیلومتر بر ساعت خواهد بود. وی حدود یک ماه پیش نیز در کنفرانس تد در ونکوور کانادا، اطلاعاتی را از طرح جدید خود ارائه کرده بود. این طرح عظیم، شبکه‌ای از تونل‌ها است که می‌تواند معضل جدی ترافیک را حل کند.

ایلان ماسک در دسامبر 2016 با راه‌اندازی شرکت بورینگ، پروژه جدید خود را با حفر تونل در مقر اصلی شرکت اسپیس ایکس آغاز کرد. عملیات این تونل در ابتدای ماه قبل ادامه یافت و قرار است ابعاد آن معادل 9 متر عرض، 15 متر طول و 4.5 متر عمق باشد.

اتوبوس زیرزمینی

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*