دستگاه های مجهز به بلوتوث 5

دستگاه های مجهز به بلوتوث 5 همچنان تا سال 2018 کمیاب هستند

به نقل از کمپانی های سازنده محصولات الکترونیکی، دستگاه های مجهز به بلوتوث 5 تا آغاز سال 2017 عرضه نخواهند شد. گلکسی اس 8 تنها دستگاه حاوی Bluetooth 5 است.

اگر در بازار به دنبال یک دستگاه مجهز به بلوتوث هستید، ما به شما پیشنهاد می‌کنیم تا سال آینده میلادی دست نگه دارید. دو گوشی ساز بزرگ جهان (سامسونگ و اپل) به سرعت در حال حرکت به سمت پنجمین نسخه بلوتوث هستند. گلکسی اس 8 سامسونگ در حال حاضر قادر به پشتیبانی از بلوتوث 5 بوده، گلکسی نوت بعدی نیز از این تکنولوژی برخوردار است و انتظار می‌رود آیفون های بعدی اپل نیز خود را با این تکنولوژی ارتباطی قدرتمند و مدرن تطبیق دهند. وقتی چنین شرکت‌های گوشی ساز بزرگی به دنبال دستیابی به بلوتوث 5 هستند، قطعا سازندگان لوازم جانبی نیز همین مسیر را دنبال می‌کنند.

دستگاه های کنونی قطعا نمی‌توانند با یک آپگرید، بلوتوث جدید را دریافت کنند. بلوتوث 4.4.2 سالیانیست که بازار را در دست گرفته است. اگر شما قصد خرید یکی از این گوشی های جدید را داشته باشید، شما می‌توانید از مزیت‌های نسل جدید بلوتوث بهره‌مند شوید، اما سایر محصولاتی که از آن پشتیبانی نمی‌کنند سهم بیشتری را در بازار دارند.

چرا شما باید صبر کنید؟

بلوتوث جدید قادر به انتقال اطلاعات با سرعتی دو برابر بلوتوث 4.2 است و شما همچنین می‌توانید از آن در مسافت به مراتب بیشتری استفاده کنید. به طور دقیق‌تر، گوشی گلکسی اس 8 سامسونگ شما اگر به یک اسپیکر مجهز به این نسخه از بلوتوث متصل شود، شما می‌توانید آن‌ها را در فاصله 79 متری یکدیگر قرار دهید و همچنان همدیگر را بشناسند. هرچند اگر شما از آن در مکان‌های شلوغی همچون مترو استفاده کنید، نتواند به اندازه بلوتوث 4.2 و محدودیت مصافت 22 متری آن خوب عمل کند، اما قطعا بین این دو عدد فاصله زیادیست که ما را به فکر فرو می‌برد.

دستگاه های مجهز به بلوتوث 5

در حال حاضر شما می‌توانید یک اسپیکر بلوتوثی مجهز به بلوتوث 4.2 را با قیمت 100 دلار خریداری کنید، اما اگر برای خرید آیفون 8 برنامه ریزی کردید، باید تا اوایل سال 2018 میلادی صبر کنید تا یک اسپیکر 100 دلاری مجهز به بلوتوث 5 را خریداری کنید تا به جای اتاق خود، از آن در کل منزلتان استفاده کنید. و یا اگر زمانی که گوشیتان را در دفتر کار رها می‌کنید و به سمت آب سرد کند جهت نوشیدن آب می‌روید، نگرانی بابت قطع ارتباط بین گوشی با هدفون بلوتوثیتان نداشته باشید. نسخه جدید بلوتوث شامل صدها بخش بهبود یافته نسبت به نسل پیشین آن است.

همراه با محدوده حداکثری حدود 240 متری، این بهبودها به کمک دستگاه‌های اینترنت اشیا (IoT) می‌آیند تا آن‌ها به لطف بلوتوث 5 دیگر نیازی به اتصال وای فای نداشته باشند.

تا کی باید برای داشتن دستگاه های مجهز به بلوتوث 5 صبر کنید؟

به نظر می‌رسد تا پیش از آغاز سال 2017 میلادی دستگاه های مجهز به بلوتوث 5 روانه بازار خواهند شد. کمپانی‌ها در حال حاضر ساخت دستگاه‌هایی با پشتیبانی از آن را همچنان آغاز نکرده‌اند و تنها این گلکسی اس 8 است که بلوتوث 5 را در اختیار کاربرانش قرار خواهد داد؛ اما قطعا ظرف چند ماه آینده این سناریو تغییر خواهد کرد.

کمپانی مطرح Anker می‌گوید که فروش محصولات بلوتوث 5 خود را از پایان سال جاری آغاز خواهد کرد، اما بعید به نظر می‌رسد ما تا سال 2018 شاهد حضور آن‌ها در بازار باشیم. Incipio Group، صاحب شرکت‌های Griffin، Braven و Incase عنوان کرده است که قطعا آن‌ها تا سال 2018 نمی‌توانند محصولات مجهز به نسخه جدید بلوتوث را روانه بازار کنند.

بنابراین، پیشنهاد ما نیز به شما آن است که اگر به دنبال خرید یک دستگاه بلوتوثی هستید و خرید آن چندان هم برای شما ضروری نیست، کمی دست نگه دارید و سال آینده اقدام به خرید محصولات جدید کنید. لوازم جانبی مجهز به بلوتوث 5 نیز در راه هستند و شما می‌توانید با استفاده از آن‌ها، کیفیت زندگیتان را نیز بهبود ببخشید.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*