تبلت Ryonghung iPad

رونمایی از تبلت Ryonghung iPad ، سو استفاده از نام آیپد اپل در کره شمالی!

تبلت Ryonghung iPad توسط یک کمپانی کره‌ شمالی و بدون در نظر گرفتن علامت تجاری اپل عرضه شده است. این محصول با عنوان آیپد نام‌گذاری شده که نشان تجاری اپل برای تبلت‌هایش محسوب می‌شود. ظاهرا این کمپانی قصد سو استفاده از نام آیپد اپل را در سر می‌پروراند!

به نظر می‌رسد دستگاه‌های نظارتی فعال در کره شمالی به کنوانسیون‌های بین المللی اهمیتی نمی‌دهند. به همین دلیل است که برخی از شرکت‌های کوچک فعال در آن، طرح‌های شرکت‌های دیگر کشورها را به راحتی کپی کرده و یا حتی از نام تجاری انحصاری محصولات آن‌ها برای نام‌گذاری محصولات خود استفاده می‌کنند. معرفی تبلت Ryonghung iPad توسط کمپانی کره‌ای Ryonghung مثال آشکار نقض قوانین برندینگ است!

در نام‌گذاری تبلت Ryonghung iPad حتی شکل نوشتاری آیپد تغییر نکرده است

تاکنون نمونه‌های مختلفی از کپی برداری علامت تجاری یک شرکت معتبر توسط شرکت‌های عادی را دیده‌ایم که با تغییر در سبک نوشتن حروف و همچنین تلفظ کلمه، شکلی قانونی به خود گرفته است. در این کپی برداری ما عملا شاهد هیچگونه تغییر نیستیم و حرف i آیپد به صورت کوچک و حرف P بعد از آن به صورت بزرگ نوشته شده است که علامت تجاری اپل برای نام‌گذاری تبلت‌های قدرت گرفته از آی او اس است. از آنجایی که اپل نخستین محصول خود با این نام تجاری را در سال 2010 معرفی کرد و پیش از آن هیچ محصول دیگری با عنوان iPad عرضه نشده بود، هیچ شکی در مالکیت آن توسط نیست.

تبلت Ryonghung iPad

این نخستین باری نیست که یک شرکت کره‌ای به صورت علنی از محصولی متعلق به اپل کپی‌برداری می‌کند. به عنوان نمونه می‌توان به محصولی دیگر اشاره کرد که به سیستم عامل Red Star 3.0 مجهز شده و به عقیده بسیاری، یک کپی مستقیم از دسکتاپ چند منظوره اختصاصی اپل یعنی iMac به شمار می‌رفت.

سیستم عامل تبلت Ryonghung iPad نامشخص بوده و به یک چیپست متشکل از یک پردازنده چهار هسته‌ای با سرعت 1.2 گیگاهرتز مجهز شده است. در بخش حافظه باید به حافظه رم 1 گیگابایتی و ظرفیت داخلی 8 گیگابایتی آن اشاره کرد. این محصول به همراه یک کابل اچ دی ام آی و یک کیبورد فیزیکی ارائه شده و به صورت پیش فرض 40 برنامه بر روی آن نصب شده است. با استفاده از یک کارت حافظه جانبی می‌توان برنامه‌های بیشتری بر روی دستگاه نصب کرد.

بر اساس گفته‌های مسئول بخش بازاریابی شرکت Ryonghung، تبلت جدید آن‌ها به محبوبیت خوبی نزد کاربران رسیده است. با استفاده از آن می‌توان از منابع مختلف، اطلاعات دیجیتال گوناگونی دریافت کرد و آن‌ها را در صفحه نمایش بزرگ دستگاه خواند و یا فایل‌ها و اسناد اداری را ویرایش کرد. همچنین بیش از 40 برنامه پیش فرض بر روی تبلت Ryonghung iPad نصب شده است که می‌توانند بسیار کاربردی باشند. به عقیده وی، محصول جدید از نظر پایداری سیستم عامل بسیار خوب عمل می‌کند و به لطف مجهز شدن آن به یک پردازنده چهار هسته‌ای، کابل اچ دی ام آی، کیبورد فیزیکی و اتصال شبکه می‌توان گستره وسیعی از کارها را انجام داد.

علامت تجاری آیپد برای اپل بسیار با ارزش است. اگرچه ممکن است یک شرکت با خیالی آسوده و به طور رایگان از این علامت برای نام‌گذاری محصول خود استفاده کند، اما روال کار به شیوه دیگری است. در سال 2012 اپل به خاطر یک اشتباه حقوقی، به یک شرکت چینی با نام Proview حدود 60 میلیون دلار پرداخت کرد تا بتواند از نام آیپد در چین استفاده کند. این شرکت تنها با بهره بردن از علامت تجاری آیپد توانست دو میلیارد دلار فروش داشته باشد. ارزش یک نشان تجاری اینجا مشخص می‌شود.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*