تجربه‌ی تماشای خورشید گرفتگی 2017 از آب‌های کارائیب

تجربه‌ی تماشای خورشید گرفتگی 2017 از آب‌های دریای کارائیب

خورشید گرفتگی 2017 در روز 21 آگوست (30 مرداد) برای دقایقی به صورت کامل اتفاق می‌افتد؛ همین اتفاق نادر باعث شده تا یک شرکت کشتیرانی، توری دریایی از جزایر کارائیب (Caribbean) و با تم کسوف ترتیب دهد.

در جریان خورشید گرفتگی 2017 که بیشتر از دو ماه دیگر تا وقوع آن فاصله داریم، برای ساکنین نواری 112 کیلومتری که خشکی کشور آمریکا را از ایالت ارِگان (Oregon) تا کارولینای جنوبی (South Carolina) پوشش می‌دهد، این شانس فراهم است تا گرفتگی کامل خورشید را برای دقایقی شاهد باشند؛ در باقی نقاط شمال قاره‌ی آمریکا هم کسوف جزئی قابل رسد است.

به دلیل موقعیت منحصر به فردی که شمال آمریکا در خورشید گرفتگی 2017 دارد، این واقعه با نام “Great American Eclipse” به معنای «گرفتگی بزرگ آمریکا» هم نام‌گذاری شده است. در همین رابطه علاقه‌مندان زیادی قصد دارند تا در تاریخ 21 آگوست در آمریکا باشند و خورشید گرفتگی کامل را با چشمان خود ببینند؛ اما برای آن دسته از افراد که به هر دلیلی تمایل ندارند این پدیده را از روی خشکی تماشا کنند، شرکتی با نام رویال کارائیب (Royal Caribbean) یک تور دریایی به جزایر کارائیب را تدارک دیده که در آن، میهمانان با کشتی واحه‌ی دریاها (Oasis of the Seas) خورشید گرفتگی 2017 را به نحوی متفاوت تجربه خواهند کرد و تفریحاتی با تم کسوف انجام خواهند داد.

تجربه‌ی تماشای خورشید گرفتگی 2017 از آب‌های کارائیب-مسیر خورشید گرفتگی ۲۰۱۷ در ۲۱ آگوست

مسیر خورشید گرفتگی 2017 در 21 آگوست

با وجود اینکه کسوف جزئی تنها دو تا سه ساعت طول خواهد کشید، مسافران تور رویال کارائیب می‌توانند تجربه‌ای یک هفته‌ای از این پدیده‌ی شگفت‌انگیز داشته باشند، کودکان خود را با دانش ستاره‌شناسی بیشتر آشنا کنند و حتی از نوشیدنی‌هایی با نام‌های “Cosmic Cosmo”و “Planetary Punch” که تم نجوم دارند، لذت ببرند.

شرکت رویال کارائیب به علاقه‌مندان این اطمینان را داد که کشتی «واحه‌ی دریاها» در هنگام وقوع خورشید گرفتگی 2017 ، در محلی مناسب از بخش کارائیبِ اقیانوس اطلس خواهد بود. یکی از سخنگویان این کمپانی در مصاحبه با وبسایت The Verge اعلام کرد که این سفر دریایی در راستای مسیر کسوف کامل 21 آگوست خواهد بود؛ پس انتظار می‌رود که در صورت مساعد بودن شرایط آب و هوا، مسافران تور تجربه‌ای متفاوت از این واقعه‌ی نسبتا نادر داشته باشند. البته اگر تنها می‌خواهید پوشیده شدن خورشید توسط ماه را تماشا کنید، قرار گرفتن بر روی خشکی و آب تفاوتی در منظره‌ی گرفتگی نخواهند داشت.

ویدیویی مسیر دقیق خورشید گرفتگی 2017

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*