رنو ترزور

رنو ترزور عنوان زیباترین خودروی مفهومی سال را از آن خود کرد

به تازگی سوپر اسپورت الکتریکی رنو ترزور (Renault Trezor) در رقابت‌های سالانه “Competition of Elegance of Villa d’Este” که در سواحل دریاچه کومو ایتالیا برگزار می‌شود، عنوان زیباترین خودروی مفهومی سال را از آن خود کرده است.

در این رویداد که از تاریخ 26 می آغاز و در تاریخ 28 می (پنجم تا هفتم خرداد) به پایان رسیده بود، رنو ترزور توانست عنوان زیباترین خودروی مفهومی سال را در میان جمعی از خودروسازان بزرگ و گرانترین اتومبیل‌های دنیا از آن خود کند. پیش از این و در ماه مارس نیز این اتومبیل، عنوان خودروی مفهومی 2016 را در نمایشگاه اتومبیل ژنو دریافت کرده بود.

در ادامه می‌خواهیم نگاهی نزدیک به سوپر اسپورت الکتریکی رنو که ماه سپتامبر در نمایشگاه خودرو پاریس به صورت رسمی معرفی شده بود، داشته باشیم.

نگاهی نزدیک به رنو ترزور

رنو ترزور

سازندگان از دو باتری جداگانه در بخش‌های عقبی و جلویی استفاده کرده‌اند تا وزن خودرو در هر دو قسمت یکسان باشد. به علاوه، هر کدام از این باتری‌ها خنک‌کننده‌ی مخصوص به خود را دارند.

رنو ترزور

دریچه‌های شش ضلعی روی کاپوت در واقع بخشی از سیستم خنک‌کننده خودروی جدید رنو هستند. این دریچه‌ها با گردش هوا به سمت بالا و پایین حرکت کرده و احساس تنفس خودرو را منتقل می‌کنند.

رنو ترزور

در سمت چپ بدنه، درجه‌ای آنالوگ قرار گرفته که میزان شارژ خودرو را نشان می‌دهد.

رنو ترزور

موتورهای الکتریکی رنو ترزور ، حداکثر نیروی 350 اسب بخار (260 کیلووات ساعت) را در اختیار خودرو قرار می‌دهند.

رنو ترزور

قدرت این اتومبیل همانند ابر خودروهای الکتریکی بالا نیست، اما ترزور در کمتر از چهار ثانیه می‌تواند به حداکثر سرعت 62 مایل بر ساعت (100 کیلومتر بر ساعت) برسد.

رنو ترزور

اگرچه درب‌های تاجی این خودرو آن‌گونه که باید راحت نیستند، ولی با حرکت آنها، بالا رفتن کاربران هنوز هم جذابیت‌های خاص خود را دارد. به علاوه، در بخش جلویی محلی برای قرار دادن وسایل اضافی و بارها در نظر گرفته شده است.

رنو ترزور

بخش داخلی نیز پیشرفت رنو در استفاده از مواد باکیفیت و لوکس در کنار طراحی نوین را نشان می‌دهد.

رنو ترزور

به واسطه نمایشگر لمسی ال شکل (L-shaped) روی داشبورد این خودرو که از چوب قرمز ساخته شده است، کاربران می‌توانند به سیستم‌های کنترلی دسترسی داشته باشند.

رنو ترزور

هنگام سوار شدن، خودرو از شما می‌خواهد تا تلفن هوشمندتان را در محل مشخص‌ شده زیر دسته صندلی قرار دهید. پس از آن، خودرو ضمن خوش آمدگویی، با گوشی شما یکپارچه خواهد شد تا شخصی‌سازی اطلاعات امکان‌پذیر باشد.

رنو ترزور

سه حالت مختلف رانندگی در رنو ترزور وجود دارد؛ خنثی (یا استاندارد)، اسپورت و مستقل.

رنو ترزور

زمانی که اتومبیل را در حالت مستقل قرار می‌دهید، لوگوها در بخش پشتی خودرو روشن خواهند شد تا رانندگان دیگر متوجه حرکت خودران رنو ترزور شوند.

رنو ترزور

در حالت خودمختار یا مستقل نیز فرمان خودرو گسترش پیدا خواهد کرد تا راننده بتواند نمایشگر بزرگ و پانورامایی خودرو را به شکل بهتری مشاهده کند.

رنو ترزور

رنو برنامه‌های زیادی برای حالت رانندگی خودکار خودروی الکتریکی ترزور داشته و تلاش دارد آن را تا سال 2020 آماده کند. همچنین از این تکنولوژی که به واسطه آن نیازی به کنترل خودرو با دست و یا مراقبت با چشم‌ها نخواهد بود، در خودروهای اصلی و با قیمتی مقرون به صرفه استفاده خواهد شد.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*

یک دیدگاه

  1. خودروی بسیار زیبایی هست. البته نمای کنار و عقبش زیباتر از نمای جلو هستن.