بررسی اولیه هیوندای کونا 2018

بررسی اولیه هیوندای کونا 2018 ؛ رقیب کره‌ای نیسان جوک

هیوندای کونا 2018 (Hyundai Kona 2018) یک مینی کراس اوور میان رده است. در این مقاله به بررسی اجمالی این خودرو از روی پوسترهای تبلیغاتی تازه انتشار یافته از آن خواهیم پرداخت.

کمپانی هیوندای کره اخیرا دو تصویر تبلیغاتی از یک خودرو شاسی بلند جدید به نام کونا را منتشر کرده است که حاوی اطلاعات ارزشمندی از آن است. هیوندای کونا در واقع رقیب جدی نیسان جوک شناخته خواهد شد که از پلتفرمی مشابه خودرو کیا استونیک برخوردار بوده و از نظر قیمتی نیز رده پایین‌تر از توسان قرار خواهد گرفت. این محصول قرار است سال 2018 به سبد محصولات هیوندای اضافه شود.

بررسی اولیه هیوندای کونا 2018

برخلاف تصاویر غیرواضحی که پیشتر از هیوندای کونا منتشر شده بود، در این تصاویر خطوط شکل بندی کلی خودرو به خوبی دیده می‌شود. یک کاپوت عضلانی که یک پف در مرکز و در دو سمت، دو قوس مشخص است نمای کلی جلوی این خودرو را شکل می‌دهند. خطوط مربوط به این بخش‌ها به یک جلو پنجره بسیار بزرگ همراه با تریم نقره‌ای می‌رسند که بخش زیادی از نمای جلو را به خود اختصاص می‌دهد.

بررسی اولیه هیوندای کونا 2018

چراغ‌های جلو همراه با دی لایت های LED، شکل جذاب و تازه‌ای را به جلوی این خودرو بخشیده که در هیچ یک از محصولات هیوندای تا به حال مشاهده نکرده‌ایم. در نمای کناری نیز رینگ‌های آلیاژی بزرگ همراه با پلاستیک‌های مخافظ گلگیر، نمای جوان پسند و اسپورتی را به مینی کراس اوور کمپامی هیوندای بخشیده‌اند. در این تصاویر همچنین سقف تمام مشکی، پلاستیک‌های عضلانی گلگیرها و اسپویلری مشابه خودروهای هاچ بک و همچنین ستون سی که سقف را به بدنه متصل کرده است نمایان خواهد بود. این ستون در قسمت پشتی همرنگ با بدنه ظاهر شده و زمانی که به سمت سقف نزدیک می‌شود، به رنگ مشکی سقف درمی‌آید، به طوری که با دیدن آن تصور می‌کنید سقف بر روی بدنه شناور است.

بررسی اولیه هیوندای کونا 2018

کونا، الهام گرفته از i30

2 چراغ ترمز همراه با نوارهایی باریک در کنار دو دسته چراغ زیری، نمای پشتی را با نمای جلوی خودرو یکسان ساخته‌اند. البته وقتی صحبت از کونا می‌شود، ما باید به مدل اسپورت کونا N نیز اشاره کنیم که احتمالا از یک پیشرانه همسان با خودرو هیوندای آی 30 پرفورنمس قدرت خواهد گرفت. احتمال می‌رود این مدل از کاپوتی عضلانی‌تر با ظاهری خشن‌تر بهره‌مند باشد و ورودی های بیشتر هوا، جلوپنجره با طرحی متفاوت و همچنین سپرهایی اسپورت‌تر نیز در آن یافت شوند.

بررسی اولیه هیوندای کونا 2018

ما انتظار داریم که کابین هیوندای کونا مبتنی بر هیوندای i30 طراحی شده باشد، هرچند به لطف ابعاد کلی بزرگ‌تر، فضای جلوی پا و بالای سر به مراتب بیشتر از آن خودرو خواهد بود. علاوه بر این یک نمایشگر Head Up 8 اینچی نیز در این خودرو تعبیه شده است. در بین نشانگرها، یک صفحه اطلاعات کوچک دیده می‌شود که می‌تواند اطلاعات مناسبی را در اختیار راننده قرار دهد. علاوه بر این، بسیاری از کنترل های داخل کابین اینک نه به صورت فیزیکی، بلکه از طریق سیستم اطلاع رسانی / ناوبری لمسی تعبیه شده بر روی داشبورد میانی خودرو قابل درسترسی خواهند بود.

به طور کلی، هیوندای کونا از پیشرانه‌ی خودرو i30 بهره‌مند خواهد بود و در نسخه‌های بنزینی و دیزلی وارد بازارهای جهانی می‌شود. مدل پایه این خودرو از یک پیشرانه 1 لیتری توربو با توان تولید 120 اسب بخار قدرت می‌گیرد. یک مدل 1.6 لیتری دیزلی، مدل میانی بوده و نسخه فول آپشن نیز از یک پیشرانه 1.4 لیتری با توان 140 اسب بخار بهره‌مند خواهد بود.

قیمت هیوندای کونا

همانطور که گفته شد، مینی کراس اوور جدید کره‌ای‌ها قرار است از سال 2018 وارد بازارهای جهانی شود. مدل پایه این خودرو با قیمت حدود 16 هزار پوند در بریتانیا به فروش خواهد رسید و انتظار می‌رود قیمت مدل فول آپشن آن نیز تا 23 هزار پوند افزایش پیدا کند.

تیزر تبلیغاتی هیوندای کونا

در زیر می‌توانید تیزر تبلیغاتی رسمی اتومبیل هیوندای کونا را مشاهده کنید. گفتنیست که تمامی اطلاعات به دست آمده در این مطلب،‌ به لطف این تیزر و شایعات شنیده شده به دست آمده است.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*