ایمن ترین خودروهای جهان

ایمن ترین خودروهای جهان که می‌توان در ایران نیز خریداری کرد

در این مطلب قصد داریم 10 مورد از ایمن ترین خودروهای جهان را معرفی کنیم که بالاترین امتیاز را از موسسه‌های ایمنی دریافت کرده‌اند. خوشبختانه تعدادی از این خودروها به بازار ایران نیز وارد شده‌اند.

10 مورد از ایمن ترین خودروهای جهان

1. تویوتا پریوس (Toyota Prius)

پریوس پرفروش ترین خودروی هیبریدی جهان است. اولین سری از این خودرو که به عنوان نخستین وسیله نقلیه هیبریدی تولید انبوه تاریخ خودروسازی جهان شناخته می‌شود در سال 1997 رونمایی شد و تا سال 2003 در خط تولید تویوتا قرار داشت. سری اول پریوس تا سال 2000 تنها در ژاپن عرضه می‌شد اما پس از آن به بازار آمریکا و انگلیس هم راه پیدا کرد. نسخه اولیه پریوس، ظاهر و ابعادی بین کرولا و کمری داشت و با پیشرانه 72 اسب بخاری، حدود 5 لیتر در هر 100 کیلومتر بنزین مصرف می‌کرد. در مجموع 123 هزار دستگاه از این سری در کارخانه تویوتا تولید شد و به موفقیت‌ها و جوایز زیادی دست یافت. تویوتا پریوس با قوای محرکه بنزینی و الکتریکی وارد بازار ایران نیز شده است. در طراحی این خودرو از مهندسی آئرودینامیک به منظور کاهش اصطکاک هوا و کاهش مصرف انرژی استفاده شده و مدل 2017 آن نیز با قیمت 180 میلیون تومان در کشورمان به فروش می‌رسد.

تویوتا پریوس

2. لکسوس آر ایکس (Lexus RX)

نسل چهارم کراس اوور لکسوس آر ایکس یک سر و گردن از سایر کراس اوورهای بازار بالاتر است. این سری اولین بار در سال 1997 وارد بازار شد و تولید آن تا سال 2003 ادامه پیدا کرد. پس از استقبال بسیار زیاد مشتریان در سراسر جهان، نسل دوم آن ساخته و تا پنج سال پس از آن در بازار عرضه شد. نسل سوم آر ایکس با تغییرات زیاد از سال 2008 معرفی شد و تا سال 2015 در خط تولید لکسوس، از زیرمجموعه‌های تویوتا قرار داشت. در نهایت نسل چهارم لکسوس آر ایکس با پیشرانه قدرتمند 3.5 لیتری V6 توسط این برند لوکس معرفی شد. هم‌اکنون نسل سوم تولید 2013 این خودرو با قیمت حدود 600 میلیون تومان در بازار ایران به فروش می‌رسد.

لکسوس آر ایکس

3. هوندا ریج لاین (Honda Ridgeline)

این پیکاپ قدرتمند ژاپنی تاکنون وارد بازار ایران نشده اما با سواری لذت‌بخشی خود به خودرویی محبوب در بازارهای جهانی تبدیل شده است. هوندا ریج لاین در نسخه پایه با قیمت 30 هزار دلار و نسخه فول آپشن آن با قیمت 43 هزار دلار در بازار جهانی عرضه می‌شود.

هوندا ریج لاین

4. هیوندای جنسیس جی 90 (Hyundai Genesis G90)

شرکت خودروسازی هیوندای کره جنوبی برای به دست آوردن سهم خود در بازار خودروهای لوکس، جنسیس جی 90 را از سال 2016 روانه بازار کرد. این خودرو شباهت زیادی به مرسدس بنز S کلاس دارد و به همین دلیل مشتریان زیادی برای خود دست و پا کرده است. جنسیس جی 90 به امکاناتی چون کنترل الکتریکی 22 حالته صندلی راننده و قابلیت تنظیم عرض بالشتک‌های صندلی مجهز شده و در کابین آن نیز مواد ویژه جذب‌کننده صدا و شیشه‌های چند لایه عایق صدا تعبیه شده است. همچنین در طراحی این خودرو از رینگ‌های توخالی و دو تکه‌ای هلم هولتز استفاده شده که باعث می‌شود هیچ صدای به داخل اتاق خودرو وارد نشود.

هیوندای جنسیس جی 90

5. هیوندای النترا (Hyundai Elantra)

النترا یکی از محصولات قدیمی و محبوب هیوندای است که در سال 1990 میلادی به بازار معرفی شد و مورد توجه مشتریان سراسر جهان از جمله ایران قرار گرفت. شرکت هیوندای در مجموع پنج نسل از النترا را روانه بازار کرد و به دلیل طراحی عامه‌پسند، استفاده از تجهیزات رفاهی مناسب و قیمت خوب توانست به موفقیت‌های زیادی دست پیدا کند. این سدان متوسط خانوادگی به عنوان یکی از ارزان‌قیمت‌ترین خودروهای خانوادگی بازار اروپا و آمریکا شناخته می‌شود و یکی از ایمن ترین خودروهای جهان در حال حاضر است.

هیوندای النترا

6. هیوندای سانتافه (Hyundai Santa Fe)

این خودروی محبوب از زمان تولید تاکنون، مدل‌های مختلفی را معرفی کرده و در بازار ایران نیز با اقبال مشتریان مواجه شده است. طراحی منحصربه‌فرد سانتافه در کنار به کارگیری مواد اولیه باکیفیت و همچنین موتور قوی و کم‌مصرف باعث شده تا این شاسی بلند پرفروش به آسانی جای خود را در بازار محکم کند. طراحان هیوندای از عناصر اصلی سانتافه در سایر محصولات خود از جمله توسان 2017 نیز استفاده می‌کنند.

هیوندای سانتافه

7. تویوتا هایلندر (Toyota Highlander)

یکی دیگر از محصولات شرک معتبر تویوتا و ایمن ترین خودروهای جهان ، تویوتا هایلندر است که تاکنون وارد بازار کشورمان نشده است. این کراس اوور ژاپنی کمی از راو 4 بزرگ‌تر بوده و از مواد اولیه بادوام، باکیفیت و گران‌قیمتی در ساخت آن استفاده شده است. هایلندر از بسته فناوری ایمنی فعال تویوتا بهره می‌برد که شامل سیستم ترمز خودکار با تشخیص عابر پیاده، کروز کنترل فعال و سیستم دستیار حفظ خودرو در میان خطوط می‌شود.

تویوتا هایلندر

8. لکسوس ای اس 350 (Lexus ES350)

این مدل نیز یکی دیگر از محصولات لوکس و منحصربه‌فرد لکسوس و خودرویی آرام و بهینه شده با طراحی مدرن و امکانات و ویژگی‌های جدید است. لکسوس ES350 به گونه‌ای طراحی شده که از هر گونه سرسختی و دشواری‌های بیرونی مانند سر و صدا و ترافیک جدا باشد. در طراحی بدنه این خودرو علاوه بر حس صلابت و استواری، تلاش شده تا تمامی موارد مربوط به ایمنی سرنشینان و عابران پیاده رعایت شود. برای این مدل لکسوس، کتابچه‌های راهنمای حجیمی برای کمک به مالکان ارائه شده است.

لکسوس ای اس 350

9. مرسدس بنز جی ال ای (Mercedes Benz GLE)

دیگر محصولی که در لیست ایمن ترین خودروهای جهان قرار گرفته، سری جی ال ای مرسدس بنز است. البته متاسفانه در تهیه نرم افزارهای سیستم ایمنی این خودرو اشتباهاتی وجود دارد که باعث شده سیستم طبقه‌بندی سرنشین جلو به خوبی کالیبره نشود. در واقع سیستم ایمنی این خودرو نمی‌تواند به درستی در ردیف جلو یک بزرگسال را از صندلی کودک تشخیص دهد. همین مشکل باعث شده کیسه هوا در تصادفات به درستی عمل نکند و جراحت‌هایی را به سرنشینان جلو وارد کند. مشکل به همین جا ختم نشده و گزارشاتی نیز از ایرادات سیستم کمربند سرنشینان عقب خودرو در مدل‌های 2015 منتشر شده است. شرکت مرسدس تعداد 47 هزار و 799 دستگاه از این کلاس و مدل‌های 2016 و 2017 کلاس GL را در آمریکا و اروپا به دلیل مشکلات مربوطه فراخوانده تا ایرادات موجود در آن را برطرف کند.

مرسدس بنز جی ال ای

10. سوبارو لگیسی (Subaru Legacy)

این محصول سوبارو نیز به صورت رسمی وارد بازار ایران نشده اما از ایمن ترین خودروهای جهان به شمار می‌رود. این سدان دوست داشتنی با قیمت مناسب و امکانات رفاهی متنوع از جمله سیستم Eyesight و سیستم‌های ایمنی پیشرفته‌ای مانند هشدار برخورد از جلو و ترمز اتوماتیک پیش از برخورد توانسته به جایگاه مناسبی در بازار دست پیدا کند. موسسه ایمنی بزرگراه‌های آمریکا، سیستم Eyesight را به عنوان یکی از بهترین سیستم‌های ایمنی در نوع خود معرفی کرده که تهیه آن حدود هزار و 495 دلار هزینه روی دست سازندگان خواهد گذاشت. سوبارو لگیسی به صورت استاندارد به سیستم چهار چرخ محرک مجهز شده که در کمتر خودروی سواری دیگری مشاهده می‌شود.

سوبارو لگیسی

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*