ورزش ذهن

ورزش ذهن با استفاده از 7 بازی موبایل اندروید و آی او اس

حتی با استفاده از یک بازی موبایل اندروید و یا آی او اس نیز می‌توان به ورزش ذهن پرداخت و تمرکز را بالا برد. در ادامه 7 مورد از بهترین بازی های پازلی و معمایی برای این کار را معرفی می‌کنیم.

لازم نیست برای تمرین ذهن خود به دنبال چیز خاصی باشید، چرا که حتی با یک بازی موبایل سرگرم‌کننده نیز می‌توانید در عین پر کردن وقت خود به این خواسته برسید. بازی‌ های معمایی که برای پیش رفتن در آن‌ها ناچار به استفاده از قدرت استدلال خود هستید، بهترین نمونه استفاده مثبت و مفید از ابزارهای دیجیتال در زندگی روزمره محسوب می‌شوند.

ورزش ذهن

ورزش ذهن به کمک گوشی هوشمند

بازی های معمایی معمولا حجم بالایی ندارند، اما از طرفی دیگر دارای مراحل بسیار زیادی بوده و زود تمام نمی‌شوند. اگر فضای خالی در دستگاه اندرویدی و یا آی او اسی خود دارید حتما تمامی آن‌ها را نصب کنید.

Brain Dots

دانلود برای Android | iOS

Brain Dots یک بازی معمایی بر مبنای قوانین فیزیک است که مفهوم بسیار ساده‌ای دارد. در این بازی دو توپ وجود داشته و شما باید با استفاده از خلاقیت خود و ترسیم مسیرهای مختص هر شرایط، آن‌ دو را با یکدیگر برخورد دهید. برای این کار می‌توانید از هر نوع شکل شامل خط صاف و یا انواع منحنی استفاده کنید. در بیشتر مواقع نیازی به فشار آوردن به ذهن خود ندارید و روش ترسیم مسیر بسیار ساده است.


ابزارهایی همچون قلم مو و مداد در اختیار کاربر قرار می‌گیرند که ترسیم مسیر و شکل‌های مختلف با استفاده از آن‌ها ممکن است. مزیت این بازی ورزش ذهن وجود مراحل بسیار زیاد در آن است. اگر به نظرتان تمامی این مراحل ساده هستند، می‌توانید مسیر پرچالش خود را ایجاد کرده و از دیگر کاربران بخواهید از طریق آن دو توپ را به یکدیگر برسانند. اگرچه بازی در حال کلی رایگان است، اما برای در اختیار داشتن ابزارهای بیشتر و همچنین خلاص شدن از دست تبلیغات می‌توانید سری به قسمت پرداخت درون برنامه‌ای بزنید.

Flow Free

دانلود برای Android | iOS

یک بازی موبایل معمایی و بسیار جالب دیگر Flow Free است که در مراحل بالایی آن حقیقتا به چالش کشیده می‌شوید. در این بازی، باید نقطه‌های همرنگ را به یکدیگر وصل کنید. دو قانون بسیار مهم وجود دارند. نخست اینکه هیچ خطی نباید خط دیگری را قطع کند. دوم اینکه مسیرهای رسم شده برای رساندن نقاط همرنگ به یکدیگر باید تمامی زمین بازی را پر کنند و نباید هیچ خانه خالی باقی بماند.

ورزش ذهن

نکته جالب اینجاست که برای پر کردن هر مسیر چندین راه وجود دارد، اما استفاده از سریع‌ترین و بهینه‌ترین راه به کسب بیشترین امتیاز ختم خواهد شد. نه تنها هزاران مرحله در این اپلیکیشن ورزش ذهن وجود دارند، بلکه هر روز نیز مراحل ویژه‌ای به کاربر پیشنهاد داده می‌شوند. اگر به استفاده از این بازی علاقه‌مند شدید، می‌توانید با استفاده از پرداخت درون برنامه‌ای باز هم مراحل جدیدی را باز کرده و همچنین ظاهر محیط کاربری را تغیر دهید. امکان استفاده از راهنمایی‌های برنامه برای حل پازل‌ها از دیگر مزایای پرداخت درون برنامه‌ای است.

A Clockwork Brain Training

دانلود برای Android | iOS

بازی A Clockwork Brain Training نسبت به دیگر بازی های پازلی موبایل چند برتری دارد. به عنوان نمونه، به صورت همزمان حافظه، قدرت استدلال، زبان، مهارت حل مسئله و تمرکز کاربر را درگیر خود می‌کند. در این بازی همچون بقیه موارد زمان زیادی برای تصمیم‌گیری ندارید، به همین دلیل مجبور به فشار آوردن به ذهن خود برای یادآوری موارد خواهید شد.


برای آزمودن میزان تمرکز شما، مدت زمانی که یک شی متفاوت را از میان اشیا مختلف تشخیص می‌دهید ارزیابی می‌شود. این بازی گرافیک بسیار زیبایی دارد و به همین دلیل کاربر شدیدا مجذوب آن می‌شود. بازی در حالت عادی رایگان است، اما با استفاده از پرداخت درون برنامه‌ای می‌توانید مراحل بیشتری را باز کنید.

Unblock Me

دانلود برای Android | iOS

ایده بازی Unblock Me بسیار قدیمی است و ممکن است در کودکی خاطره بازی با آن با استفاده از وسایل پلاستیکی را داشته باشید. همچنین بازی های زیادی در این سبک عرضه شده‌اند، اما مزیت Unblock Me ساده بودن رابط کاربری است که سبب می‌شود حواس کاربر به جای دیگری پرت نشود. هدف شما جابه‌جا کردن بلاک‌های چوبی به منظور ایجاد فضا برای خروج بلاک قرمز رنگ است تا بتواند به صورت مستقیم از مسیر رو به رو روی خود خارج شود.

ورزش ذهن

همانند بازی Flow Free در اینجا نیز روش‌های مختلفی برای حل پازل وجود دارد، اما تنها با استفاده از کمترین جابه‌جایی ممکن، بیشترین امتیاز را دریافت خواهید کرد. در این بازی حدود 15 هزار پازل وجود داشته و می‌توانید یکی از سه حالت آرام، رقابتی و چندنفره را انتخاب کنید. کنترل میزان پیچیدگی بازی دست شماست. با استفاده از پرداخت درون برنامه‌ای علاوه بر حذف تبلیغات می‌توانید از هوش مصنوعی بازی برای یافتن مسیر صحیح کمک بگیرید.

!Brain It On

دانلود برای Android | iOS

بازی !Brain It On تقزیبا شبیه به Brain Dots است و برای از میان برداشتن مراحل آن باید قدرت تحلیل و محاسبه خوبی داشته باشید. مزیت اصلی این بازی تنوع مراحل آن است. برخلاف Brain Dots که در هر مرحله هدف فقط رساندن دو توپ به یکدیگر از روش‌های مختلف است، در این بازی ماموریت در هر مرحله متفاوت است و به این ترتیب ورزش ذهن بیشتری خواهید داشت. ویدیوی زیر به خوبی نمونه‌ای از این مراحل را به تصویر می‌کشد.


تنها راه دست یافتن به مرحله بعدی، حل پازل پیش رو است. در مجموع 200 پازل وجود دارند. در صورت نیاز به کمک گرفتن از برنامه برای حل پازل، باید تماشای یک ویدیوی تبلیغاتی کوتاه را به جان بخرید. با استفاده از پرداخت درون برنامه‌ای تبلیغات از بین رفته و مراحل بیشتری در اختیارتان قرار خواهد گرفت.

Tricky Test 2

دانلود برای Android | iOS

برای پاسخ دادن به سوالات مطرح شده در این بازی و حل معماهای آن نباید به جواب‌های سطحی که به ذهنتان می‌آید سریعا اعتماد کنید، چرا که پاسخ واقعی آن چیزی نیست که به نظر می‌رسد. همانند دیگر بازی‌های مرحله‌ای، باید برای رسیدن به مرحله بعدی از سد معمای پیش رو عبور کنید.

ورزش ذهن

برای در اختیار داشتن سکه بیشتر در بازی و همچنین کمک گرفتن از آن برای حل معماها باید از پرداخت درون برنامه‌ای استفاده کنید. اگرچه نسخه شماره دو بازی برای هر دو پلتفرم موبایل محبوب عرضه شده، اما فقط کاربران دستگاه‌های اندرویدی می‌توانند Tricky Test 3 را دانلود و نصب کنند.

WordBrain 2

اگر برای ورزش ذهن به دنبال یک بازی موبایلی درگیر با حروف و کلمات می‌گردید، WordBrain 2 یکی از بهترین گزینه‌ها است. وظیفه شما در این بازی تشخیص صحیح نام مد نظر در هر مرحله از میان حروف کنار هم قرار گرفته است. از آنجایی که مراحل دسته‌بندی می‌شوند، بهتر می‌توانید کلمات را پیدا کنید. به عنوان نمونه با ورود به دسته‌بندی غذا می‌دانید در تمامی مراحل باید به دنبال نام یک غذا بگردید.


همینطور که کلمات را حدس می‌زنید به مراحل پیچیده‌تری پای می‌گذارید و باید میان تعداد بیشتری از حروف، به دنبال یک کلمه نه چندان متداول بگردید. با رسیدن به دسته‌بندی اعضای بدن انسان، باید در هر مرحله دو کلمه را پیدا کنید. در این بازی 77 تم و 550 مرحله چالش برانگیز وجود دارند. تنها با استفاده از پرداخت درون برنامه‌ای می‌توانید برای حل پازل‌ها از خود برنامه کمک بگیرید.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*