کالبدشکافی مایکروسافت سرفیس لپ تاپ

کالبدشکافی مایکروسافت سرفیس لپ تاپ ؛ جان‌سخت و غیر ممکن برای تغییر

ویدیوی کالبدشکافی مایکروسافت سرفیس لپ تاپ منتشر شد. تعمیر و پیش از آن بازکردن Microsoft Surface Laptop به قدری دشوار است که بعید نیست در صورت خراب شدن، از خیر تعمیر آن بگذرید.

مایکروسافت سرفیس لپ تاپ دستگاهی فوق‌العاده است که در آن به بهترین نحو ممکن، میان قدرت پردازشی، قابلیت حمل و زیبایی در طراحی تعادل برقرار شده است. بر اساس جدیدترین کالبدشکافی انجام گرفته به دست تیم iFixit، نه تنها خود کاربران، بلکه شاید حرفه‌ای‌ترین تعمیرکاران نیز نتوانند لپ تاپ جدید مایکروسافت را تعمیر کنند.

از آنجایی که هیچ پیچی در اطراف بدنه مشاهده نمی‌شود، افراد تیم iFixit مجبور شدند پارچه بسیار باکیفیت و نرم روی کیبورد دستگاه را پاره کنند. با این کار، حتی در صورت طی کردن بقیه مراحل باز کردن دستگاه و تعمیر آن با موفقیت، لپ تاپ دیگر زیبایی سابق خود را نخواهد داشت.

کالبدشکافی مایکروسافت سرفیس لپ تاپ

بعد از جداسازی کیبورد مشخص شد جدا کردن تک تک اجزای دستگاه کار بسیار دشواری است، چرا که مادربورد به وسیله چندین پد حرارتی پوشانده شده است. بر اساس گفته‌های این تیم، تعویض باتری مایکروسافت سرفیس لپ تاپ نیز به هیچ عنوان ساده نیست، چرا که به این منظور ابتدا باید چندین قطعه دیگر را جدا کرد. متاسفانه بعد از جدا کردن این قطعات مشخص شد باتری به بدنه دستگاه محکم چسبیده است.

البته این اتفاق جدیدی نیست، چرا که محصولات سری سرفیس مایکروسافت هیچ‌وقت نمره خوبی در زمینه قابلیت تعمیر کسب نکرده‌اند و با گذر زمان، نمره‌های آن‌ها بدتر و بدتر می‌شود. هیچ‌گاه مایکروسافت سرفیس بوک را فراموش نمی‌کنیم که در تست ارزیابی قابلیت تعمیرپذیری آن، نمره 1 را از 10 نمره به خود اختصاص داد! در حالی که تصور می‌شد وضعیت دیگر از این بدتر نمی‌شود، در کالبدشکافی مایکروسافت سرفیس لپ تاپ شاهد نمره 0 این دستگاه و رفوزه شدن کامل آن بودیم.

طبق گفته‌های تیم iFixit، مایکروسافت سرفیس لپ تاپ طوری طراحی شده که گویا قرار نیست هیچ‌گاه تعمیر شود. یکی از نتایج این سبک از طراحی، عدم توانایی برای ارتقا قطعات دستگاه همچون حافظه رم و ظرفیت داخلی است، چرا که این دو قطعه علاوه بر پردازنده به مادربورد لحیم شده‌اند.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*