نماینده رسمی محصولات نیسان در ایران

پارس خودرو یا جهان نوین آریا؛ کدام‌یک نماینده رسمی محصولات نیسان در ایران است؟

در حالی که شرکت جهان نوین آریا، خود را به عنوان نماینده رسمی محصولات نیسان در ایران معرفی کرده، پارس خودرو مدعی شده که انحصار واردات و عرضه خودروهای این برند را در اختیار دارد!

این روزها ماجرای نمایندگی رسمی شرکت خودروسازی نیسان ژاپن در ایران، حواشی زیادی را به وجود آورده است. از حدود یک سال پیش، شرکت جهان نوین آریا با معرفی خود به عنوان نماینده رسمی محصولات نیسان در ایران ، تبلیغات گسترده‌ای را به راه انداخت. حتی این شرکت در سایت خود مدعی شده که خودروهای نیسان وارد شده از سوی جهان نوین آریا بر اساس نظرسنجی دقیق مشتریان ایرانی، سفارش‌گذاری شده و متناسب با شرایط جوی و اقلیمی ایران و با کد شناسایی خودرو (Vehicle Identification Number) مخصوص بازار کشورمان ساخته شده‌اند.

نماینده رسمی محصولات نیسان در ایران

در عین حال، مدیرعامل پارس خودرو نیز به عنوان شریک تجاری نیسان در ایران از مذاکره برای آغاز دور جدید فعالیت‌های شرکت خودروسازی نیسان ژاپن در کشورمان خبر داد و ادعاهای دیگر شرکت‌ها مبنی بر کسب نمایندگی رسمی واردات و عرضه خودروهای نیسان را رد کرد. ناصر آقامحمدی در خصوص ادعای شرکت جهان نوین آریا و معرفی این شرکت به عنوان نماینده رسمی محصولات نیسان در ایران گفت:

پارس خودرو تنها نماینده انحصاری واردات، تولید و عرضه خودروهای نیسان ژاپن، چه به صورت CBU (واردات خودروی آماده) و چه به صورت CKD (تولید و مونتاژ) است. هم‌اکنون در حال مذاکره با این شرکت ژاپنی برای آغاز دور جدید همکاری‌ها هستیم و به نتایج خوبی نیز دست پیدا کرده‌ایم.

به دنبال انتشار این خبر، شرکت جهان نوین آریا نیز در مقام پاسخ‌دهی برآمد و توضیحاتی را در این مورد ارائه کرد. در ادامه، متن بیانیه منتشر شده از سوی شرکت جهان نوین آریا را مطالعه خواهید کرد:

1. شرکت جهان نوین آریا به عنوان نماینده رسمی فروش و خدمات پس از فروش خودروهای نیسان در ایران، از تاریخ 22 خرداد 1395 فعالیت خود را به صورت رسمی و با اخذ تمامی مجوزهای قانونی مطابق با قوانین جمهوری اسلامی ایران آغاز کرده است.

2. وزارت صنعت، معدن و تجارت ایران به عنوان عالی‌ترین و مورد استنادترین مرجع قانونی در این زمینه، مجوز نمایندگی شرکت جهان نوین آریا را در تاریخ 28 اسفند 1395 با شماره مرجع 9012101671 به مدت یک سال تمدید کرده است.

3. اخیرا مدیران ارشد شرکت نیسان در منطقه، ضمن بازدید از فعالیت‌ها و دستاوردهای شرکت جهان نوین آریا در ارائه خدمات کیفی در حوزه فروش و خدمات پس از فروش به مشتریان ایرانی، مراتب رضایت خود را از عملکرد این شرکت اعلام و بر همکاری‌های بیشتر بین طرفین تاکید کردند.

4. کلیه تبلیغات شرکت جهان نوین آریا با تایید شرکت نیسان و اخذ تمامی مجوزهای قانونی لازم از مراجع ذیصلاح ملی از جمله وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی بوده است.

5. خودروهای ارائه شده توسط جهان نوین آریا بر اساس سفارش‌گذاری مستقیم این شرکت و با کد شناسایی (VIN) مخصوص بازار ایران تولید می‌شوند. این امر یکی از نقاط برتری و تمایز این نمایندگی رسمی در صنعت خودرو است.

6. عملکرد موفق شرکت جهان نوین آریا در عرضه خودروهای باکیفیت مطابق با استانداردهای بین‌المللی و ملی و تعهد مدیران این شرکت بر رضایت خریداران، موجب شده تا مشتریان ایرانی سطح بالاتری از خدمات را از این شرکت دریافت کنند که تا به امروز در ایران سابقه نداشته است. به عنوان مثال، اکنون خریداران خودروهای نیسان در ایران، خودروهای خود را به موقع به همراه پلاک، طی مراسمی محترمانه و خاص تحویل می‌گیرند. همچنین با وجود مدت کوتاه فعالیت این شرکت، خدمات پس از فروش با استانداردهای بین‌المللی نیسان در تمامی استان‌های بزرگ کشور ارائه می‌شود.

7. در صورتی که فرد یا سازمانی نسبت به نوع فعالیت شرکت جهان نوین آریا و یا هر شرکت دیگری ادعایی دارد، لازم است جهت ایجاد هیچ‌گونه شبهه‌ای برای ادعای خود شواهد و مدارک مستدل و قانونی ارائه کند. انتشار ادعاهای بدون پشتوانه و بدون هیچ شواهدی، علاوه بر بار حقوقی زیادی که متوجه آن رسانه می‌کند، برای مخاطبان نیز سوءتفاهم ایجاد کرده و خارج از رویه معمول اطلاع‌رسانی و رسالت حرفه‌ای خبرنگاری است.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*