مقایسه وان پلاس 5 با وان پلاس 3 تی

مقایسه وان پلاس 5 با وان پلاس 3 تی : شش تفاوت کلیدی در نسل جدید قاتل پرچمداران

در این مقاله به مقایسه وان پلاس 5 با وان پلاس 3 تی (OnePlus 5 s OnePlus 3T) دو پرچمدار سال 2016 و 2017 کمپانی وان پلاس با قابلیتهای آنها میپردازیم.

عالی، جذاب و کامل – این‌ها تنها برخی از صفاتی است که متخصصان حوزه موبایل برای توصیف دو گوشی وان پلاس 3 و وان پلاس 3 تی در زمان خود استفاده می‌کردند. سازنده چینی در سال 2016 موفق شد تا شعار «هرکز ساکن نمی‌مانیم» (Never Settle) را به خوبی محقق کند و گوشی های هوشمند پرقدرتی را با قیمتی کمتر از 500 دلار روانه بازاری کند که بسیاری از رقبای هم سطحش با قیمتی بیش از 600 یا 700 دلار به فروش می‌رسیدند.

با در نظر گرفتن تمامی این‌ها، این آسان است بگوییم که وان پلاس 5 با دست پر به میدان آمده است. خب آن چه چیزهایی برای ارائه دارد؟ زمان به ما خواهد گفت، اما ما نمی‌خواهیم تا آن موقع صبر کنیم. به همین خاطر خیلی سری قصد داریم به مقایسه وان پلاس 5 با وان پلاس 3 تی دو نسل متفاوت پرچمداران کمپانی وان پلاس بپردازیم. در زیر می‌توانید شش تغییر اساسی ایجاد شده را مشاهده کنید.

1 – اسنپدراگون 835 همراه با رم 6 یا 8 گیگابایتی

چیپست اسنپدراگون 835

به ارمغان آوردن تازه‌ترین و بزرگترین سخت افزار ممکن همیشه یک عادت مثبت از سوی وان پلاس است و دنباله رو شعار «هرگز ساکن نمی‌مانیم» آنهاست. همانطور که احتمالا به یاد دارید، یکی از دلایلی که وان پلاس 3 تی تولید شد، تجهیز آن به پردازنده اسنپدراگون 821 کوالکام بود که در وان پلاس 3 موجود نبود. به همین خاطر کمتر کسی از حضور یک چیپست اسنپدراگون 835 در گوشی وان پلاس 5 شگفت زده شده است. این تراشه، پرچمدار 10 نانومتری سال 2017 کمپانی کوالکام است که کارایی و قدرت تولید را به حداکثر می‌رساند.

این چیپ از 8 هسته Kryo 280 در فرکانس 2.35 گیگاهرتز و پردازشگر گرافیکی آدرنو 540 برخوردار است. بنچمارک‌های پردازنده نشان می‌دهند که اسنپدراگون 835 به مراتب قدرتمندتر از اسنپدراگون 821 موجود در وان پلاس 3 تی است. این بهبود عملکرد پردازنده را در حالت تک هسته‌ای 25.7 درصد افزایش می‌دهد و در حالت چند هسته‌ای نیز 58 درصد افزایش خواهد داد. افزایش 32 درصدی در عملکرد پردازشگر گرافیکی و کاهش 25 درصدی مصرف برق نیز از دیگر دلایلیست که می‌تواند کاربران را به خرید وان پلاس 5 ترغیب کند.

نسخه خاکستری وان پلاس 5 از یک رم 6 گیگابایتی LPDDR4X و حافظه داخلی 64 گیگابایتی برخوردار است، درحالی که نسخه مشکی آن با یک رم عظیم‌الجثه‌تر 8 گیگابایتی و حافظه داخلی 128 گیگابایتی به فروش خواهد رسید.

2 – بالاترین رزولوشن در سیستم دوربین دوگانه بین تمامی گوشی های جهان

مقایسه وان پلاس 5 با وان پلاس 3 تی

وان پلاس سرانجام به بازی دوربین های دوگانه ورود کرد. این کمپانی همچنین اعلام کرده است که سنسورهای اصلی وان پلاس 5 فوق‌العاده پیشرفته هستند که حاصل همکاری گوشی ساز چینی با شرکت امتیازدهی DxO است.

دوربین دوگانه، مهمترین ویژگی متفاوت در مقایسه وان پلاس 5 با وان پلاس 3 تی

این گوشی از یک سیستم دوربین دوگانه مجهز به یک سنسور RGB 16 مگاپیکسلی همراه با یک دوربین تله فوتو 20 مگاپیکسلی بهره می‌برد. این درحالیست که وان پلاس 3 تی از دوربینی تک لنز برخوردار بود. سایز پیکسل های سنسور RGB وان پلاس 5 متفاوت از وان پلاس 3 تی نیست، اما گشودگی آن از f/2.0 به f/1.7 افزایش پیدا کرده است. این اجازه می‌دهد تا سنسور جدید نور بیشتری را جذب کند و در نتیجه تصاویری بهتر در محیط‌های تاریک گرفته شود. این شرکت همچنین اشاره می‌کند که بهبود مربوطه باعث شده تا سرعت شاتر نیز برای تثبیت کنندگی تصویر، افزایش پیدا کند.

در همین حال، قرار گرفتن یک لنز تله فوتو نیز دو مزیت بزرگ دارد: یک حالت پرتره برای به ارمغان آوردن افکت بکه ارائه می‌کند و زوم عالی بدون تاری و بی کیفیتی عکس را به همراه دارد.

3 – نرم افزار دوربین عالی

مقایسه وان پلاس 5 با وان پلاس 3 تی

در بخش نرم افزاری دوربین، حالت Pro Mode شبیه به حالت Manual Mode در وان پلاس 3 تی است که ارائه کننده هیستوگرامی از لول های Exposure، یک خط مرجع بهبود یافته و غیره است. یک قابلیت “Smart Capture” نیز وظیفه‌ی بهینه سازی تصاویر گرفته شده در پس زمینه را بر عهده دارد.

دوربینی که برای تهیه عکس های سلفی در قسمت جلو قرار گرفته نیز 16 مگاپیکسلی است که انتظار نداریم هیچ تغییری بین آن و نسل پیشین باشد. در مجموع، ما مطمئن هستیم که وان پلاس 5 ارائه کننده تجربیات عکاسی بهتری است، اما هنوز زود است تا ادعای وان پلاس، یعنی «پادشاه دوربین دوگانه» را پیش از آزمودن آن باور کنیم.

4 – طراحی و ابعاد

مقایسه وان پلاس 5 با وان پلاس 3 تی

هرکسی که اخبار را در طول چند روز گذشته دنبال کرده باشید، قطعا تصاویری از آن را نیز دیده‌اید. امروز با دیدن این گوشی از نزدیک متوجه شدیم که آن دقیقا شبیه به همان چیزی است که پیشتر در رندرها دیده بودیم. گوشی کاملا مشابه با آیفون 7 پلاس پلاس که این شباهت به خصوص در قاب پشتی نمایان است. زمانی که رندر رسمی وان پلاس 5 منتشر شد، منجر به واکنش شدیدی شد تا کارل پی مدیرعامل کمپانی وان پلاس را وادار به دفاع کند. او گفته است که مردم در مورد طراحی وان پلاس 3 نگران بودند، اما این نگرانی‌ها به محض آن که گوشی را در دست می‌گیرند از بین می‌رود.

تقریبا تمامی علاقه‌مندان به دنیای موبایل این نظر را دارند که وان پلاس 5 شبیه به آیفون 7 پلاس است. اجازه دهید کمی بیشتر در طراحی این گوشی واکاوی کنیم.

یکی از بخش‌های منحصر به فرد طراحی این گوشی که نمی‌توانیم آن را در وان پلاس 3 و 3 تی ببینیم، خط افقی است؛ یک خط ثابت که در لبه ها دید می‌شود و پشت و جلوی گوشی را از یکدیگر جدا کرده است. علاوه بر این، چهار گوشه وان پلاس 5 گردتر نیز شده است.

در قسمت پشتی، یک دوربین دوگانه در سمت چپ تعبیه شده، در حالی که دوربین وان پلاس 3 تی درست در وسط گوشی قرار گرفته بود. خطوط آنتن نیز دیگر مثل گذشته سفت و سخت قاب پشتی را اشغا نکرده‌اند و در لبه‌های بالا و پایین گوشی تعبیه شده‌اند. اما در مقایسه وان پلاس 5 با وان پلاس 3 تی قاب جلویی تغییر زیادی را نداشته است. در اینجا همچنین برخی تغییرات در ابعاد گوشی جدید وان پلاس دیده می‌شود. این گوشی در ابعاد 154.2 در 74.1 در 7.25 میلی‌متر طراحی شده است که اینک باریک‌تر و نازک‌تر از نسل پیشین خود شده است. این گوشی همچنین با وزن 153 گرم کمی سبکتر نیز شده است.

5 – باتری کوچکتر، عمر باتری بزرگتر

مقایسه وان پلاس 5 با وان پلاس 3 تی

باتری وان پلاس 5 یکی از پربحث‌ترین مواردی بود که پیش از معرفی این گوشی در مورد آن گمانه زنی می‌شود و این شایعه را می‌شندیم که گوشی ساز چینی قرار است از یک باتری عظیم 4 هزار میلی‌آمپر ساعتی در آن استفاده کند. با این حال، همه چیز کاملا متفاوت بود و باتری وان پلاس 5 نه تنها که بزرگتر نشد، بلکه از 3400 میلی‌آمپر ساعت وان پلاس 3 تی نیز کمتر شد که یکی از مهم‌ترین دلایل باریک‌تر شدن دستگاه نیز همین است. پرچمدار جدید وان پلاس اینک از یک باتری 3000 میلی‌آمپر ساعتی قدرت می‌گیرد، اما وان پلاس ادعا می‌کند که به لطف صرفه جویی انرژی در چیپست اسنپدراگون 835 و سایر سخت افزارها و همچنین بهینه سازی های نرم افزاری، عمر باتری 20 درصد بهبود پیدا کرده است.

“Dash Charge” تکنولوژی شارژ سریع خود کمپانی وان پلاس است که در این گوشی نیز حضور دارد، اما بهبودی نسبت به قبل نداشته است.

6 – رنگ‌بندی بسته به قیمت متغیر است

مقایسه وان پلاس 5 با وان پلاس 3 تی

ما همه می‌دانیم که وان پلاس 5 یک پرچمدار قدرتمند است که با قیمتی کمتر از سایر رقبا عرضه خواهد شد. البته آن سرانجام از مرز 500 دلار گذر کرد تا گران‌ترین گوشی تاریخ کمپانی وان پلاس نیز لقب گیرد، ولی همچنان این قیمت برای چنین گوشی قدرتمندی عالی است.

همانطور که در ابتدا ما اشاره کردیم، وان پلاس 5 در رنگ‌های مختلفی عرضه خواهد شد که به طبع از سخت افزاری متفاوت نیز برخوردارند. مدل خاکستری این گوشی از یک رم 6 گیگابایتی و حافظه داخلی 64 گیگابایتی برخوردار است، درحالی که مدل مشکی آن با حافظه داخلی 128 گیگابایتی و رم 8 گیگابایتی به فروش خواهد رسید. بدیهیست که مدل مشکی این گوشی با قیمت گران‌تر 539 دلار عرضه شود، در حالی که مدل خاکستری آن 479 دلار است.

در مقایسه وان پلاس 5 با وان پلاس 3 تی از نظر قیمت، نسخه خاکستری و طلایی پرچمدار پارسال آن‌ها با حافظه 64 گیگابایتی، با قیمت 439 دلار به فروش می‌رسد و نسخه مشکی مجهز به حافظه 128 گیگابایتی آن نیز با قیمت 479 دلار قابل خریداری است.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*

یک دیدگاه

  1. لطفا در مورد کیفیت صفحه نمایش وان پلاس 5 هم بررسی کنید