سنسور تله فوتو دوربین وان پلاس 5

تصاویری از نحوه عملکرد سنسور تله فوتو دوربین وان پلاس 5

سنسور تله فوتو دوربین وان پلاس 5 سبب می‌شود بتوان بدون افت کیفیت، تا دو برابر بزرگنمایی اپتیکال داشت. با مشاهده نمونه تصاویر دوربین وان پلاس 5 (OnePlus 5) عملکرد این سنسور بهتر مشخص می‌شود.

هر گوشی‌ساز شیوه متفاوتی را برای پیاده‌سازی دوربین دوگانه دنبال می‌کند. دوربین دوگانه وان پلاس 5 در دنبال روش انجام این کار توسط شرکت اپل طراحی شده است، چرا که همچون آیفون 7 پلاس، در آن یک سنسور عادی در کنار یک سنسور تله فوتو به کار رفته است. ثبت تصاویر پرتره و اعمال افکت بوکه به منظور محو کردن پس‌زمینه عکس، از جمله کاربردهای این سبک از پیاده‌سازی دوربین دوگانه است.

کاربرد اصلی سنسور تله فوتو دوربین وان پلاس 5

همانطور که از نام این سنسور مشخص است، مهمترین کاربرد آن امکان بزرگنمایی است. البته زوم کردن قابلیتی است که در دوربین تمامی گوشی های موبایل وجود دارد، اما در دستگاه‌های عادی این بزرگنمایی از نوع دیجیتالی است که در واقع سبب کشیدن عکس و کاهش شدید کیفیت آن می‌‎شود. سنسور تله فوتو با اعمال بزرگنمایی اپتیکال، بدون افت کیفیت سوژه‌‎ها را در کادر تصویر جلوتر می‌آورد.

سنسور تله فوتو دوربین وان پلاس 5

در مطلب نخستین نمونه تصاویر دوربین وان پلاس 5 عکس‌هایی را مشاهده کردیم که توسط خود شرکت سازنده به صورت عادی ثبت شده بودند. این بار نوبت به آن رسیده تا به صورت خاص، تنها نحوه عملکرد سنسور تله فوتو این دوربین را مشاهده کنیم. متاسفانه در حال حاضر تصاویر کمی در اختیار ما قرار دارند، اما بر اساس همین دو منظره نیز می‌توان گفت این سنسور کار خود را به خوبی انجام می‌دهد و افت کیفیتی بعد از بزرگنمایی وجود نخواهد داشت.

منظره اول

منظره دوم

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*