رونمايي نهايي مايکروسافت از سيستم عامل ويندوز فون 8

هرچند به لطف کنفرانس‌های متعدد برگزار شده، تقریبا با تمام قابلیت‌های ویندوز فون ۸ آشنا هستیم، اما بالاخره شب گذشته مايکروسافت رسما از سيستم عامل جديد تلفن همراه خود"ويندوز فون 8" رونمايي کرد و البته به قابليهايي جديد هم در آن اشاره نمود که در ادامه مطلب بيشتر با آنها آشنا خواهيم شد.

در ابتدا شاید بد نباشد نگاهی به مقاله  معرفی کامل سیستم عامل ویندوز فون 8 داشته باشيد.

در ادامه به برخي امکانات ديگر اين سيستم عامل که مايکروسافت در کنفرانس شب گذشته به آنها اشاره کرد مي پردازيم با ما همراه باشيد.

این سیستم عامل جدید بر اساس ویژگی های تعریف شده در ویندوزفون ۷ طراحی شده و البته قابلیت های جدیدی (که بعضی از آنها منحصربفرد نیز می باشند) به آن اضافه شده است. اولین چیزی که می بینید  lockscreenجدید بوده که عکس ها و اعلان ها از فیس بوک را می توان از آنجا دید.

در بحث اپلیکیشن ها، Belfiore یک نکته مهم را اعلام کرد، ۴۶ اپلیکیشن از ۵۰ اپلیکیشن برتر بر روی سیستم عامل های دیگر در ویندوزفون ۸ وجود دارند و اپلیکیشن های بیشتری نیز در راه است. بازی های محبوب و اپلیکیشن هایی مانند پاندورا نیز جزو این اپلیکیشن ها هستند.

یکی دیگر از برنامه هایی که جدیدا معرفی شده ، ویژگی صرفه جویی و مدیریت داده موبایل است که Data Sense نام دارد. کارکردش بدین صورت است که مقدار داده استفاده شده توسط  اپلیکیشن های در حال اجرا را نشان می دهد. ضمنا صفحات وب را فشرده می کند تا شما در هنگام باز کردن آنها برروی  مرورگر در مصرف داده صرفه جویی کنید(شبیه به اپرا مینی و مرورگر نوکیا XPRESS).

Kids’ corner به شما اجازه می دهد تا اپلیکیشن های مختلف (احتمالا عمدتا بازی) را انتخاب کنید و نگران این موضوع نباشید که بچه ها به طور تصادفی با اپلیکیشن های دیگر شما کار کنند.این موضوع توسط جسیکا آلبا توضیح داده شد و در مورد توییت ارسال شده توسط یکی از فرزندانش صحبت کرد.

Rooms یکی از ویژگی های دیگر است که شبیه محیط گوگل پلاس می باشد، این ویژگی به شما اجازه می دهد که افراد دیگر را به Rooms دعوت کنید، جایی که به روز رسانی ها، عکس ها، لیست کارها و غیره به اشتراک گذاشته می شود. حتی افرادی که گوشی تلفن ویندوزفون ۸ ندارند هم می توانند عضو شوند.

در بخش معرفی سخت افزارها ، Steve Ballmer بر روی صحنه آمد و سه پرچمدار شرکت های نوکیا، سامسونگ و HTC را نشان داد. گوشی های ویندوزفون ۸ از طریق اپراتورها و فروشگاههای سازنده این دستگاهها در دسترس خواهند بود و همه اینها در فروشگاههای مایکروسافت نیز وجود خواهند داشت.

{photo}91/08/09/windows-phone8{/photo}


منبع : En.gadgetnews

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*