غیر فعال کردن و حذف اکانت فیس بوک

آموزش غیر فعال کردن و حذف اکانت فیس بوک و بررسی تفاوت میان آن‌ها

روش غیر فعال کردن و حذف اکانت فیس بوک با یکدیگر تفاوت دارند. علاوه بر آن، هر یک از این دو نتایج گوناگونی دارند که در ادامه آن‌ها را بررسی خواهیم کرد.

کاربران ایرانی چند سالی است از فیس بوک کوچ کرده‌اند و دیگر رد پایی از آن‌ها در بزرگترین شبکه اجتماعی دیده نمی‌شود. آن‌ها به جای بزرگترین جامعه مجازی، درگیر پیام‌رسان تلگرام و همچنین اپلیکیشن اشتراک‌گذاری عکس و شبکه اجتماعی اینستاگرام شده‌اند. اگر حساب کاربری شما نیز مدت‌هاست بدون استفاده رها شده، بهتر است برای جلوگیری از سو استفاده از عکس‌هایی که قبلا در آن به اشتراک گذاشته‌اید به دنبال حذف و یا حداقل غیر فعال کردن اکانت فیس بوک باشید.

تفاوت غیر فعال کردن و حذف اکانت فیس بوک

بهتر است پیش از هر اقدامی، به خوبی از نتیجه کارهای خود باخبر باشید. کاربران بسیار زیادی به خیال امکان استفاده مجدد از حساب کاربری، عکس‌ها و یا دیگر اطلاعات موجود در اکانت خود، آن را حذف کرده‌اند، اما هرگز مجددا نتوانسته‌اند به آن دسترسی پیدا کنند.

دی‌اکتیو کردن و یا مسدودسازی موقت حساب کاربری

  • سایر کاربران دیگر نمی‌توانند اطلاعات منتشر شده بر روی صفحه شما یا همان تایم لاین را مشاهده کنند.
  • امکان جستجوی نام کاربری شما در سراسر فیس بوک توسط دیگر کاربران سلب خواهد شد. حتی با نوشتن نام کاربریتان به صورت دقیق، باز هم حساب کاربری شما نمایش داده نمی‌شود.
  • اگر به منظور جلوگیری از نمایش برخی پیام‌های خصوصی ارسال شده به دنبال غیر فعال کردن حساب کاربری فیس بوک هستید، باید بدانید این کار بی‌فایده است. ممکن است برخی از اطلاعات همانند پیام‌های خصوصی ارسال شده، بعد از دی‌اکتیو کردن نیز قابل مشاهده باشند.

غیر فعال کردن و حذف اکانت فیس بوک

  • مهمترین مزیت غیر فعال کردن موقت حساب، امکان بازگشت مجدد و دسترسی به اطلاعات است. با این کار، اگرچه دیگر کاربران نمی‌توانند حساب کاربری شما و اطلاعات آن را مشاهده کنند، اما تمامی پست‌های ارسال شده، تصاویر، دوستان، اطلاعات پروفایل و دیگر موارد سر جای خود باقی خواهند ماند و به محض فعال‌سازی مجدد، هم شما و هم دیگر دوستانتان می‌توانند به آن‌ها دسترسی داشته باشند.
  • امکان تگ کردن شما در عکس‌ها و همچنین منشن کردن در کامنت‌ها توسط دیگر کاربران سلب می‌شود.
  • نام شما همچنان در لیست دوستان دیگر کاربران نمایش داده خواهد شد.
  • در هر زمان که دوست دارید، می‌توانید حساب کاربری را غیر فعال کرده و مجددا آن را فعال کنید. هیچ محدودیتی برای این کار وجود ندارد.

حذف اکانت فیس بوک و از بین بردن همیشگی اطلاعات

  • امکان دسترسی مجدد به حساب کاربری وجود ندارد. فیس بوک، اینستاگرام و تمامی شبکه‌های اجتماعی به مراتب تاکید می‌کنند حذف (Delete) کردن اکانت یک عملیات یک‌طرفه و برگشت ناپذیر است.
  • همانند زمان غیر فعال‌سازی، حین حذف اکانت فیس بوک نیز برخی از اطلاعات (که منحصر به شما نیستند) باقی می‌مانند. به عنوان نمونه، پیام‌هایی که به صورت خصوصی برای دیگر کاربران ارسال کرده‌اید حذف نخواهند شد.
  • تیم پشتیبانی این شبکه اجتماعی اعلام کرده فرآیند حذف اکانت فیس بوک به صورت کامل و پاک شدن تمامی اطلاعات ممکن است تا 90 روز زمان ببرد. در این زمان هیچ کاربری قادر به مشاهده پست‌ها، عکس‌ها و دیگر اطلاعات شما نخواهد بود.

غیر فعال کردن و حذف اکانت فیس بوک

  • خوشبختانه فیس بوک برای کاربرانی که ممکن است از تصمیم خود منصرف شوند زمان کافی در نظر گرفته است. بعد از اقدام برای پاک کردن، حساب کاربری تا 14 روز در حالت دی‌اکتیو باقی می‌ماند و می‌توان باز هم آن را فعال کرد.
  • بعد از حذف کامل، امکان دسترسی شما به حساب کاربری پیشین برای همیشه سلب می‌شود. با این حال، به گفته فیس بوک برخی از اطلاعات ممکن است برای مقاصد کاری در پایگاه داده آن باقی بمانند.
  • بعد از حذف حساب کاربری فیس بوک، نام کاربری شما از تصاویری که در آن تگ شده‌اید بیرون خواهد آمد. همچنین از لیست دوستان افرادی که قبلا با آن‌‌ها دوست بوده‌اید بیرون خواهید آمد.

با در نظر گرفتن تفاوت میان غیر فعال کردن و حذف حساب کاربری فیس بوک، روش انجام هر دوی آن‌ها را توضیح می‌دهیم.

روش دی‌اکتیو کردن

بعد از وارد شدن به تنظیمات حساب کاربری، باید در قست General بر روی گزینه Manage Account کلیک کنید.

غیر فعال کردن و حذف اکانت فیس بوک

یک منوی کشویی در ادامه باز خواهد شد. در انتهای آن، گزینه Deactive Your Account به چشم می‌خورد. این گزینه را انتخاب کنید.

غیر فعال کردن و حذف اکانت فیس بوک

همانند همیشه، از کاربر خواسته می‌شود دلیل این تصمیم خود را مشخص کند. اگر دلیل شما چیزی به غیر از گزینه‌های نمایش داده شده است، می‌توانید آن را به صورت دستی در باکسی که نمایش داده شده تشریح کنید. در اینجا یک گزینه دیگر نیز وجود دارند. از آنجایی که در غیر فعال‌سازی ماهیت حساب شما هنوز سر جای خود است، ممکن است تغییر تحولاتی در آن رخ دهد. با زدن تیک گزینه مشخص شده، تغییرات رخ داده در زمان غیر فعال بودن حساب از طریق ایمیل اطلاع‌رسانی خواهند شد.

غیر فعال کردن و حذف اکانت فیس بوک

روش حذف کردن

بعد از لاگین به حساب کاربری خود، بر روی این لینک کلیک کنید. در ادامه، وارد صفحه‌ای می‌شوید که پاک شدن همیشگی اطلاعات بعد از حذف اکانت فیس بوک را هشدار می‌دهد. در صورت اطمینان، بر روی گزینه Delete My Account کلیک کنید.

غیر فعال کردن و حذف اکانت فیس بوک

برای اطمینان از حقیقی بودن درخواست، در مرحله بعد از کاربر خواسته می‌شود تا پسورد حساب کاربری را یکبار دیگر وارد کند. همچنین باید کد کپچای نمایش داده شده را در باکس مربوط به آن وارد کنید.

غیر فعال کردن و حذف اکانت فیس بوک

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*