نقد و بررسي بازي زيباي Assassins Creed III

Ubisoft جدیدترین نسخه ی بازی Assassin’s Creed یعنی Assassin’s Creed  III را منتشر کرد. به گفته ی خود Ubisoft پروژه ی بازی Assassin’s Creed  III  بزرگترین پروژه تاریخ Ubisoft بود که سه سال در ۶ استدویو وقت برده است.در ادامه با نقد و بررسي کامل اين بازي در خدمت شما هستيم با گجت نيوز همراه باشيد.

مقدمه :

سال 2006 بود که یوبی سافت برای اولین بار در نمایشگاه  E3 از اساسینز کرید پرده برداری کرد . عنوانی که از ابتدا برای انقلاب در سبک اکشن ماجراجویی پایه ریزی شده بود . گردش آزادانه در شهر .انجام حرکات آکروباتیک .داستانی قوی و سیستم سینمایی مبارزه ی بازی استاندارد های جدیدی را برای سبک اکشن ماجراجویی تعریف کردند .

اساسینز کرید به همه ثابت کرد برای مخفی کاری نیاز به پناه گرفتن در سایه ها و تاریکی شب نیست .با این حال نسخه ی اول از کمبود محتوا رنج می برد . تیم توسعه ی بازی این نیاز را درک کرد و باعث شد بر خلاف نسخه ی 1 نقطه ی درخشش نسخه ی دوم محتوا و تنوع بازی باشد . بعد از موفقیت چشمگیر بازی دوم تیم توسعه ی بازی بجای عرضه ی نسخه ی سوم دست به ساخت ادامه ی بازی دوم زده به طوری 2 عنوان دیگر از بازی دوم تولید و ارایه شد که به ادامه ی داستان شخصیت محبوب بازی اتزیو آدیتوره دِ فیرنزه می پرداختند .

همچنین برای اولین بار در سری شاهد قسمت چند نفره بودیم که با استقبال طرفداران و منتقدین روبه رو شد ولی این موفقیت با عرضه ی عنوان Revelations کمتر و کمتر شد . در این زمان بود که تیم توصعه ی بازی درک کرد که عمر موفقیت نسخه ی دوم به پایان رسیده و باید دست به تغییر و تحول بنیادی بزند و این چنین بود که اساسینز کرید 3 متولد شد .

لانچ تریلر رسمی بازی :

اطلاعاتی در مورد شهر های بازی:

Boston:

یکی از شهر های بزرگی که در بازی مشاهده می کنیم، شهر Boston می باشد. Boston یکی از بزرگترین شهر ها در نیمه ی دوم قرن 18 هم بود که وقایع تاریخی بسیاری در ان اتفاق افتاده که برخی از ان ها عبارتند از: حزب چای بوستون، قتل عام بوستون، نبرد Bunker Hill، محاصره بوستون و … (در عکس زیر نمای کلی شهر Boston را مشاهده میکنید.)

 همچنین عکس زیر هم بیانگر حال و هوای شهر Boston می باشد، که نشان میدهد در گذشته Boston شهری پر جنب و جوش، دارای خانه های آجری بلند، کلیساها و کشتی ها لنگر انداخته بوده .

New York:

همان طور که در عکس زیر مشاهده میکنید، یکی دیگر از شهرهای بازی شهر New York است. در عکس کاملا مشخص است که شهر New York به شدت سوخته است که بیانگر اتش سوزی فاجعه بار در سال 1776 است که حدود یک چهارم از شهر در خرابه های سمت چپ عکس قرار دارند. تا به امروز، هنوز مشخص نیست که آیا ان آتش سوزی مهیب تصادفی بوده یا از عمد اتفاق افتاده تا مانع حضور نیروهای انگلیسی اشغالگر در داخل شهر باشد .

 به نظر می اید با وجود همچین شهرهایی که در ان برهه ی زمانی وفور از اتفاقات تاریخی و مهم بودند، میتوان به وجود یک داستان خوب در این شماره همانند نسخه های قبل امیدوار شد .

داستان :

کانر -شخصیت اصلی بازی – فرزند مادری سرخ پوست و پدری انگلیسی است .بازیکن کودکی کانر را در آستانه نبردهای آمریکا تجربه خواهد کرد . فردی که با نابودی قبلیه ی برخلاف اتزیو – که قدم در راه انتقام جویی گذاشت – اهدافی عدالت خواهانه دارد .در بازی 3 دهه از زندگی کانر را تجربه خواهید کرد .

سه دهه ی سرنوشت ساز برای آمریکا در زمانی که دموکراسی و نبرد قدرت به اوج خود رسیده و جورج واشینگتن و همراهانش با بکار گیری دست های پشت پرده و حرکات سیاسی در تلاش برای تغییر تاریخ جهان هستند .اما هدف تیم توسعه ی بازی نشان دادن داستان زدگی کانر است و نه بیان تاریخ جنگ های آمریکا !
همانند عناوین قبلی بازیکن متحدینی خواهد داشت که در تاریخ وجود وجود خارجی داشته و از افراد سرشناس زمان خود بودند . افرادی مثل جورج واشینگتن و بنجامین فرانکلین و چارژ لی کانر را در مسیر بازی همراهی خواهند کرد .

همچنین این بازی پایانی برای داستان دزموند مایل خواهد بود .شخصیتی که تمام این عنوان را از دید او تجربه کردیم و از نوادگان بزرگان فرقه ی اساسین ها بوده و به صورت پیاپی در تلاش برای نجات جهان و جلوگیری از نابودی دوباره ی نسل بشریت است .

گیم پلی :

یکی از نقاط قوت همیشگی سری و نقطه ی تمایز آن از عناوین دیگر سبک گیم پلی سری بوده است .المانی که همیشه در به بهبود و گسترش بوده است . تیم توسعه ی بازی با حذف برخی قابلیت های اضافی و جایگزینی آنها با عوامل جدید قصد تغییر روند بازی و سرعت بخشیدن به آن را دارد . سیستم هدف گیری بازی از حالت دستی به خودکار تغییر یافته و بهمراه آن دوربین بازی حالت سینمایی تری پیدا کرده به شکلی که در نبرد های تن به تن دوربین حالتی شبیه بازی های مبارزه ای پیدا می کند سیستم مبارزه طوری طراحی شده که بازیکن به صورت متداوم در حال حرکت و جنب و جوش باشد .

{photo}91/08/13/Assassins-Creed-III-gameplay{/photo}

مثلا وقتی در تعقیب هدفی هستید دیگر نیازی به توفق برای کشتن محافظانش نیست و می توانید به طور همزمان با مبارزه به تعقیب هدف خود بپردازید . همچین کانر می تواند از ترکیب چاغو و تبر و سلاح گرم و حتی هیدن بلید خود استفاده کند سیستم انیمیشن های بازی و گشت گذار در محیط گسترش یافته و کانر علاوه بر حرکت بر روی دیوار ها و پشت بام ها می تواند از درختان و دیگر عوامل طبیعی به نفع خود استفاده کند .

چابکی او باعث می شود در طوفان های سنگین و مناطق صعب العبور برتری محوسی نسبت به دشمنان خود داشته باشد . دیگر عامل تغییر یافته در بازی سیستم فرقه هاست.بر خلاف عناوین قبلی که برای انجام ماموریت های فرقه ها باید به مقر آنها مراجعه می کردید اینبار خود فرقه ها و دسته ها بنا بر اعمال و توانایی شما به سراغتان آمده و از شما درخواست عضویت می کنند شما در بازی قابلیت شکار حیوانات و فروختن پوست آنها در شهر را خواهید داشت .
سیستم اقتصادی بازی قوی تر از گذشته بازگشته . اینبار شما به جای قدم زدن در شهر و خرید مغازه ها و بنا ها با سیستمی مجهز رو به رو خواهید بود که از هر لحاظ بهبود یافته است هنوز اطلاعاتی از قسمت چند نفره ی بازی منتشر نشده ولی تیم سازنده وعده ی بخشی گسترده و بهبود یافته را داده اند .

گرافیک :

اساسینز کرید 3 از نسخه ی جدید انجین آنویل استفاده خواهد کرد تیم فنی سازنده ی سه گانه ی شاهزاده ی پارسی : شن های زمان و دو عنوان اول سری اساسینز کرید بعد از پایان نسخه ی دوم به سرعت کار بر روی انجینی پیشرفته که پایه گذار عنوان سوم باشد را شروع کردند . به نقل از تیم سازنده هدف ساخت این انجین اجرای بازی های نسل بعد روی نسل حاضر کنسول ها بوده است .

این موضوع با دیدن انیمیشن های روان و محیط بزرگ و پر از پدیده های طبیعی بازی و جنگ ها و دسته های پر جمعیت مردم و دشمنان کاملا مشخص است . محیط بازی شهر های بوستون و نیو یورک و همچنین سرزمین های مرزی را شامل می شود و وسعت محیط حدود 1.5 برابر محیط رم در انجمن برادری خواهد بود .

نتیجه گیری:

اساسینز کرید 3 حدود سه سال است که پروژه ی ساخت را پشت سر می گذارد . پروژه ی اساسینز کرید یکی از پر خرج ترین بازی های یوبی سافت است . تیم اصلی مونترال یوبی سافت و 6 استودیوی دیگر در حال کار بر روی بازی هستند . شخصیت اصلی از نظر پیشینه و شخصیت پتانسیل بسیار بالایی را داراست . علاوه بر این با نزدیک شدن به پایان سال 2012 و یکسان شدن مسیر بازی و مسیر دنیای واقعی شاهد همزاد پنداری بیشتری با دزموند مایلز خواهیم داشت . بازی از هر لحاظ پیشرفت محسوسی داشته با با پیشینه ای که از یوبی سافت مونتریال موجود است همگان انتظار شاهکاری دیگر و یکی از بزرگترین عناوین سال و حتی زمان را خواهند داشت …

این بازی در تاریخ 30 اکتبر 2012 عرضه شده است.

گالری تصاویری دیگر از این بازی :

{photo}91/08/13/Assassins-Creed-III{/photo}