نمایشگر وان پلاس 5

شواهد بیشتری به وارونه قرار گرفتن پنل نمایشگر وان پلاس 5 اشاره می‌کنند

مشکل نمایشگر وان پلاس 5 رفته رفته گریبان تعداد بیشتری از کاربران را می‌گیرد. اگرچه این مشکل وان پلاس 5 به صورت محسوس قابل رویت نیست، اما کاربران انتظار رفع آن را دارند.

جدیدترین پرچمدار وان پلاس به خاطر مجهز شدن به اسنپدراگون 835، 8 گیگابایت حافظه رم و یک دوربین دوگانه باکیفیت و از طرفی داشتن قیمت تقریبا پایین به نسبت امکاناتش، لقب قاتل پرچمدار را به خود اختصاص داده است. کاربران این گوشی موبایل اخیرا با یک مشکل مواجه شده‌اند که اگرچه آن‌چنان جدی نیست، اما برخی از کاربران را کلافه کرده است. البته از زمانی که شرکت سازنده مشکل کندی وان پلاس 5 را طبیعی خطاب کرده و به عدم وجود هر گونه مشکل نرم افزاری و سخت افزاری تاکید کرده است، گله‌مندی کاربران بیشتر شده است.

شاید نام‌گذاری این مشکل کمی سخت باشد، اما به عقیده کاربران، حین مرور وب با وان پلاس 5 و یا حتی گشت و گذار در توییتر، بعد از اسکرول کردن ادامه محتواها با تاخیر تقریبا قابل توجه به نمایش در می‌آیند.

شناسایی منبع ایراد نمایشگر وان پلاس 5

اگرچه منبع ایجاد این مشکل مشخص نشده است، اما از همان ابتدا حدس‌هایی زده می‌شد. به عقیده برخی تحلیلگران، این مشکل از آنجایی ریشه می‌گیرد که پنل نمایشگر وان پلاس 5 دارای جهت‌گیری معکوس است. پیشتر، این ادعا در حد یک نظریه باقی مانده بود، اما اکنون شواهد بیشتری به سر و ته قرار گرفتن این پنل اشاره دارند. به گفته وب سایت XDA، برخی از اعضای انجمن این وب سایت تخصصی به اطلاعاتی دست پیدا کرده‌اند که جهت‌گیری معکوس پنل صفحه نمایش وان پلاس 5 را نشان می‌دهند.

نمایشگر وان پلاس 5

بر اساس جزییات به دست آمده از کد منبع هسته دستگاه، پنل به صورت 180 درجه‌ای جهت‌دار شده است، به همین دلیل کنترلر نمایشگر باید تاوان این نحوه قرارگیری را بدهد تا محتواها به درستی نمایش داده شوند. یکی دیگر از اعضای محبوب این انجمن تخصصی دست به کار شده و با بهره‌گیری از اطلاعات به دست آمده از کالبدشکافی وان پلاس 5 و مقایسه آن با نحوه قرارگیری قطعات در وان پلاس 3 تی، به نتیجه مشابهی رسیده است.

نمایشگر وان پلاس 5

نمی‌توان این نحوه قرارگیری قطعات را اشتباه خواند، بلکه مطمئنا شرکت وان پلاس از روی عمد دست به چنین کاری زده است. این گوشی‌ساز چینی مجبور بود تا یک ماژول دوربین دوگانه و چند قطعه دیگر که در محصولات پیشین وجود نداشتند را در وان پلاس 5 جای بدهد، پس طبیعی است باید شیوه‌ای خاص برای انجام این کار پیدا می‌کرد. راهکاری که به ذهن مهندس‌های شرکت رسیده، از قرار معلوم مشکلی نه چندان جدی را در نمایشگر این گوشی موبایل به وجود آورده است.

اکنون به نظر می‌رسد پاسخ وان پلاس به کاربران گله‌مند کاملا صحیح و منطقی بوده است. به وجود آمدن مشکل کندی نمایش محتواها به خاطر این سبک قرار دادن قطعات داخلی، کاملا طبیعی است! با توجه به این موضوع، در حال حاضر خبری از تعمیر و یا تعویض دستگاه‌ها توسط شرکت نیست، مگر اینکه در آینده، شرکت سازنده وجود مشکل یاد شده را قبول کند.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*