موتورولا Moto Z2 فورس

موتورولا Moto Z2 فورس ؛ مشخصات فنی، امکانات، ماژول‌ها، زمان عرضه و قیمت (جمع‌بندی شایعات)

موتورولا Moto Z2 فورس گوشی موبایل قدرتمند آتی این شرکت است. در این مطلب مشخصات فنی، قابلیت ها، ماژول ها، زمان عرضه و قیمت موتورولا موتو زد 2 فورس را بررسی می‌کنیم.

محصولات سری موتو زد موتورولا، که برای نخستین بار در سال گذشته معرفی شدند، تنها گوشی های موبایل ماژولاری هستند که کاربران سراسر جهان روی خوشی نسبت به آن‌ها نشان داده‌اند. شرکت‌های مختلفی از جمله ال جی تلاش کردند گوشی موبایل ماژولار خود را به دنیا معرفی کنند، اما کاربران استقبال خوبی از آن‌ها نداشتند.

اکنون انتظار معرفی دو گوشی موبایل جدید این سری را می‌کشیم. موتو زد 2 و موتو زد 2 فورس محصولاتی هستند که بعد از موتو زد 2 پلی به عنوان محصول میان‌رده معرفی شده در ماه گذشته میلادی، به زودی معرفی می‌شوند. اما ویژگی‌ها و مشخصات فنی متمایزکننده مدل فورس چه چیزهایی هستند؟

طراحی

محصولات خانواده موتو و مخصوصا چند گوشی موبایل معرفی شده از سری موتو زد، دارای ظاهری خاص هستند. پیش‌بینی می‌کنیم ظاهر و سبک طراحی موتورولا Moto Z2 فورس نیز با دیگر محصولات همین سری تقریبا یکسان باشد، چرا که قرار است همه آن‌ها از ماژول‌های یکسانی پشتیبانی کنند. با این حال، این دلیلی برای متمایز نکردن سبک طراحی بدنه محصول جدید نخواهد بود.

به عنوان یکی از نکات مهمی که ظاهر این دستگاه را از دیگر محصولات خانواده متمایز کرده و وجود آن اخیرا در مشخصات موتو زد 2 فورس در بنچمارک آنتوتو نیز تایید شده، استفاده از یک دوربین دوگانه در پشت دستگاه است که البته همچنان بر روی یک برآمدگی دایره‌ای شکل قرار دارد.

موتورولا Moto Z2 فورس

تصویر بالا، مربوط به جدیدترین رندر موتورولا Moto Z2 فورس است که به نسخه مخصوص اپراتور AT&T آن اشاره داشته و مدتی قبل توسط ایوان بلاس در توییتر منتشر شد. تفاوت‌ این مدل با گوشی موبایل موتو زد فورس که در سال گذشته معرفی شد، آن آن‌چنان زیاد نیست. در قسمت جلوی دستگاه، دکمه فیزیکی هوم که حسگر اثر انگشت را نیز در خود جای می‌دهد، به جای داشتن ظاهری مربعی شکل همچون مدل پیشین به صورت بیضی طراحی شده است.

موتو زد فورس

Motorola Moto Z Force 2016

تفاوت مهم دیگری که در پنل جلویی مشاهده می‌شود فلاش LED دوربین سلفی دستگاه است که این بار گرد نبوده و کمی کشیده طراحی شده است. دلیل این ظاهر، دوگانه بودن فلاش LED دوربین سلفی در موتورولا Moto Z2 فورس است که فضای بیشتری را طلب می‌کند.

در پنل پشتی هر دو گوشی موبایل، بیش از هر چیز دیگری برآمدگی دایره‌ای شکل دوربین اصلی جلب توجه می‌کند. این بار به جای یک سنسور، دو سنسور در کنار یکدیگر بر روی این قسمت قرار خواهند گرفت که یکی از وجوه تمایز محصول سال 2017 است. فلاش LED دوگانه دارای همان ظاهر قبلی بوده و در پایین‌ترین قسمت برآمدگی دوربین قرار دارد.

موتورولا Moto Z2 فورس

تغییرات دیگری نیز در ظاهر گوشی موبایل جدید موتورولا دیده می‌شوند. به عنوان نمونه، دکمه‌های سمت راست بدنه، مجددا طراحی شده‌اند. اکنون کلیدهای افزایش و کاهش صدا به صورت یکپارچه بوده و همانند موتو زد فورس، دو دکمه جدا از یکدیگر نیستند. به عنوان مواردی که جای خالی آن‌ها در محصول جدید حس می‌شود می‌توان به بدنه فلزی دستگاه و مخصوصا درگاه جک صوتی 3.5 میلی‌متری اشاره کرد.

موتورولا Moto Z2 فورس

با کنار گذاشتن این موارد، با یک نگاه ساده متوجه می‌شویم مهمترین تفاوت موتو زد فورس و موتو زد 2 فورس، ضخامت آن‌ها است، به طوری که گوشی موبایل سال 2017 بدنه بسیار نازک و ظریفی دارد که به زیبایی آن می‌افزاید. در ادامه چند تصویر به بیرون درز کرده دیگر از موتورولا Moto Z2 فورس را مشاهده خواهید کرد. این عکس‌ها در حالی ثبت شده‌اند که گوشی موبایل در یک قاب محافظ قرار دارد، به همین دلیل نازک بودن بدنه آن به خوبی قابل مشاهده نیست.

سخت افزار

در مدت زمان اخیر، یک گوشی موبایل موتورولا با نام Z2 را در دیتابیس سه بنچمارک مختلف مشاهده کرده‌ایم. در هر سه مورد، این دستگاه همراه با مشخصات فنی در حد یک پرچمدار ظاهر شده است. با توجه به بیشتر شایعات پیشین، به احتمال بسیار زیاد تمامی این موارد مربوط به مشخصات فنی موتو زد 2 فورس بوده‌اند.

مجهز شدن به قدرتمندترین چیپست موبایل سال 2017 یعنی اسنپدراگون 835 در کنار پردازشگر گرافیکی Adreno 540، استفاده از 4 یا 6 گیگابایت حافظه رم بسته به نسخه خریداری شده و وجود حداقل 64 گیگابایت ظرفیت داخلی، جزو مهمترین مشخصه‌های فنی این محصول محسوب می‌شوند. می‌توان انتظار داشت ظرفیت داخلی 64 گیگابایت مربوط به نسخه دارای 4 گیگابایت رم و ظرفیت داخلی 128 گیگابایت مربوط به نسخه دارای رم 6 گیگابایتی است.

اگرچه برخی ار مشخصات فنی در دیتابیس‌های مختلف متغیر بوده‌اند، اما این اتفاق کاملا توجیه‌پذیر است. محصولات خانواده موتو، همواره در بازارهای مختلف همراه با سخت افزارهای متفاوت عرضه می‌شوند و احتمال می‌دهیم موتورولا Moto Z2 فورس نیز از این قانون مستثنی نباشد.

موتورولا Moto Z2 فورس

سه مشخصه اصلی نمایشگر این گوشی موبایل با مدل فورس سال 2016 یکسان هستند؛ استفاده از صفحه نمایش ShatterShield دارای اندازه 5.5 اینچ با رزولوشن کیو اچ‌دی، همان مواردی هستند که در موتو زد فورس مشاهده کرده بودیم. استفاده از نمایشگر ShatterShield به این معنی است که پرچمدار جدید موتورولا باز هم دوام زیادی در برابر انواع صدمات و ضربه‌ها خواهد داشت و شیشه نمایشگر آن به همین راحتی ترک بر نمی‌دارد.

موتو زد فورس، علاوه بر نمایشگر در چند مشخصه فنی دیگر نیز با برادر خود یعنی موتو زد یکسان بود. اما یکی از مهمترین تفاوت‌های آن‌ها ظرفیت باتری‌های دستگاه محسوب می‌شد، به طوری که مدل فورس و مدل پایه به ترتیب به یک باتری 3 هزار و پانصد میلی‌آمپر ساعتی و 2 هزار و ششصد میلی‌آمپر ساعتی مجهز بودند. از آنجایی که قرار است امسال ظرافت بیشتری در طراحی موتورولا Moto Z2 فورس خرج شود، انتظار داریم باتری دستگاه کوچکتر شده و ظرفیت آن کاهش پیدا کند. با این حال، هنوز نمی‌توانیم عدد دقیقی پیرامون ظرفیت باتری عنوان کنیم.

دوربین

دوربین 12 مگاپیکسلی موتو زد 2 فورس دارای ساختاری دوگانه خواهد بود. در حال حاضر، به صورت دقیق نحوه کار این دوربین و نوع سنسورهای آن را نمی‌دانیم، اما با توجه به چندین نمونه تصویری که تاکنون منتشر شده‌اند، می‌توان حدس زد این دوربین، همانند دوربین‌های دوگانه محصولات هواوی، ترکیبی از یک سنسور عادی و یک سنسور سیاه و سفید خواهد بود. همچنین بر اساس رندرها می‌توان انتظار داشت همانند دوربین موتو زد فورس، این محصول نیز مجهز به فوکوس خودکار لیزری باشد.

موتو زد فورس

اگرچه رزولوشن دوربین اصلی موتو زد فورس 21 مگاپیکسل بود، اما از نظر اعداد و ارقام، دوربین سلفی این دو تفاوتی نخواهند داشت. بر اساس بنچمارک‌های منتشر شده، رزولوشن دوربین سلفی موتورولا Moto Z2 فورس 5 مگاپیکسل است. مهمترین تغییر در این بخش، مجهز شدن به یک فلاش LED دوگانه خواهد بود. در هر صورت مهمترین تغییر در دوربین اصلی، کاهش رزولوشن آن است. به نظر می‌رسد موتورولا وضوح تصویر را فدای استفاده از سنسورهای بزرگتر خواهد کرد.

موتورولا Moto Z2 فورس

ماژول‌های Moto Mods

مهمترین ویژگی گوشی های موبایل خانواده موتو زد، ماژولار بودن آن‌ها است، به این معنی که هر کاربر می‌تواند بسته به نیاز خود، قطعاتی اضافی (ماژول) خریداری کرده و برای افزایش توانایی در پخش موسیقی، عکاسی، افزایش ظرفیت باتری و دیگر موارد، آن را به گوشی موبایل خود وصل کند.

برخلاف دیگر محصولات ماژولاری که تاکنون دیده‌ایم، محصولات خانواده موتو زد به لطف ماژول‌های Moto Mods دارای کاربرد فراوانی هستند. تبدیل کردن گوشی موبایل به یک پروژکتور به منظور پخش محتوا بر روی دیوار و افزایش حجم و کیفیت صدا با استفاده از ماژول‌های اسپیکر استریو تنها نمونه‌هایی از کاربرد آن‌ها هستند. یکی دیگر از مهمترین انواع این ماژول‌ها، مربوط به قطعه افزایش ظرفیت باتری است، به طوری که با استفاده از آن، از هر پاور بانکی بی‌نیاز خواهید شد.

Moto Mods

انتظار ما این است که موتورولا Moto Z2 فورس از تمامی ماژول‌های معرفی شده تا به امروز پشتیبانی کند. موتورولا وعده داده در سال جاری، 12 ماژول جدید معرفی کند و انتظار داریم بخش قابل توجهی از آن‌ها همزمان با معرفی پرچمدار جدید رونمایی شوند. ماژول دوربین 360 درجه‌ای، میکروفون استریوی های‌فای، یک تنظیم‌کننده DirecTV و مواردی دیگر، جزو ماژول‌های مورد انتظار هستند.

قیمت و زمان عرضه موتورولا Moto Z2 فورس

با توجه به چندین پوستری که تا پیش از این دیده بودیم، انتظار داشتیم در انتهای ماه جاری میلادی پرچمدار جدید موتورولا معرفی شود. مدتی بعد مشخص شد این شرکت، دعوت‌نامه‌ای برای اهالی رسانه ارسال کرده است. این دعوت‌نامه، به رویداد معرفی یک محصول جدید از خانواده موتو مربوط می‌شود که در روز بیست و پنجم جولای (سوم مرداد) برگزار خواهد شد.

بعید نیست در کنار رونمایی از موتورولا Moto Z2 فورس شاهد معرفی چند محصول دیگر همچون موتو ایکس 4 و همچنین موتو جی 5 اس و جی 5 اس پلاس باشیم. این بار قرار شده علاوه بر ورایزن، پرچمدار جدید موتورولا تحت دو اپراتور T-Mobile و AT&T نیز عرضه شود که خبر خوبی برای کاربران علاقه‌مند به محصولات این شرکت است، چرا که دیگر مجبور به تغییر اپراتور خود نخواهند بود.

بر اساس برخی از شایعات پیشین، در جریان قیمت این محصول در بازارهای کشور هند قرار گرفته‌ایم که می‌تواند قیمت جهانی آن را نیز مشخص کند. بر این اساس، پرچمدار آتی موتورولا حدود 600 دلار قیمت خواهد داشت. این میزان در مقایسه با قیمت 540 دلاری جدیدترین پرچمدار مجهز به اسنپدراگون 835 معرفی شده، یعنی وان پلاس 5، کمی بیشتر است.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*

یک دیدگاه

  1. قیمت گوشی های موتورولا