با ربات سنجاقک TechJect آشنا شويد

اگر به خاطر داشته باشيد قبلا هم در مورد حشره ربات ها در گجت نيوز صحبت کرده ايم اما به تازگي محققان در موسسه تکنولوژی گرجستان توانسته اند ربات جدید سنجاقک خود را تا حدی توسعه دهند که می تواند همانند همتای واقعی خود پرواز کند و حتی بر روی آب شناور شود!

 این ربات بسیار کوچک در ابتدا برای عکاسی , بازی های پیشرفته و کاربرد هاي امنیتي طراحی شده است اما ظاهرا اين بار قرار است با حمايت مالي 1000.000 دلاري ارتش آمريکا براي مقاصد جاسوسي استفاده گردد!
نام این ربات TechJect مي باشد و  جالب است بدانید این ربات سنجاقک به سیستم بی سیم وای فای و ۲۰ سنسور قدرتمند مجهز شده که به کاربران این امکان را می دهد تا با اسمارت فون و یا کامپیوتر شخصی خود به کنترل این ربات بپردازند ! لازم به ذکر است بدانید این ربات دارای اپلیکیشن مخصوص برای کنترل می باشد که شما می توانید در کنار کنترل این ربات به آن برنامه هایی نیز اضافه کنید تا کاملا هوشمند و قدرتمندی ربات را اثبات نمایید !

محققان این پروژه در مورد آنکه چرا سنجاقک را برای توسعه کار خود الگو گرفتند و این حشره را برای قالب سازی و شیوه گیری استفاده نمودند این گونه توضیح دادند :

سنجاقک ها در حالت پرواز می توانند انواع حرکات تهاجمی را انجام دهند چرا که این حشره در زنجیره غذایی خود نیز در رده بالا قرار دارد و همین امر سبب شده است تا این حشره به عنوان یک هواپیمای بدون سرنشین جاسوسی , آماده سازی شود !

این ربات بسیار کوچک دارای ویژگی هایی همچون : بال های جهشی , مکانیزم ۴ بال , موتور rushless و یک باتری پلیمر لیتیومی خواهد بود و اینکه این ربات هم اکنون در بسته بندی کامل به قیمت ۹۹ دلار به فروش می رسد ! در نهایت تیم پژوهشی این پروژه اعلام کردند که نسخه جدید این ربات با بسته بندی و امکانات جدید در رنگ های مختلف به فروش می رسد که قیمت ۷۷۹ دلار را به خود اختصاص داده است و این قیمت بدلیل سرعت بلا و قدرتمندی این ربات می باشد.

محصولات تولیدی این شرکت


منبع : en.gadgetnews

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*