رئیس سامسونگ چهل و پنجمین ثروتمند جهان شد

لی کین هی (Lee Kun-Hee)، رئیس سامسونگ چهل و پنجمین ثروتمند جهان شد. این گزارش زمانی منتشر شد که این شرکت در هفته گذشته میزان درآمد قابل توجهی را به خود اختصاص داد.

بر اساس آمارهای ارائه شده، انتظار می‌رود که غول الکترونیک کره جنوبی برای اولین بار درآمد بیشتری نسبت به اپل به دست آورد. با توجه به گزارش منتشر شده در بلومبرگ، ارزش دارایی‌های رئیس سامسونگ چیزی حدود 18.5 میلیارد دلار است که تنها در سال جاری با یک افزایش 44 درصدی همراه بوده است.

لی کین هی مالک 12.6 میلیارد دلار از سهام سامسونگ الکترونیک است و سهام قابل توجهی نیز در شرکت سامسونگ سی اند تی (Samsung C&T) دارد. این شرکت که به گروه سامسونگ تعلق دارد، یکی از شرکت‌های بزرگ ساخت و ساز در کره جنوبی محسوب می‌شود. بخشی زیادی از سهام شرکت سامسونگ لایف (Samsung Life) نیز که یک شرکت خدمات بیمه‌ای بوده در تملک لی است. او از ماه مه 2014 بعد از حمله قلبی در بیمارستان بستری شد.

در لیست ثروتمندترین افراد جهان که در مارس 2017 منتشر شد، لی به عنوان شصت و هشتمین ثروتمند جهان معرفی شد. کمپانی سامسونگ که همچنان در تملک لی قرار دارد، بزرگترین تجارت خانوادگی در کره جنوبی محسوب می‌شود.

این درآمد هنگفت در اواخر سه ماهه گذشته و به لطف عملکرد قوی سامسونگ در گوشی‌های هوشمند، صفحه نمایش و بخش قطعات نیمه هادی به بیشترین مقدار خود رسید. پس از ناکامی این کمپانی در ساخت گلکسی نوت 7 و حوادث تلخی که این فبلت برای سامسونگ بوجود آورد، این کمپانی تصمیم گرفت شروع به ایجاد تنوع در محصولات خود کند تا تنها به بخش گوشی‌های هوشمند خود وابسته نباشد.

تنها پسر و وارث لی کین هی، جی-یونگ (Jae-Yong) است که با درآمد 7.2 میلیارد دلار در رده 199 جدول ثروتمندترین افراد جهان قرار دارد، در لیست قبلی فوربز، Jae-Yong در رتبه 239 قرار گرفته بود. با این حال جی یونگ، همچنان به اتهام فساد مالی در مورد پرداخت رشوه به یکی از نزدیکان رئیس جمهور سابق کره در حال محاکمه است.

جی یونگ نایب رئیس سامسونگ الکترونیک است و از زمانی که پدرش در بیمارستان بستری شده، این شرکت را اداره می‌کند. این پدر و پسر به ترتیب در رتبه های اول و دوم ثروتمندترین افراد کره قرار دارند.

بیل گیتس با 89.4 میلیارد دلار، ثروتمندترین فرد جهان است و پس از او جف بزوس، مدیرعامل آمازون با 83.9 میلیارد دلار در جایگاه دوم قرار گرفته است.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*

یک دیدگاه

  1. چقدش پول ایرانیاس