پیام دادن در حین رانندگی

این ویدیو نشان می‌دهد که چرا باید از پیام دادن در حین رانندگی خودداری کنیم!

پیام دادن در حین رانندگی یکی از کارهای خطرناکی است که خیلی اوقات منجر به بروز حادثه می‌شود. این ویدیو نشان می‌دهد که چرا باید از انجام این کار خودداری کنیم.

در ویدیوی 40 ثانیه‌ای زیر مشاهده می‌کنید که حتی پیام دادن با گوشی تلفن همراه در حین راه رفتن نیز مشکلات زیادی را به وجود می‌آورد و حالا تصور کنید که بخواهید در حین رانندگی با گوشی خود کار کنید. رانندگی کردن در زمان حواس پرتی، مساله بسیار مهمی است. طبق آمارهای منتشر شده، در هر یک ساعت، 9 نفر به دلیل حواس پرتی در حین رانندگی جان خود را از دست می‌دهند و بیش از هزار نفر نیز آسیب می‌بینند. اداره ملی امنیت ترافیک بزرگراه‌ها نیز می‌گوید تنها در سال 2015 میلادی، 3 هزار و 477 نفر بر اثر حواس پرتی در زمان رانندگی کردن کشته شده‌اند.

خوشبختانه شرکت‌های فناوری سرانجام روش‌های هوشمندانه‌ای جهت جلوگیری از پیام دادن در حین رانندگی و یا صحبت کردن با گوشی تلفن همراه در زمان نشستن پشت فرمان پیدا کرده‌اند. به عنوان مثال، کمپانی اپل یک ویژگی جدید را در سیستم عامل iOS 11 معرفی کرده که باعث می‌شود زمانی که گوشی آیفون شما متوجه شود در یک ماشین در حال حرکت است، در حالت «مزاحم نشوید» (Do Not Disturb) قرار بگیرد. در این حالت، نوتیفیکیشن‌های پیام، تماس و یا سایر برنامه‌ها در زمانی که شما در حال رانندگی باشید غیرفعال شده و به نمایش گذاشته نمی‌شوند. این ویژگی حتی می‌تواند به افراد اطلاع بدهد که شما در حال رانندگی هستید و به زودی با آن‌ها تماس می‌گیرید. البته حالت مزاحم نشوید، پیش از این نیز در گوشی‌ها قرار گرفته بود اما این بار در آی او اس 11 با ویژگی‌ها و قابلیت‌های جدید در اختیار کاربران قرار خواهد گرفت.

ویدیویی از عواقب پیام دادن در حین رانندگی یا راه رفتن

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*

یک دیدگاه

  1. بابا اینا دیگه خیلی غرق گوشی هستن
    توو گوشیاشون چی داره که انقد محو گوشیشونن خدا میدونه